Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Edebiyat Akımları

Dersin Kodu : TE 337

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. MUSTAFA APAYDIN
Prof.Dr. MUSTAFA APAYDIN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Edebiyat akımı kavramı hakkında bilgi verebilir.
Batı´da edebiyat akımlarının ortaya çıkış sebeplerini açıklayabilir.
Klasisizm hakkında bilgi verebilir.
Romantizmin ortaya çıkış sebeplerini, özelliklerini, temsilcilerini açıklayabilir.
Realizm hakkında bilgi verebilir.
Naturalizm hakkında bilgi verebilir
Parnasizm hakkında bilgi verebilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Edebiyat akımı kavramını açıklamak, Klasisizmle başlayan edebiyat akımlarının ortaya çıkış sebeplerini, özelliklerini kavratmak.

Dersin İçeriği : Edebiyat akımı kavramı, klasisizm, realizm, naturalizm, parnasizm hakkında bilgi verilir. Batı´da edebiyat akımlarının ortaya çıkış sebeplerini açıklanır. Romantizmin ortaya çıkış sebeplerini, özelliklerini, temsilcilerini açıklanır

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Edebiyat akımı kavramı, Batı´da edebiyat akımlarının ortaya çıkış sebepleri. Yazın Akımları Özel Sayısı Düz anlatım ve tartışma
2 Klasisizm; akımın ortaya çıkış sebepleri, tarihçesi, önemli temsilcileri,özellikleri. Edebî Akımlar Düz anlatım ve tartışma
3 Klasik akımın özellikleri. Klasik Akım Düz anlatım ve tartışma
4 Klasik akımı temsil eden bir edebi metnin çözümlenmesi; değerlendirme. Moliere, Cimri Düz anlatım ve tartışma
5 Romantizm; akımın ortaya çıkış sebepleri, tarihçesi, önemli temsilcileri, özellikleri. Yazın Akımları Özel Sayısı Düz anlatım ve tartışma
6 Romantizmin özellikleri. Romantizm Düz anlatım ve tartışma
7 Romantizmi temsil eden bir edebi metnin çözümlenmesi; değerlendirme. Goethe, Genç Werther´in Acıları Düz anlatım ve tartışma
8 Arasınav.
9 Realizm; realizmin ortaya çıkış sebepleri, tarihçesi, önemli temsilcileri, özellikleri. Yazın Akımları Özel Sayısı Düz anlatım ve tartışma
10 Realizmin özellikleri. Yazın Akımları Özel Sayısı Düz anlatım ve tartışma
11 Realizmi temsil eden bir edebi metnin çözümlenmesi; değerlendirme. Flaubert, Madame Bovary Düz anlatım ve tartışma
12 Naturalizm; naturalizmin özellikleri, realizmden ayrılan tarafları. Yazın Akımları Özel Sayısı Düz anlatım ve tartışma
13 Parnasizm; Parnasizmin özellikleri. Edebî Akımlar Düz anlatım ve tartışma
14 Parnas şiirinden örnek metin çözümlemeleri; değerlendirme. Yazın Akımları Özel Sayısı Düz anlatım ve tartışma
15 Parnas şiirinden örnek metin çözümlemeleri; değerlendirme. Yazın Akımları Özel Sayısı Düz anlatım ve tartışma
16/17 Yarıyıl Sonu Sınavı.


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Türk Dili, Yazın Akımları Özel Sayısı
 İsmail Çetişli, Edebî Akımlar
 Erdoğan Alkan, Klasik Akım
 Erdoğan Alkan, Romantizm
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 1 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. Soru sorar, gözlem yapar, eleştirisel ve yapıcı düşünerek, akademik dürüstlük ilkelerine uyar, girişimcidir. 5
2 Lisans öğrenimi boyunca ve daha sonraki iş hayatı için gerekli olabilecek temel bilgi teknolojilerini kullanmayı öğrenir ve uygulama kapasitesini yükseltir. 5
3 Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir. 4
4 Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 5
5 Türkolojinin temel kavramlarının önemini bilir ve fark eder. 3
6 Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. 4
7 Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar. 4
8 Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler. 5
9 Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir. 4
10 Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözer. 5
11 Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir. 4
12 Filolojik ve dilbilimsel bakışı edinir. 5
13 Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır. 5
14 Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. 4
15 Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur. 4
16 Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olabilir. 5
17 Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur. 4
18 Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. 4
19 Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili (Mesleki yabancı dil) A2 seviyesinde bilir. 5
20 Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi konusunda bilinçlidir ve bilgi sahibidir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 2 26
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 77
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.08
Dersin AKTS Kredisi: 3