|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Öğrencilerin düzeyinin tespit edilmesi |
Ön Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
2 |
Eksiklerinin giderilmesi |
Ön Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
3 |
Grupların belirlenmesi |
Ön Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
4 |
Grupların birlikte entenasyon çalışmasının yapılması |
Ön Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
5 |
Akor ve uzun ses çalışmasının yapılması |
Ön Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
6 |
Belirlenen gruplara eser verilmesi |
Ön Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler-Ödev |
|
7 |
Kentet grubunun dinlenmesi |
Ön Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
8 |
Kuartet grubunun dinlenmesi |
Ön Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
9 |
Trio grubunun dinlenmesi |
Ön Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
10 |
Duet grubunun dinlenmesi |
Ön Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
11 |
Kentet grubunun dinlenmesi, teknik ve müzikal çalışmalar yapılması |
Ön Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
12 |
Kuartet grubunun dinlenmesi, teknik ve müzikal çalışmalar yapılması |
Ön Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
13 |
Trio grubunun dinlenmesi, teknik ve müzikal çalışmalar yapılması |
Ön Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
14 |
Duet grubunun dinlenmesi, teknik ve müzikal çalışmalar yapılması |
Ön Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
15 |
Tüm grupların dinlenmesi |
Ön Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
16 |
Dönem sonu genel değerlendirme yapılması |
Ön Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
17 |
Yeni eserler verilmesi |
Ön Çalışma |
Ödev |
|
18 |
Grupların birlikte entenasyon çalışmasının yapılması |
Ön Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
19 |
Akor ve uzun ses çalışmasının yapılması |
Ön Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
20 |
Kentet grubunun dinlenmesi |
Ön Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
21 |
Kuartet grubunun dinlenmesi |
Ön Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
22 |
Trio grubunun dinlenmesi |
Ön Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
23 |
Duet grubunun dinlenmesi |
Ön Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
24 |
Kentet grubunun dinlenmesi, teknik ve müzikal çalışmalar yapılması |
Ön Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
25 |
Kuartet grubunun dinlenmesi, teknik ve müzikal çalışmalar yapılması |
Ön Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
26 |
Trio grubunun dinlenmesi, teknik ve müzikal çalışmalar yapılması |
Ön Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
27 |
Duet grubunun dinlenmesi, teknik ve müzikal çalışmalar yapılması |
Ön Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
28 |
Tüm grupların dinlenmesi |
Ön Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
29 |
Tüm grupların dinlenmesi |
Ön Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
30 |
Tüm grupların dinlenmesi |
Ön Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
31 |
Final sınavına hazırlık çalışmaları |
Ön Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
32/33/34 |
Final |
|
Değerlendirme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
D.AGAY - Five Easy Dances,
J.S.BACH - Air and Gigue,
J.I.BRICKMAN - Suıte for Woodwind Quintet,
E.GRANADOS - A la Cubana,
T.ARNE - Suıte of Dances,
F.DANZİ - Quintett Op.68 No.2 F-Dur,
D.FAVRE - Vent de Folie,
G.ROSSİNİ - Overture to William Tell,
R.LEVİTT - Woodmen of the World,
J.BOCK - Fiddler on the roof
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
J.PEZEL - Sonata No.22,
J.BRAHMS - Guten Abenp, Gut Nach,
WEBER - Cher Aus Furvanthe,
J.WİLLİAMS - Olympic Fanfare and Theme,
H.PURCELL - Trumpet Voluntray,
G.A.ROSSİNİ - William Tell Overture,
M.PENELLA - El Gato Montes
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. |
5 |
|
2 |
Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
4 |
|
3 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. |
1 |
|
4 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
4 |
|
5 |
Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
4 |
|
6 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
2 |
|
7 |
Üflemeli-Vurmalı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. |
4 |
|
8 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. |
2 |
|
9 |
Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
4 |
|
10 |
Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
5 |
|
11 |
Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
5 |
|
12 |
Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
5 |
|
13 |
Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra etmesini sağlar. |
5 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|