|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Edebiyat Akımları |
|
Dersin Kodu |
: |
TE 338 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MUSTAFA APAYDIN Prof.Dr. MUSTAFA APAYDIN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Edebiyat akımı kavramı hakkında bilgi verebilir.
2. Batı´da edebiyat akımlarının ortaya çıkış sebeplerini açıklayabilir.
3. Sembolizm hakkında bilgi verebilir.
4.Sürrealizmin ortaya çıkış sebeplerini, özelliklerini, temsilcilerini açıklayabilir.
5.Modernist romanın ortaya çıkış sebeplerini açıklayabilir.
6.Modernist teknikler hakkında bilgi verebilir.
7. Postmodernizm ve postmodern edebiyatın özellikleri hakkında bilgi verebilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Batı edebiyatlarında ortaya çıkan edebiyat akımlarını öğretmek.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Edebiyat akımı kavramı, sembolizm, sürrealizm hakkında bilgi verilir. Batı´da edebiyat akımlarının ortaya çıkış sebeplerini açıklanır Sürrealizmin ortaya çıkış sebeplerini, özelliklerini, temsilcilerini açıklayabilir. Modernist romanın ortaya çıkış sebeplerini açıklanır. Modernist teknikler hakkında bilgi verilir.Postmodernizm ve postmodern edebiyatın özellikleri hakkında da bilgi verilir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sembolist akım; akımın ortaya çıkış sebepleri, tarihçesi, önemli temsilcileri.
|
Yazın Akımları Özel Sayısı
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
2 |
Sembolist akımın özellikleri.
|
Yazın Akımları Özel Sayısı
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
3 |
Sembolist akımın özellikleri.
|
Edebî Akımlar
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
4 |
Sembolizmi temsil eden şiir örneklerinin çözümlenmesi.
|
Edebî Akımlar
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
5 |
Sürrealizm; akımın ortaya çıkış sebepleri, tarihçesi, önemli temsilcileri. |
Gerçeküstücülük Özel Sayısı
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
6 |
Sürrealizmin özellikleri.
|
Gerçeküstücülük Özel Sayısı
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
7 |
Sürrealizmin özellikleri.
|
Gerçeküstücülük Özel Sayısı
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
8 |
Arasınav.
|
|
|
|
9 |
Sürrealizmi temsil eden şiir örneklerinin çözümlenmesi.
|
Gerçeküstücülük Özel Sayısı
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
10 |
Modernist roman; özellikleri, modernist roman teknikleri.
|
Edebî Akımlar
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
11 |
Modernist roman çözümlemesi; değerlendirme.
|
Faulkner, Ses ve Öfke
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
12 |
Postmodernizm; postmodernizmin modernizm eleştirisi ve bunun edebiyata yansıması.
|
Postmodernizim, Tartışmalar, Eleştiriler |
Düz anlatım ve tartışma
|
|
13 |
Postmodern edebiyatın özellikleri.
|
Postmodernizim, Tartışmalar, Eleştiriler
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
14 |
Postmodern akımı temsil eden edebî metin çözümlemesi; genel değerlendirme.
|
Postmodernizim, Tartışmalar, Eleştiriler
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
15 |
Postmodern akımı temsil eden edebî metin çözümlemesi; genel değerlendirme. |
Postmodernizim, Tartışmalar, Eleştiriler
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
16/17 |
Yarıyıl Sonu Sınavı.
|
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Türk Dili, Yazın Akımları Özel Sayısı
İsmail Çetişli, Edebî Akımlar
Dilek Doltaş, Postmodernizm, Tartışmalar, Eleştiriler
Gergedan Gerçeküstücülük Özel Sayısı
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. Soru sorar, gözlem yapar, eleştirisel ve yapıcı düşünerek, akademik dürüstlük ilkelerine uyar, girişimcidir. |
5 |
|
2 |
Lisans öğrenimi boyunca ve daha sonraki iş hayatı için gerekli olabilecek temel bilgi teknolojilerini kullanmayı öğrenir ve uygulama kapasitesini yükseltir.
|
5 |
|
3 |
Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir.
|
5 |
|
4 |
Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar.
|
5 |
|
5 |
Türkolojinin temel kavramlarının önemini bilir ve fark eder.
|
4 |
|
6 |
Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir.
|
5 |
|
7 |
Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar.
|
5 |
|
8 |
Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler.
|
5 |
|
9 |
Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir.
|
5 |
|
10 |
Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözer.
|
4 |
|
11 |
Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir.
|
4 |
|
12 |
Filolojik ve dilbilimsel bakışı edinir.
|
3 |
|
13 |
Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır.
|
5 |
|
14 |
Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur.
|
5 |
|
15 |
Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur.
|
4 |
|
16 |
Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olabilir.
|
4 |
|
17 |
Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur.
|
5 |
|
18 |
Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. |
5 |
|
19 |
Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili (Mesleki yabancı dil) A2 seviyesinde bilir. |
4 |
|
20 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi konusunda bilinçlidir ve bilgi sahibidir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
2 |
26 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
2 |
26 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 77 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|