|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yeni Türk Edebiyatı |
|
Dersin Kodu |
: |
TE 407 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MUSTAFA APAYDIN Prof.Dr. MUSTAFA APAYDIN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Milli Edebiyat şiiri ile Cumhuriyet dönemi şiiri arasındaki ilişkiyi açıklayabilir.
2. Cumhuriyet devriminin yeni şiir hareketlerindeki rolünü açıklayabilir.
3. Yedi Meş´ale topluluğu hakkında bilgi verebilir.
4.Garip şiirinin Türk şiirindeki yeri ve önemini tartışabilir.
5.Toplumcu gerçekçi şiiri hakkında bilgi verebilir.
6. İkinci Yeni hareketinin Türk şiirine getirdiği yenilikleri açıklayabilir.
7. İkinci Yeni´nin Batı şiiriyle ilişkisini tartışabilir.
8. 1970 sonrası Türk şiirinini genel sorunlarını tartışabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Cumhuriyet Dönemi Türk şiir hareketlerini öğretmek. Türk şiirinin gelişim çizgisi içinde Yedi Meş’ale, Garip, toplumcu gerçekçi şiir ve İkinci Yeni hareketlerinin yeri ve önemini kavratmak.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Cumhuriyet’e girerken Türk şiirinin genel görünümü, Yedi Meşale topluluğu; kuruluş, ilkeler ve şiir çözümlemeleri, Garip hareketi, hareketin ortaya çıkış sebepleri, tarihçe, Kurucular, Garip Önsözünün çözümlemesi; Garip hareketinin ilkeleri, Garip hareketinin özellikleri, Garip şiiri örneklerinin analizi, Garip şiiri örneklerinin analizi, Toplumcu gerçekçi şiir; temsilciler; özellikler, İkinci Yeni şiir hareketi; hareketin ortaya çıkış sebepleri, tarihçe, Öncüler, hareketin edebiyat dünyasındaki yankıları, İkinci Yeni şiirinin özelikleri, İkinci Yeni şiirinde anlam sorunsalı, İkinci Yeni şiirinde biçim ve dilsel sapmalar, İkinci Yeni şiiri örneklerinin analizi, İkinci Yeni şiirlerinin analizi, İkinci Yeni´den sonra Türk şiiri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Cumhuriyet’e girerken Türk şiirinin genel görünümü.
|
Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı, ilgili bölüm
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
2 |
Yedi Meş’ale topluluğu; kuruluş, ilkeler ve şiir çözümlemeleri.
|
Varlık Dergisi Yedi Meş´ale Özel Sayısı
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
3 |
Garip hareketi, hareketin ortaya çıkış sebepleri, tarihçe.
|
Hakan Sazyek, Cumhuriyet Dönemi Türk Şiirnde Garip…
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
4 |
Kurucular, Garip Önsözünün çözümlemesi; Garip hareketinin ilkeleri.
|
Orhan Veli, Bütün Şiirler
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
5 |
Garip hareketinin özellikleri, Garip şiiri örneklerinin analizi.
|
Orhan Veli, Bütün Şiirler
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
6 |
Garip şiiri örneklerinin analizi.
|
Orhan Veli, Bütün Şiirler
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
7 |
Toplumcu gerçekçi şiir; temsilciler; özellikler.
|
Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı, ilgili bölüm
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
8 |
Arasınav.
|
|
|
|
9 |
İkinci Yeni şiir hareketi; hareketin ortaya çıkış sebepleri, tarihçe.
|
Alaattin Karaca, İkinci Yeni Poetikası
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
10 |
Öncüler, hareketin edebiyat dünyasındaki yankıları, İkinci Yeni şiirinin özelikleri.
|
Alaattin Karaca, İkinci Yeni Poetikası
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
11 |
İkinci Yeni şiirinde anlam sorunsalı.
|
Alaattin Karaca, İkinci Yeni Poetikası
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
12 |
İkinci Yeni şiirinde biçim ve dilsel sapmalar.
|
A. Karaca, İkinci Yeni Poetikası, A. Bezirci, İkinci Yeni Olayı
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
13 |
İkinci Yeni şiiri örneklerinin analizi.
|
Ece Ayhan, Cemal Süreya, Edip Cansever örnek şiirler
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
14 |
İkinci Yeni şiirlerinin analizi, İkinci Yeni´den sonra Türk şiiri.
|
İlhan Berk, Sezai Karakoç, Turgut Uyar örnek şiirler
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
15 |
İkinci Yeni şiirlerinin analizi, İkinci Yeni´den sonra Türk şiiri.
|
|
|
|
16/17 |
Yarıyıl Sonu Sınavı.
|
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Mehmet Kaplan, Şiir Tahlilleri II
Hakan Sazyek, Cumhuriyet Dönemi Türk Şiirinde Garip Hareketi
Asım Bezirci, İkinci Yeni Olayı
Alâattin Karaca, İkinci Yeni Poetikası
Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı, Grafiker Yayıncılık
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. Soru sorar, gözlem yapar, eleştirisel ve yapıcı düşünerek, akademik dürüstlük ilkelerine uyar, girişimcidir. |
3 |
|
2 |
Lisans öğrenimi boyunca ve daha sonraki iş hayatı için gerekli olabilecek temel bilgi teknolojilerini kullanmayı öğrenir ve uygulama kapasitesini yükseltir.
|
3 |
|
3 |
Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir.
|
5 |
|
4 |
Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar.
|
5 |
|
5 |
Türkolojinin temel kavramlarının önemini bilir ve fark eder.
|
4 |
|
6 |
Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir.
|
4 |
|
7 |
Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar.
|
4 |
|
8 |
Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler.
|
4 |
|
9 |
Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir.
|
5 |
|
10 |
Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözer.
|
5 |
|
11 |
Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir.
|
4 |
|
12 |
Filolojik ve dilbilimsel bakışı edinir.
|
4 |
|
13 |
Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır.
|
4 |
|
14 |
Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur.
|
4 |
|
15 |
Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur.
|
5 |
|
16 |
Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olabilir.
|
5 |
|
17 |
Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur.
|
4 |
|
18 |
Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. |
4 |
|
19 |
Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili (Mesleki yabancı dil) A2 seviyesinde bilir. |
4 |
|
20 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi konusunda bilinçlidir ve bilgi sahibidir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
2 |
26 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
2 |
26 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 77 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|