|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Ortodonti II |
|
Dersin Kodu |
: |
DEN440 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ORUÇ YENER ÇAM Dr.Öğr. ÜyesiDr. ASLIHAN AZAKLI UZEL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Ortodontik tanı yöntemleri hakkında yeterli bilgi sahibi olmak. 2. Kapanış bozukluklarını tespit edebilmek 3. Koruyucu ortodonti hakkında yeterli bilgi sahibi olmak. 4. Çevresel etkenlere bağlı oluşmaya başlamış kapanış bozukluklarını tespit etmek ve durdurulmasına yönelik uygulamalar hakkında bilgi sahibi olmak. 5.Hastaları uygun zamanda gerekli uzmanlık alanlarına yönlendirmeyi bilmek. 6. Ortodontik bozukluklara yol açabilecek hatalı diş hekimliği uygulamaları yapmamak.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilerin ortodontik tanı yöntemlerini, koruyucu, durdurucu ve düzeltici ortodontik tedavilerle ilgili temel prensipleri öğrenmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Öğrencilere ortodontik tanı araçları ve tanı yöntemleri görsel sunumlarla ayrıntılı olarak anlatılmakta, ortodontik tedavi hedefleri, ortodontist sorumlulukları öğretilmekte ve koruyucu ile dururucu ortodonti ayrıntılı olarak anlatılmaktadır. Düzeltici ortodontik tedavinin temel prensipleri kısaca öğretilmektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
D IV Dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ortodontide Tanı, Önemi, Hasta Hikayesi |
Yok |
Düz anlatım, görsel sunum, tartışma. |
|
2 |
Ortodontide Klinik Muayene,Yüz Oranları,Ağız İçi Yumuşak ve Sert Dokular |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Düz anlatım, görsel sunum, tartışma |
|
3 |
Fonksiyonel Muayene |
Sunum notları |
Düz anlatım, görsel sunum, tartışma |
|
4 |
Ortodontide Tanı Araçları |
Sunum notları |
Düz anlatım, görsel sunum, tartışma |
|
5 |
Hayce -Nance Analizi |
Sunum notları |
Düz anlatım, görsel sunum, tartışma |
|
6 |
Bolton Analizi |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Düz anlatım, görsel sunum, tartışma |
|
7 |
Sefalometri,Önemi, Kullanım Amaçları,Sefalometrik Noktalar |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Düz anlatım, görsel sunum, tartışma |
|
8 |
Sefalometrik Düzlemler, Açılar, Analiz Yöntemleri |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Düz anlatım, görsel sunum, tartışma |
|
9 |
Ortodontik Tedavilere Giriş, Amaç, Ortodontik ve Ortopedik Tedavi Tanımları |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Düz anlatım, görsel sunum, tartışma |
|
10 |
I. ARASINAV |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Yazılı sınav |
|
11 |
Koruyucu Ortodontik Uygulamalar |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Tartışma, inceleme, sözlü sunum |
|
12 |
Sürme Rehberliği |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Tartışma, inceleme, sözlü sunum |
|
13 |
Yer Tutucular |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Tartışma, inceleme, sözlü sunum |
|
14 |
Durdurucu Ortodontik Tedaviler,Alışkanlık Kırıcı Apareyler |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Tartışma, vaka sunumları, sözlü sunum |
|
15 |
Seri Çekim |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Tartışma,vaka sunumları,sözlü sunum |
|
16 |
Düzeltici Ortodontik Tedaviler |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Tartışma, inceleme, sözlü sunum |
|
17 |
Hareketli Apareyler |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Tartışma, vaka sunumları, sözlü sunum |
|
18 |
Fonksiyonel Apareyler |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Tartışma, inceleme, sözlü sunum |
|
19 |
Sabit Aygıtlar |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Tartışma, inceleme, sözlü sunum |
|
20 |
I. Sınıf Kapanış Bozukluklarının Tedavisi |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Vaka sunumları, Tartışma, |
|
21 |
II. Sınıf Kapanış Bozukluklarının Tedavisi |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Vaka sunumları, Tartışma, |
|
22 |
III. Sınıf Kapanış Bozukluklarının Tedavisi |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Vaka sunumları, Tartışma, |
|
23 |
Transvers Uyumsuzlukların Tedavisi, Üst Çene Genişletmesi |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Tartışma, inceleme, sözlü sunum |
|
24 |
II. ARASINAV |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Yazılı8 sınav |
|
25 |
Dikey Yön Uyumsuzlukların Tedavisi |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Tartışma, sözlü sunum |
|
26 |
Diş Eksiklikleri,Gömülü Dişlerin Tedavi Prensipleri |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Vaka sunumları |
|
27 |
Dudak Damak Yarıkları I |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Düz anlatım, görsel sunum, tartışma |
|
28 |
Dudak Damak Yarıkları II |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Düz anlatım, görsel sunum, tartışma |
|
29 |
Ortognatik Cerrahi |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Tartışma, sunum |
|
30 |
Stabilite ve Retansiyon |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Tartışma, inceleme, gösterim, sunum |
|
31 |
Hasta Dosyası ve Tanı Araçları Üzerinde Hasta Değerlendirme |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Vaka sunumları, tartışma |
|
32/33/34 |
FİNAL SINAVI |
Kaynak kitaplar, Sunum notları |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Orthodontics Current Principles and Techniques.
Graber TM, Vanarsdall RE. 2nd Edition
Mosby YearBook, 1994.
Contemporary Orthodontics.
Proffit WR, Fields HW. 2nd Edition
Mosby YearBook, 1993.
Surgical Orthodontic Treatment.
Proffit WR, White Jr. RP.
Mosby YearBook, 1991.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Diş hekimliği alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrayabilme ve sağlık alanındaki ileri düzeydeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma |
4 |
|
2 |
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme becerisine sahip olma |
3 |
|
3 |
Diş hekimliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma |
4 |
|
4 |
Etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini bilme |
3 |
|
5 |
Lisans düzeyinde diş hekimliği alanına özgü, edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
1 |
|
6 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanabilme |
0 |
|
7 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
3 |
|
8 |
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
4 |
|
9 |
Öğrenme gereksinimlerini ve öğrenme kaynaklarını belirleyebilme, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirebilme |
0 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme ve davranışa dönüştürebilme |
0 |
|
11 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini alabilme |
0 |
|
12 |
Mesleki konuları uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme |
4 |
|
13 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve uluslar arası meslektaşları ile iletişim kurabilme |
0 |
|
14 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
0 |
|
15 |
Diş hekimliği alanında gündemdeki gelişmeleri izleme ve değerlendirebilme
|
0 |
|
16 |
Türkçeyi sözel ve yazılı olarak doğru kullanabilme, kendini ifade edebilme
|
0 |
|
17 |
Görevine, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasaya, yönetmeliğe, mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun davranma
|
0 |
|
18 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
19 |
Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını ve davranışlarını ve sağlık ile fiziksel ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi yeterli düzeyde anlama bilgisine sahip olma |
5 |
|
20 |
Klinik uygulamalar yaparak yeterli bir klinik deneyime sahip olma
|
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
29 |
1 |
29 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
29 |
1 |
29 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
5 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 78 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.12 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|