Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi I |
|
Dersin Kodu |
: |
DEN310 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör.Dr. UFUK TATLI Prof.Dr. MEHMET KÜRKÇÜ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Hastaların ayrıntılı anamnezini alabilmeyi öğrenmek Genel sağlık sorunları olan hastalarda cerrahi işlemlerden önce, işlemler sırasında ve sonrasında yapılması gerekenleri kavrayabilmek. Ağız cerrahisinde kullanılan aletleri tanıyabilmek. Basit ve cerrahi diş çekim teknikleri, diş çekimlerinde yaşanabilecek güçlükler ve bunların tedavisi ile ilgili gereken düzeyde teorik bilgi edinmek. Gömülü diş çekimiyle ilgili temel cerrahi teknikleri öğrenmek Ağız cerrahisi sonrası bakım konusunda bilgi sahibi olmak.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dental tedavi uygulanacak olan hastaların genel sağlık durumunun değerlendirilmesi, ağız içerisinde yara iyileşmesiyle ilgili temel prensiplerin öğretilmesi, ağız cerrahisinde kullanılan aletlerin öğretilmesi; diş çekimi ve gömülü diş operasyonlarıyla ilgili endikasyonlar, kontrendikasyonlar, cerrahi teknikler ve komplikasyonların öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Hastaların genel sağlık durumlarının değerlendirilmesi, ağız içerisinde yara iyileşmesi prensipleri, asepsi ve antisepsi kavramları, ağız cerrahisinde kullanılan aletler, diş çekimi ve gömülü diş operasyonları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Hastanın sağlık durumunun değerlendirilmesi |
Kaynak kitapların ilgili bölümleri |
Teorik ders ve interaktif tartışma |
|
2 |
Hastanın sağlık durumunun değerlendirilmesi |
Kaynak kitapların ilgili bölümleri |
Teorik ders ve interaktif tartışma |
|
3 |
Hastanın sağlık durumunun değerlendirilmesi |
Kaynak kitapların ilgili bölümleri |
Teorik ders ve interaktif tartışma |
|
4 |
Hastanın sağlık durumunun değerlendirilmesi |
Kaynak kitapların ilgili bölümleri |
Teorik ders ve interaktif tartışma |
|
5 |
Hastanın sağlık durumunun değerlendirilmesi |
Kaynak kitapların ilgili bölümleri |
Teorik ders ve interaktif tartışma |
|
6 |
Hastanın sağlık durumunun değerlendirilmesi |
Kaynak kitapların ilgili bölümleri |
Teorik ders ve interaktif tartışma |
|
7 |
Hastanın sağlık durumunun değerlendirilmesi |
Kaynak kitapların ilgili bölümleri |
Teorik ders ve interaktif tartışma |
|
8 |
Yara iyileşmesi |
Kaynak kitapların ilgili bölümleri |
Teorik ders ve interaktif tartışma |
|
9 |
Yara iyileşmesi |
Kaynak kitapların ilgili bölümleri |
Teorik ders ve interaktif tartışma |
|
10 |
Asepsi-Antisepsi |
Kaynak kitapların ilgili bölümleri |
Teorik ders ve interaktif tartışma |
|
11 |
Diş çekim endikasyonları |
Kaynak kitapların ilgili bölümleri |
Teorik ders ve interaktif tartışma |
|
12 |
Diş çekim endikasyonları |
Kaynak kitapların ilgili bölümleri |
Teorik ders ve interaktif tartışma |
|
13 |
Diş çekim hazırlıkları |
Kaynak kitapların ilgili bölümleri |
Teorik ders ve interaktif tartışma |
|
14 |
Ağız cerrahisi aletleri |
Kaynak kitapların ilgili bölümleri |
Teorik ders ve interaktif tartışma |
|
15 |
Ağız cerrahisi aletleri |
Kaynak kitapların ilgili bölümleri |
Teorik ders ve interaktif tartışma |
|
16 |
1. Ara Sınav |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
17 |
Basit diş çekimi |
Kaynak kitapların ilgili bölümleri |
Teorik ders ve interaktif tartışma |
|
18 |
Basit diş çekimi |
Kaynak kitapların ilgili bölümleri |
Teorik ders ve interaktif tartışma |
|
19 |
Basit diş çekimi |
Kaynak kitapların ilgili bölümleri |
Teorik ders ve interaktif tartışma |
|
20 |
Basit diş çekimi |
Kaynak kitapların ilgili bölümleri |
Teorik ders ve interaktif tartışma |
|
21 |
Komplikasyonlu diş çekimi |
Kaynak kitapların ilgili bölümleri |
Teorik ders ve interaktif tartışma |
|
22 |
Komplikasyonlu diş çekimi |
Kaynak kitapların ilgili bölümleri |
Teorik ders ve interaktif tartışma |
|
23 |
Cerrahi diş çekimi |
Kaynak kitapların ilgili bölümleri |
Teorik ders ve interaktif tartışma |
|
24 |
Cerrahi diş çekimi |
Kaynak kitapların ilgili bölümleri |
Teorik ders ve interaktif tartışma |
|
25 |
Cerrahi diş çekimi |
Kaynak kitapların ilgili bölümleri |
Teorik ders ve interaktif tartışma |
|
26 |
Diş çekimi komplikasyonları |
Kaynak kitapların ilgili bölümleri |
Teorik ders ve interaktif tartışma |
|
27 |
Gömülü diş çekimi |
Kaynak kitapların ilgili bölümleri |
Teorik ders ve interaktif tartışma |
|
28 |
Gömülü diş çekimi |
Kaynak kitapların ilgili bölümleri |
Teorik ders ve interaktif tartışma |
|
29 |
Gömülü diş çekimi |
Kaynak kitapların ilgili bölümleri |
Teorik ders ve interaktif tartışma |
|
30 |
Gömülü diş çekimi |
Kaynak kitapların ilgili bölümleri |
Teorik ders ve interaktif tartışma |
|
31 |
Operasyon sonrası bakım |
Kaynak kitapların ilgili bölümleri |
Teorik ders ve interaktif tartışma |
|
32/33/34 |
2. Ara Sınav |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Diş hekimliği alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrayabilme ve sağlık alanındaki ileri düzeydeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma |
3 |
|
2 |
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme becerisine sahip olma |
5 |
|
3 |
Diş hekimliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma |
5 |
|
4 |
Etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini bilme |
4 |
|
5 |
Lisans düzeyinde diş hekimliği alanına özgü, edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
4 |
|
6 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanabilme |
5 |
|
7 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
3 |
|
8 |
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
5 |
|
9 |
Öğrenme gereksinimlerini ve öğrenme kaynaklarını belirleyebilme, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirebilme |
4 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme ve davranışa dönüştürebilme |
3 |
|
11 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini alabilme |
0 |
|
12 |
Mesleki konuları uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme |
0 |
|
13 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve uluslar arası meslektaşları ile iletişim kurabilme |
0 |
|
14 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
0 |
|
15 |
Diş hekimliği alanında gündemdeki gelişmeleri izleme ve değerlendirebilme
|
4 |
|
16 |
Türkçeyi sözel ve yazılı olarak doğru kullanabilme, kendini ifade edebilme
|
0 |
|
17 |
Görevine, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasaya, yönetmeliğe, mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun davranma
|
4 |
|
18 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
3 |
|
19 |
Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını ve davranışlarını ve sağlık ile fiziksel ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi yeterli düzeyde anlama bilgisine sahip olma |
4 |
|
20 |
Klinik uygulamalar yaparak yeterli bir klinik deneyime sahip olma
|
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|