Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Biyokimya I

Dersin Kodu : DEN181

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Tüm Yıl (32 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ABDULLAH TULİ
Prof.Dr. MEHMET AKİF ÇÜRÜK
Prof.Dr. LEVENT KAYRIN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÖZLEM GÖRÜROĞLU ÖZTÜRK
Doç.Dr. TAMER C. İNAL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Temel biyokimyasal yapıları ve mekanizmaları açıklayabilir
Beslenme biyokimyası mekanizmalarını açıklayabilmek
Lipid, karbonhidrat, protein ve nükleik asit yapıların biyokimyasal özelliklerini bilme ve bu yapıların metabolizmalarını açıklayabilmek

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : DEN186 Tıbbi Biyoloji

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Yaşamla beraber var olan biyokimyasal olayları sistem, organ, hücre ve moleküler düzeyde incelemek ve aydınlatmaktır.

Dersin İçeriği : Bu ders lipidleri, proteinleri ve karbonhidratleri, enzimleri, hormonları, biyokimyasal döngüleri içerir

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : 1. sınıf dersliği ve Diş Hekimliği Fakültesi Temel Tıp Bilimleri Laboratuvarı


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Biyokimyaya giriş DERS NOTLARI Düz anlatım, sözlü sunum
2 Amino asit ve proteinler DERS NOTLARI Tartışma, sözlü sunum
3 Amino asit ve proteinler DERS NOTLARI Tartışma, sözlü sunum
4 Karbohidratlar DERS NOTLARI Tartışma, sözlü sunum
5 Lipitler DERS NOTLARI Tartışma, sözlü sunum
6 Nükleik asitler DERS NOTLARI Tartışma, sözlü sunum
7 Enzimler DERS NOTLARI Tartışma, inceleme, sözlü sunum
8 Enzimler DERS NOTLARI Tartışma, sözlü sunum
9 Vitaminler DERS NOTLARI Tartışma, sözlü sunum
10 Vitaminler DERS NOTLARI Tartışma, inceleme, sözlü sunum
11 Mineraller ve beslenme biyokimyası DERS NOTLARI Tartışma, inceleme, sözlü sunum
12 Mineraller ve beslenme biyokimyası DERS NOTLARI Tartışma, inceleme, sözlü sunum
13 1. Ara sınav DERS NOTLARI
14 Glikoliz, Glukoneogenez ve denetimi DERS NOTLARI Tartışma, inceleme, sözlü sunum
15 Glikoliz, Glukoneogenez ve denetimi DERS NOTLARI Tartışma, inceleme, sözlü sunum
16 Trikarboksilik asit döngüsü DERS NOTLARI Tartışma, inceleme, sözlü sunum
17 Trikarboksilik asit döngüsü DERS NOTLARI Tartışma, inceleme, sözlü sunum
18 Karbohidratların sentez ve depolanması DERS NOTLARI Tartışma, inceleme, sözlü sunum
19 Karbohidratların sentez ve depolanması DERS NOTLARI Tartışma, inceleme, sözlü sunum
20 Elektron transport sistemi DERS NOTLARI Tartışma, inceleme, sözlü sunum
21 Lipitler metabolizması: Yağ asit yıkımı DERS NOTLARI Tartışma, inceleme, sözlü sunum
22 Lipitler metabolizması: Yağ asit yıkımı DERS NOTLARI Tartışma, inceleme, sözlü sunum
23 2. Ara Sınav DERS NOTLARI
24 Lipit metabolizması: Trigliserit ve fosfolipit metabolizması DERS NOTLARI Tartışma, inceleme, sözlü sunum
25 Lipitlerin biyosentez ve depolanması. Yağ asitlerinin sentezi DERS NOTLARI Tartışma, inceleme, sözlü sunum
26 Lipitlerin biyosentez ve depolanması. Yağ asitlerinin sentezi DERS NOTLARI Tartışma, inceleme, sözlü sunum
27 Lipitlerin biyosentez ve depolanması. Kolestrol yapısı ve biyosentezi DERS NOTLARI Tartışma, inceleme, sözlü sunum
28 Lipitlerin biyosentez ve depolanması. Kolestrol yapısı ve biyosentezi DERS NOTLARI Tartışma, inceleme, sözlü sunum
29 Lipitlerin biyosentez ve depolanması. Kolestrol yapısı ve biyosentezi DERS NOTLARI Tartışma, inceleme, sözlü sunum
30 Su, elekrolit ve asit-baz dengesi DERS NOTLARI Tartışma, inceleme, sözlü sunum
31 Su, elekrolit ve asit-baz dengesi DERS NOTLARI Tartışma, inceleme, sözlü sunum
32/33/34 Final Sınavı DERS NOTLARI


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Murray RK, Granner DK, Rodwell VW. Harper´s illustrated biochemistry, 29th Ed., McGraw-Hill Lange, 2012.
 Nelson LD, Cox MM. Lehninger Principles of Biochemistry, 6th Ed., W. H. Freeman and Company, 2013.
 Harvey RA, Champe PC. Lippincotts Illustrated Reviews Serisinden Biyokimya, 2nci Baskı, Nobel Tıp Kitabevleri, 1997.
 Onat T, Emerk K, Süzmen E. İnsan Biyokimyası, Palme Yayıncılık, Ankara, 2002.
 Baynes JW, Dominiczak MH. Medical Biochemistry, 3rd Ed., Mosby Elsevier, 2009.
 Levine M. Topics in dental biochemistry, Springer, Oklohama, 2011.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 50
    Ödev/Proje/Diğer 0 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Diş hekimliği alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrayabilme ve sağlık alanındaki ileri düzeydeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma 3
2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme becerisine sahip olma 3
3 Diş hekimliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma 3
4 Etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini bilme 1
5 Lisans düzeyinde diş hekimliği alanına özgü, edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme 2
6 Diş hekimliği alanı ile ilgili bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanabilme 1
7 Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme 1
8 Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 4
9 Öğrenme gereksinimlerini ve öğrenme kaynaklarını belirleyebilme, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirebilme 2
10 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme ve davranışa dönüştürebilme 1
11 Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini alabilme 2
12 Mesleki konuları uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme 3
13 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve uluslar arası meslektaşları ile iletişim kurabilme 1
14 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 1
15 Diş hekimliği alanında gündemdeki gelişmeleri izleme ve değerlendirebilme 2
16 Türkçeyi sözel ve yazılı olarak doğru kullanabilme, kendini ifade edebilme 3
17 Görevine, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasaya, yönetmeliğe, mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun davranma 1
18 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
19 Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını ve davranışlarını ve sağlık ile fiziksel ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi yeterli düzeyde anlama bilgisine sahip olma 5
20 Klinik uygulamalar yaparak yeterli bir klinik deneyime sahip olma 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 29 1 29
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 29 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 6 12
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü: 53
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.12
Dersin AKTS Kredisi: 2