Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yabancı Dil (İngilizce)

Dersin Kodu : K ING 201

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Tüm Yıl (32 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğretmen BİLGEBERBEROĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Gelecek geçmiş ve sürekli olaylar hakkında konuşabilir
Günlük konularda kısa basit pasajlar yazabilir
Günlük konularda kısa basit pasajlar okuyabilir
Birlikte iki cümle kullanabilir
Amerikan ve İngiliz İngilizcesi arasındaki temel değişiklikleri fark eder
Daha etkin İngilizce kullanır
Basit seviyede ihtiyaçlarını ifade edebilir
Düşünce ve planlara ilişkin neden, görüş belirtebilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu ders öğrencilerin İngilizce olarak okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır

Dersin İçeriği : Öğrenciler genel ve mesleki hayatlarında iletişim kurabilecekler,kendilerini ve mesleklerini pratikte ifade edebileceklerdir.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Birinci sınıf Genel tekrar Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
2 Ölçme-sayılar için isteme ve verme Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
3 Nasıl+ sıfat-rol Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
4 Sayılabilen-sayılamayan isimler hakkında konuşma Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
5 Miktar ifadesi-aktivite hakkında konuşma Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
6 Gelecek planları hayatı açıklayan isimler fiiller hakkında konuşma Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
7 Gelecek zaman Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
8 Amerikan ingilizcesiyle soru sorma ve talimat verme Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
9 Yön tarif etmeyi öğretme Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
10 İklim ve hava durumunu tanımlama Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
11 Arasınav Değerlendirme
12 Kelime bağları Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
13 Tarih,zaman edatları Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
14 Hayatında önemli olaylarla ilgili konuşma, soru sorma, yanıt alma. Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
15 İzin istek belirtme Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
16 Yerleri açıklayan karşılaştırmalı sıfatlar Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
17 Sıfatlar,ifadeler Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
18 Karşılaştırmalar,konuşma ve mesaj bırakma Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
19 Öneriler Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
20 Gerekli tavsiye Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
21 Sosyal düzen için tavsiye,öneri,konuşma ve anlatım Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
22 Arasınav Değerlendirme
23 Would like- Would prefer/prefer, Ordering something Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
24 Geçmiş zaman have- has +v3 Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
25 Kendi pratik deneyimlerini insanlara sorma Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
26 Geçmiş zamanla ilgili örnekler verme,alıştırma yapma Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
27 Have to +Has to iş tanımlaması Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
28 Vücudun bölümleri,hastalıklar,gerekçe hazırlama Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
29 Tahmin yapma Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
30 Gelecek zaman ne kadar ve ne zamandan beri,görüş belirtme Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
31 Genel tekrar Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
32/33/34 Final sınavı Değerlendirme


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  DERS KİTABI: LANGUAGE TO GO ELEMANTARY (FOR ADULT LEARNERS OF ENGLISH) YAZARLAR: SIMON LE MAISTRE & CARİNA LEWIS YAYINEVİ: PEARSON LONGMAN
Diğer Kaynaklar  PHRASEBOOK- WORKBOOK- WORKSHEETS- CLASS CDs


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 0
    Ödev/Proje/Diğer 0 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. 2
2 Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. 0
3 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. 4
4 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. 5
5 Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. 0
6 Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 4
7 Üflemeli-Vurmalı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. 4
8 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. 3
9 Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. 3
10 Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. 3
11 Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. 1
12 Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. 0
13 Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra etmesini sağlar. 0
14 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 32 2 64
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 32 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 4 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 74
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.96
Dersin AKTS Kredisi: 3