Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Osmanlıca |
|
Dersin Kodu |
: |
TE 226 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. MUNA ÖZEZEN YÜCEOL Doç.Dr. MUNA ÖZEZEN YÜCEOL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Osmanlıcanın Türk dili tarihindeki yerini değerlendirme.
Arap harfli Türkçe metinleri okuma.
Arap harfli Türkçe metinleri anlama.
Arap harflerini kullanarak Türkçe metin yazma.
Arap harfli Türkçe metinlerden Arapça sözcükleri tespit etme.
Arap harfli Türkçe metinlerde yer alan Arapça sözcüklerin türlerini tespit etme.
Arap harfli Türkçe metinlerde yer alan Arapça sözcüklerin sözcük ailelerini tespit etme.
Arap harfli Türkçe metinlerde yer alan bir Arapça sözcüğü yeni vezinlerle türetme.
Arap harfli Türkçe metinlerde yer alan dinsel ibareleri çözümleme .
Arapçanın Osmanlıcadaki yerini ve önemini değerlendirme.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Arap harfli Türkçe metinlerin okunmasını ve anlaşılmasını sağlamak
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Arap harfli tarihi Türkçe metinleri okumak ve yazmak, bu metinlerdeki Arapça sözcük ve ifadeleri belirlemek, basit yapıları ve anlam özelliklerini kolayca tanımlamak. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Arapça sözcük türleri.
|
Osmanlıca (Genel Hatlarıyla Arapça Ögeler) adlı ders notunun ilgili sayfaları
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
2 |
camit (asıl) isimler- türemiş isim.
|
Osmanlıca (Genel Hatlarıyla Arapça Ögeler) adlı ders notunun ilgili sayfaları
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
3 |
mastarlar- sülasi ve rubai mastarlar ve vezinleri.
|
Osmanlıca (Genel Hatlarıyla Arapça Ögeler) adlı ders notunun ilgili sayfaları
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
4 |
mimli mastarlar, kıyasi mastarlar ve vezinleri.
|
Osmanlıca (Genel Hatlarıyla Arapça Ögeler) adlı ders notunun ilgili sayfaları
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
5 |
metin okuma ve uygulama çalışmaları.
|
Osmanlıca (Genel Hatlarıyla Arapça Ögeler) adlı ders notunun ilgili sayfaları
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
6 |
ism-i failler.
|
Osmanlıca (Genel Hatlarıyla Arapça Ögeler) adlı ders notunun ilgili sayfaları
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
7 |
ism-i mefuller.
|
Osmanlıca (Genel Hatlarıyla Arapça Ögeler) adlı ders notunun ilgili sayfaları
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
8 |
ara sınav.
|
|
|
|
9 |
metin okuma ve uygulama çalışmaları.
|
Osmanlıca (Genel Hatlarıyla Arapça Ögeler) adlı ders notunun ilgili sayfaları
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
10 |
sıfat-ı müşebbeheler, mübalaga-i failler.
|
Osmanlıca (Genel Hatlarıyla Arapça Ögeler) adlı ders notunun ilgili sayfaları
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
11 |
ism-i tafdiller.
|
Osmanlıca (Genel Hatlarıyla Arapça Ögeler) adlı ders notunun ilgili sayfaları
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
12 |
ism-i zamanlar, ism-i mekanlar.
|
Osmanlıca (Genel Hatlarıyla Arapça Ögeler) adlı ders notunun ilgili sayfaları
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
13 |
ism-i aletler, cali mastarlar.
|
Osmanlıca (Genel Hatlarıyla Arapça Ögeler) adlı ders notunun ilgili sayfaları
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
14 |
metin okuma ve uygulama çalışmaları. |
Osmanlıca (Genel Hatlarıyla Arapça Ögeler) adlı ders notunun ilgili sayfaları
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
15 |
metin okuma ve uygulama çalışmaları.
|
Osmanlıca (Genel Hatlarıyla Arapça Ögeler) adlı ders notunun ilgili sayfaları
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavları. |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. Soru sorar, gözlem yapar, eleştirisel ve yapıcı düşünerek, akademik dürüstlük ilkelerine uyar, girişimcidir. |
2 |
|
2 |
Lisans öğrenimi boyunca ve daha sonraki iş hayatı için gerekli olabilecek temel bilgi teknolojilerini kullanmayı öğrenir ve uygulama kapasitesini yükseltir.
|
1 |
|
3 |
Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir.
|
3 |
|
4 |
Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar.
|
4 |
|
5 |
Türkolojinin temel kavramlarının önemini bilir ve fark eder.
|
4 |
|
6 |
Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir.
|
3 |
|
7 |
Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar.
|
3 |
|
8 |
Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler.
|
5 |
|
9 |
Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir.
|
3 |
|
10 |
Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözer.
|
3 |
|
11 |
Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir.
|
4 |
|
12 |
Filolojik ve dilbilimsel bakışı edinir.
|
3 |
|
13 |
Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır.
|
2 |
|
14 |
Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur.
|
2 |
|
15 |
Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur.
|
4 |
|
16 |
Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olabilir.
|
3 |
|
17 |
Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur.
|
2 |
|
18 |
Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. |
1 |
|
19 |
Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili (Mesleki yabancı dil) A2 seviyesinde bilir. |
1 |
|
20 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi konusunda bilinçlidir ve bilgi sahibidir. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|