Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yeni Türk Ed. Metin Tahlilleri

Dersin Kodu : TE 421

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. MUSTAFA APAYDIN
Prof.Dr. MUSTAFA APAYDIN

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Cumhuriyet döneminin önemli şairleri hakkında bilgi sahibi olur.
2. Cumhuriyet devriminin yeni şiir hareketlerindeki rolünü açıklayabilir.
3. Tanpınar´ın şiir dünyası hakkında bilgi verebilir.
4.Nazım Hikmet´in Türk şiirindeki yerini tartışabilir.
5.Asaf Halet Çelebi´nin şiir dünyasını açıklayabilir.
6. Behçet Necatigil´in şiir dünyasını açıklayabilir.
7. Attilâ İlhan´ın şiir dünyasını açıklayabilir.
8. Hilmi Yavuz´un türk şiirindeki yerini tartışabilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Cumhuriyet Dönemi Türk şiirinin önemli temsilcileri, çağdaş şiir çözümleme metotlarını öğretmek.

Dersin İçeriği : Ahmet Hamdi Tanpınar, şiir anlayışı; Tanpınar’ın şiirlerinin çözümlenmesi, Nazım Hikmet, şiir anlayışı; şiirlerinin çözümlenmesi, Asaf Halet Çelebi, şiir anlayışı; şiirlerinin çözümlenmesi, Behçet Necatigil, şiir anlayışı; şiirlerinin çözümlenmesi, Attilâ İlhan, şiir anlayışı, şiirlerinin çözümlenmesi, Hilmi Yavuz, şiir anlayışı, şiirlerinin çözümlenmesi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ahmet Hamdi Tanpınar, şiir anlayışı; şiirlerinin çözümlenmesi. Tanpınar, Şiirler Düz anlatım ve tartışma
2 Tanpınar’ın şiirlerinin çözümlenmesi. Tanpınar, Şiirler Düz anlatım ve tartışma
3 Nazım Hikmet, şiir anlayışı; şiirlerinin çözümlenmesi. Nazım Hikmet, Kuva-yı Milliye Destanı Düz anlatım ve tartışma
4 Nazım Hikmet’in şiirlerinin çözümlenmesi. Nazım Hikmet, Kuva-yı Milliye Destanı Düz anlatım ve tartışma
5 Asaf Halet Çelebi, şiir anlayışı; şiirlerinin çözümlenmesi. Asaf Halet Çelebi, Bütün Şiirler Düz anlatım ve tartışma
6 Asaf Halet Çelebi’nin şiirlerinin çözümlenmesi. Asaf Halet Çelebi, Bütün Şiirler Düz anlatım ve tartışma
7 Behçet Necatigil, şiir anlayışı; şiirlerinin çözümlenmesi. Behçet Necatigil, Bütün Şiirler Düz anlatım ve tartışma
8 Arasınav.
9 Behçet Necatigil’in şiirlerinin çözümlenmesi. Behçet Necatigil, Bütün Şiirler Düz anlatım ve tartışma
10 Attilâ İlhan, şiir anlayışı, şiirlerinin çözümlenmesi. Attilâ İlhan, Elde Var Hüzün Düz anlatım ve tartışma
11 Attilâ İlhan´ın şiirlerinin çözümlenmesi. Attilâ İlhan, Elde Var Hüzün Düz anlatım ve tartışma
12 Hilmi Yavuz, şiir anlayışı, şiirlerinin çözümlenmesi. Hilmi Yavuz, Büyüsün Yaz Düz anlatım ve tartışma
13 Hilmi Yavuz´un şiirlerinin çözümlenmesi. Hilmi Yavuz, Büyüsün Yaz Düz anlatım ve tartışma
14 Hilmi Yavuz´un şiirlerinin çözümlenmesi. Hilmi Yavuz, Büyüsün Yaz Düz anlatım ve tartışma
15 Hilmi Yavuz´un şiirlerinin çözümlenmesi.
16/17 Yarıyıl Sonu Sınavı.


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Mehmet Kaplan, Şiir Tahlilleri II
 Müfredat dahilindeki şairlerin şiir kitapları
 Asım Bezirci, İkinci Yeni Olayı
 Alâattin Karaca, İkinci Yeni Poetikası
Diğer Kaynaklar  Hakan Sazyek, Cumhuriyet Dönemi Türk Şiirinde Garip Hareketi


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 1 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. Soru sorar, gözlem yapar, eleştirisel ve yapıcı düşünerek, akademik dürüstlük ilkelerine uyar, girişimcidir. 4
2 Lisans öğrenimi boyunca ve daha sonraki iş hayatı için gerekli olabilecek temel bilgi teknolojilerini kullanmayı öğrenir ve uygulama kapasitesini yükseltir. 4
3 Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir. 5
4 Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 4
5 Türkolojinin temel kavramlarının önemini bilir ve fark eder. 4
6 Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. 4
7 Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar. 5
8 Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler. 4
9 Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir. 4
10 Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözer. 4
11 Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir. 4
12 Filolojik ve dilbilimsel bakışı edinir. 4
13 Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır. 4
14 Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. 4
15 Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur. 4
16 Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olabilir. 5
17 Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur. 5
18 Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. 4
19 Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili (Mesleki yabancı dil) A2 seviyesinde bilir. 5
20 Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi konusunda bilinçlidir ve bilgi sahibidir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 2 26
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 77
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.08
Dersin AKTS Kredisi: 3