|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Orkestra |
|
Dersin Kodu |
: |
M ÜVÇ 302 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
12 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. MUSTAFA NECATİKARATAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Orkestra Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazandırır. Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. Teknik olarak farklı seviyelerdeki gruplarla, müzikal ve teknik bilgi alışverişinde bulunarak, orkestranın genel performans kalitesini yükseltmeye yardımcı olur. Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra etmesini sağlar Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
M ÜVÇ 101 Anaçalgı
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Orkestra eserlerini tanımak, birlikte çalmayı öğrenmek ve orkestra tecrübesi kazandırmak.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Çeşitli dönemlere ait orkestra eserlerini icra etmek |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Orkestra salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Uvertürün deşifresinin yapılması |
Ön çalışma |
Grup Çalışması |
|
2 |
Yay ve parmak koyma çalışmaları |
Ön çalışma |
Özel Destek |
|
3 |
Uvertürün çalışılması |
Ön çalışma |
Grup Çalışması |
|
4 |
Uvertürün teknik pasajlarının çalışılması |
Ön çalışma |
Grup Çalışması |
|
5 |
Uvertürün müzikal pasajlarının çalışılması |
Ön çalışma |
Grup Çalışması |
|
6 |
Uvertürün yaylı çalgılar öğrencileriyle grup çalışması |
Ön çalışma |
Grup Çalışması |
|
7 |
Uvertürün üflemeli ve vurmalı çalgılar öğrencileriyle grup çalışması |
Ön çalışma |
Grup Çalışması |
|
8 |
Uvertürün çalışılması |
Ön çalışma |
Grup Çalışması |
|
9 |
Senfoninin birinci bölümünün deşifresinin yapılması |
Ön çalışma |
Grup Çalışması |
|
10 |
Senfoninin tüm bölümlerine yay ve parmak koyma çalışmaları |
Ön çalışma |
Özel Destek |
|
11 |
Senfoninin birinci bölümünün çalışılması |
Ön çalışma |
Grup Çalışması |
|
12 |
Senfoninin birinci bölümünün teknik pasajlarının çalışılması |
Ön çalışma |
Grup Çalışması |
|
13 |
Senfoninin birinci bölümünün müzikal pasajlarının çalışılması |
Ön çalışma |
Grup Çalışması |
|
14 |
Senfoninin ikinci bölümünün deşifresinin yapılması |
Ön çalışma |
Grup Çalışması |
|
15 |
Senfoninin ikinci bölümünün çalışılması |
Ön çalışma |
Grup Çalışması |
|
16 |
Senfoninin ikinci bölümünün teknik pasajlarının çalışılması |
Ön çalışma |
Grup Çalışması |
|
17 |
Senfoninin ikinci bölümünün müzikal pasajlarının çalışılması |
Ön çalışma |
Grup Çalışması |
|
18 |
Senfoninin üçüncü bölümünün deşifresinin yapılması |
Ön çalışma |
Grup Çalışması |
|
19 |
Senfoninin üçüncü bölümünün çalışılması |
Ön çalışma |
Grup Çalışması |
|
20 |
Senfoninin üçüncü bölümünün teknik pasajlarının çalışılması |
Ön çalışma |
Grup Çalışması |
|
21 |
Senfoninin üçüncü bölümünün müzikal pasajlarının çalışılması |
Ön çalışma |
Grup Çalışması |
|
22 |
Senfoninin dördüncü bölümünün deşifresinin yapılması |
Ön çalışma |
Grup Çalışması |
|
23 |
Senfoninin dördüncü bölümünün çalışılması |
Ön çalışma |
Grup Çalışması |
|
24 |
Senfoninin dördüncü bölümünün teknik pasajlarının çalışılması |
Ön çalışma |
Grup Çalışması |
|
25 |
Senfoninin dördüncü bölümünün müzikal pasajlarının çalışılması |
Ön çalışma |
Grup Çalışması |
|
26 |
Senfoninin yaylı çalgılar öğrencileriyle grup çalışması |
Ön çalışma |
Grup Çalışması |
|
27 |
Senfoninin yaylı çalgılar öğrencileriyle grup çalışması |
Ön çalışma |
Grup Çalışması |
|
28 |
Final sınavına hazırlık çalışmaları, Uvertür ve senfoninin tamamının çalışılması |
Ön çalışma |
Grup Çalışması |
|
29 |
Final sınavına hazırlık çalışmaları, tüm sınav programının dinlenmesi |
Ön çalışma |
Grup Çalışması |
|
30 |
Final sınavına hazırlık çalışmaları, tüm sınav programının dinlenmesi |
Ön çalışma |
Grup Çalışması |
|
31 |
Final sınavına hazırlık çalışmaları, tüm sınav programının dinlenmesi |
Ön çalışma |
Grup Çalışması |
|
32/33/34 |
Yıl Sonu Sınavı |
Yok |
Değerlendirme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
W. A. MOZART´ın Uvertürleri: "Figaro´nun Düğünü", "Don Giovanni", Senfonileri No: 29, 33, 35 "Haffner", 40 ve 41
L. van. BEETHOVEN´ın Uvertürleri: "Egmond", "Coriolan", Senfonileri No: 1, 3 "Eroica", 5, 7,
F.MENDELSSOHN´un Uvertürü "Fingal Mağaraları", Senfonileri: 3 "İskoç", 4 "İtalyan"
A. DVORAK´ın Senfonileri No: 8, 9 "Yeni Dünya´dan"
E. GRIEG "Peer Gynt Süiti" No: 1
G. ROSSİNİ Uvertürleri: "Sevil Berberi", "Guillaume Tell"
J. SCHUBERT Senfoni No: 8 "Bitmemiş Senfoni"
G. BİZET "L´Arlesienne Süit", "Carmen Süit"
J. HAYDN Senfonileri No: 45 "Veda", 100 "Askeri", 104 "Londra"
U. C. ERKİN "Köçekçe Süiti"
F. TÜZÜN "Esintiler"
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. |
5 |
|
2 |
Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
4 |
|
3 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. |
0 |
|
4 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
4 |
|
5 |
Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
4 |
|
6 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
2 |
|
7 |
Üflemeli-Vurmalı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. |
4 |
|
8 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. |
2 |
|
9 |
Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
4 |
|
10 |
Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
5 |
|
11 |
Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
5 |
|
12 |
Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
5 |
|
13 |
Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra etmesini sağlar. |
5 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
32 |
6 |
192 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
32 |
3 |
96 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 290 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 11.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 12 |
|
|
|