|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sayısal Yöntemler |
|
Dersin Kodu |
: |
TEM204 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. EMEL CEYHUN SABIR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Tekstil mühendisliği bölümü öğrencileri sayısal metodları öğrenir 2. Öğrenciler mühendislik problemlerinin türünü öğrenir 3. Öğrenciler çözümü zor olan tekstil mühendisliği problemlerini sayısal yöntemlerle yaklaşık olarak çözebilir. 4. Öğrenciler sayısal yöntemlerin çözümünü için bilgisayar programı kullanabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sayısal yöntemleri kullanarak mühendislik problemlerini yaklaşık olarak çözen metotlarını öğretmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sayısal yöntemlere giriş. Matris ve Determinantlar. Lineer Cebirsel Denklem Takımlarının Nümerik Çözümleri. Öz Değer ve Öz Vektörler . Lineer Olmayan Denklemlerinin Çözümleri. Lagrange Metodu. Newton Metodu Lineer Olmayan Denklem Takımlarının Çözümleri. Sonlu Farklar. Nümerik Türev. Nümerik İntegrasyon. Diferansiyel Denklemlerinin Nümerik Çözümleri. Runge-Kutta Metodu, Euler Metodu, Taylor Serisi Yardımıyla İntegrasyon. Diferansiyel Denklem Sistemleri. Eğri Uydurma En Küçük Kareler Metodu. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Classroom |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ders içeriği hakkında bilgi verme,
|
Ders notu ve Kaynak kitaplar |
Düz anlatım
|
|
2 |
Nümerik Analize Giriş. Matris ve Determinantlar.
|
Ders notu ve Kaynak kitaplar |
Düz anlatım
|
|
3 |
Lineer Cebirsel Denklem Takımlarının Nümerik Çözümleri.
|
Ders notu ve Kaynak kitaplar |
Düz anlatım, Tartışma
|
|
4 |
Lineer Cebirsel Denklem Takımlarının Nümerik Çözümleri.
|
Ders notu ve Kaynak kitaplar |
Düz anlatım, Tartışma
|
|
5 |
Lineer Olmayan Denklemlerinin Çözümleri.
|
Ders notu ve Kaynak kitaplar |
Düz anlatım, Tartışma
|
|
6 |
Lineer Olmayan Denklemlerinin Çözümleri.
|
Ders notu ve Kaynak kitaplar |
Düz anlatım, Tartışma
|
|
7 |
İnterpolasyon ve sayısal problemlerin yaklaşık Çözümü |
Ders notu ve Kaynak kitaplar |
Düz anlatım, Tartışma
|
|
8 |
Arasınav |
Ders notu ve Kaynak kitaplar |
Yazılı sınav |
|
9 |
Lagrange Metodu. Newton Metodu
|
Ders notu ve Kaynak kitaplar |
Düz anlatım, Tartışma
|
|
10 |
Lineer Olmayan Denklem Takımlarının Çözümleri.
|
Ders notu ve Kaynak kitaplar |
Düz anlatım, Tartışma
|
|
11 |
Sonlu Farklar Metodu |
Ders notu ve Kaynak kitaplar |
Düz anlatım, Tartışma
|
|
12 |
Nümerik Türev ve Nümerik İntegrasyon.
|
Ders notu ve Kaynak kitaplar |
Düz anlatım, Tartışma
|
|
13 |
Diferansiyel Denklemlerinin Nümerik Çözümleri.
|
Ders notu ve Kaynak kitaplar |
Düz anlatım, Tartışma
|
|
14 |
Eğri Uydurma |
Ders notu ve Kaynak kitaplar |
Düz anlatım, Tartışma
|
|
15 |
Genel konu tekrarı |
Ders notu ve Kaynak kitaplar |
Düz anlatım, Tartışma |
|
16/17 |
Yarıyılsonu sınavı
|
Ders notu ve Kaynak kitaplar |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
KOÇ, E., Sayısal Metotlar, Ç.Ü. Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Yayınları
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Numerical Methods for Engineers; Fifth Edition. Yazarlar: S.C. Chapra, R.P. Canale. Yayıncı: Mc-Graw Hill.
Yazılım ve Programlama Uygulamalarıyla Mühendisler için Sayısal Yöntemler, S. C. Chapra, R.P. Canale (Çeviri: H.Haperkan, U. Kesgin), Literatür yayıncılık
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme |
4 |
|
2 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme |
1 |
|
3 |
Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme |
3 |
|
4 |
Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme |
3 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme |
3 |
|
6 |
Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme |
3 |
|
7 |
Bireysel ve ekip üyesi olarak etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme |
3 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
3 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
1 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme |
1 |
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme |
1 |
|
12 |
İş sağlığı ve güvenliği, mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu ve çevre sağlığı konularında gerekli bilince sahip olabilme |
1 |
|
13 |
Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında gerekli yetkinliğe sahip olabilme |
1 |
|
14 |
Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma |
1 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
8 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 100 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|