Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Sayısal Yöntemler

Dersin Kodu : TEM204

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. EMEL CEYHUN SABIR

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Tekstil mühendisliği bölümü öğrencileri sayısal metodları öğrenir
2. Öğrenciler mühendislik problemlerinin türünü öğrenir
3. Öğrenciler çözümü zor olan tekstil mühendisliği problemlerini sayısal yöntemlerle yaklaşık olarak çözebilir.
4. Öğrenciler sayısal yöntemlerin çözümünü için bilgisayar programı kullanabilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Sayısal yöntemleri kullanarak mühendislik problemlerini yaklaşık olarak çözen metotlarını öğretmektir.

Dersin İçeriği : Sayısal yöntemlere giriş. Matris ve Determinantlar. Lineer Cebirsel Denklem Takımlarının Nümerik Çözümleri. Öz Değer ve Öz Vektörler . Lineer Olmayan Denklemlerinin Çözümleri. Lagrange Metodu. Newton Metodu Lineer Olmayan Denklem Takımlarının Çözümleri. Sonlu Farklar. Nümerik Türev. Nümerik İntegrasyon. Diferansiyel Denklemlerinin Nümerik Çözümleri. Runge-Kutta Metodu, Euler Metodu, Taylor Serisi Yardımıyla İntegrasyon. Diferansiyel Denklem Sistemleri. Eğri Uydurma En Küçük Kareler Metodu.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Classroom


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ders içeriği hakkında bilgi verme, Ders notu ve Kaynak kitaplar Düz anlatım
2 Nümerik Analize Giriş. Matris ve Determinantlar. Ders notu ve Kaynak kitaplar Düz anlatım
3 Lineer Cebirsel Denklem Takımlarının Nümerik Çözümleri. Ders notu ve Kaynak kitaplar Düz anlatım, Tartışma
4 Lineer Cebirsel Denklem Takımlarının Nümerik Çözümleri. Ders notu ve Kaynak kitaplar Düz anlatım, Tartışma
5 Lineer Olmayan Denklemlerinin Çözümleri. Ders notu ve Kaynak kitaplar Düz anlatım, Tartışma
6 Lineer Olmayan Denklemlerinin Çözümleri. Ders notu ve Kaynak kitaplar Düz anlatım, Tartışma
7 İnterpolasyon ve sayısal problemlerin yaklaşık Çözümü Ders notu ve Kaynak kitaplar Düz anlatım, Tartışma
8 Arasınav Ders notu ve Kaynak kitaplar Yazılı sınav
9 Lagrange Metodu. Newton Metodu Ders notu ve Kaynak kitaplar Düz anlatım, Tartışma
10 Lineer Olmayan Denklem Takımlarının Çözümleri. Ders notu ve Kaynak kitaplar Düz anlatım, Tartışma
11 Sonlu Farklar Metodu Ders notu ve Kaynak kitaplar Düz anlatım, Tartışma
12 Nümerik Türev ve Nümerik İntegrasyon. Ders notu ve Kaynak kitaplar Düz anlatım, Tartışma
13 Diferansiyel Denklemlerinin Nümerik Çözümleri. Ders notu ve Kaynak kitaplar Düz anlatım, Tartışma
14 Eğri Uydurma Ders notu ve Kaynak kitaplar Düz anlatım, Tartışma
15 Genel konu tekrarı Ders notu ve Kaynak kitaplar Düz anlatım, Tartışma
16/17 Yarıyılsonu sınavı Ders notu ve Kaynak kitaplar Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  KOÇ, E., Sayısal Metotlar, Ç.Ü. Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Yayınları
Diğer Kaynaklar  Numerical Methods for Engineers; Fifth Edition. Yazarlar: S.C. Chapra, R.P. Canale. Yayıncı: Mc-Graw Hill.
 Yazılım ve Programlama Uygulamalarıyla Mühendisler için Sayısal Yöntemler, S. C. Chapra, R.P. Canale (Çeviri: H.Haperkan, U. Kesgin), Literatür yayıncılık


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme 4
2 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme 1
3 Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme 3
4 Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme 3
5 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme 3
6 Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme 3
7 Bireysel ve ekip üyesi olarak etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme 3
8 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme 3
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme 1
10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme 1
11 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme 1
12 İş sağlığı ve güvenliği, mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu ve çevre sağlığı konularında gerekli bilince sahip olabilme 1
13 Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında gerekli yetkinliğe sahip olabilme 1
14 Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma 1
15 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 8 8
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 100
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4
Dersin AKTS Kredisi: 4