|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Öğrencinin düzeyinin tespit edilmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
2 |
Eksiklerinin giderilmesi ve teknik çalışmalar |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
3 |
Teknik beceriyi geliştirecek gam, arpej ve metodların verilmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler-Ödev |
|
4 |
Ton ve müzikalite çalışmalarının yapılması |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
5 |
Etüd verilmesi ve teknik çalışmalar yapılması |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler-Ödev |
|
6 |
Verilen etüdün dinlenmesi ve teknik çalışmalar yapılması |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
7 |
Eşlik dersi ve sınav harici repertuvarı için eser seçimi ve deşifresi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
8 |
Eserin teknik çalışmasının yapılması ve orkestra sololarının çalışılması |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
9 |
Eserin müzikalite çalışması |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
10 |
Eserin dinlenmesi ve orkestra sololarının çalışılması |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
11 |
Etüd verilmesi ve teknik çalışmalar yapılması |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
12 |
Verilen etüdün dinlenmesi ve yeni eser verilip deşifresinin yapılması |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler-Ödev |
|
13 |
Eserin teknik çalışmasının yapılması ve orkestra sololarının çalışılması |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
14 |
Eserin müzikalite çalışmasının yapılması ve etüd verilmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler-Ödev |
|
15 |
Eserin ve etüdün dinlenmesi, orkestra sololarının çalışılması |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
16 |
Dönem sonu genel değerlendirme ve final sınavında çalınacak eserlerin verilmesi, deşifrelerinin yapılması. |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler-Ödev |
|
17 |
Etüd, konçerto ve orkestra sololarının verilmesi |
Bireysel Çalışma |
Ödev |
|
18 |
Konçertonun birinci bölümünün dinlenmesi ve orkestra sololarının çalışılması |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
19 |
Konçertonun ikinci bölümünün dinlenmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
20 |
Etüdün dinlenmesi, konçertonun bir ve ikinci bölümlerinin dinlenmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
21 |
Konçertonun üçüncü bölümünün dinlenmesi ve orkestra sololarının çalışılması |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
22 |
Konçertonun tamamının dinlenmesi ve sonat verilmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
23 |
Sonatın birinci bölümünün dinlenmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
24 |
Sonatın ikinci bölümünün dinlenmesi ve orkestra sololarının çalışılması |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
25 |
Sonatın üçüncü bölümünün dinlenmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
26 |
Sonatın dördüncü bölümünün ve konçertonun tamamının dinlenmesi, sıvav etüdünün verilmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler-Ödev |
|
27 |
Sonatın ve etüdün tamamının dinlenmesi, orkestra sololarının çalışılması |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
28 |
Konçerto ve sonatın dinlenmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
29 |
Konçerto ve sonatın tamamının dinlenmesi ve Mors Empozenin verilmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
30 |
Konçerto, sonat ve etüdün tamamının dinlenmesi, orkestra sololarının çalışılması |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
31 |
Final sınavına hazırlık çalışmaları |
Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
32/33/34 |
Yıl Sonu Sınavı |
|
Değerlendirme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
W.A.MOZART - Konçerto,
JOLİVET - Konçerto,
HUMMEL - Konçerto ,
H.TOMASİ - Konçerto,
ALMENRADER - İntroduktion und Variations,
O.NUSSİO - Varizioni,
R.STRAUSS - Konçerto No 1,
BEETHOVEN - Sonat,
P. HİNDEMİTH - Sonata
F.DAVİD - Concertino,
TROMMEL - Suit,
F.KRÜGER - Ungarische Weisen,
KORSAKOV - Bumble Bee,
J.BECK - Sonat,
Orkestra Soloları
E.BOZZA - İmage,
C.FRANK - Sonat,
S.PROKOFİEV - Sonat,
MOLUQUE - Konçerto,
A.JOLİVET - Konçerto,
F.DEVİENNE - Konçerto,
W.A.MOZART - Konçerto Re Majör,
POULENC - Sonat,
W.A.MOZART - Konçerto Do Majör,
J. BRAHMS – Sonata Op.120 No. I – II
L. CAHUZAC – “Arlequin” Piece Caracteristique ,
C. DEBUSSY – Premiere Rhapsodie,
D. DONDEYNE – Triptyque ,
D. DONDEYNE – Sonatina,
H. GAGNEBIN – Andante et Allegro ,
R. GALLOIS MONTBRUN – Concertstück,
M. MIHALOVICI – Musique Nocturne ,
. I. STRAVINSKY – 3 Pieces,
I. GOTKOVSKY – Concerto Lyrique,
W. A. MOZART – Concerto Kv. 622,
SAİNT-SEANS - Sonat
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. |
5 |
|
2 |
Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
4 |
|
3 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. |
4 |
|
4 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
4 |
|
5 |
Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
4 |
|
6 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
4 |
|
7 |
Üflemeli-Vurmalı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. |
4 |
|
8 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. |
5 |
|
9 |
Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
4 |
|
10 |
Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
5 |
|
11 |
Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
5 |
|
12 |
Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
4 |
|
13 |
Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra etmesini sağlar. |
4 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|