Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Korrepetisyon

Dersin Kodu : YM ÜVÇ 207

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Tüm Yıl (32 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. CANAN GÖNCEL UTLU
Öğr.Gör. DERYA SİMER BAKIREZEN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur.
Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder.
Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazandırır.
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar.
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar.
Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra etmesini sağlar.
Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır.
Eserleri teknik ve müzikal olarak piyano eşlikle çalma yetisi kazanır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar Anasanat programında yeralan piyano eşlikli eserlerin çalıştırılması ve bu yolla öğrencinin sanatıyla ilgili teknik ve müzikal gelişiminin sağlanmasıdır.

Dersin İçeriği : Piyano eşlik ile performans tekniklerinin öğretilmesi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Deslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Çalınacak eserlerin ilgili sanat dalı hocası tarafından belirlenmesi Ön Çalışma Gösterim
2 Eserin deşifresi Ön Çalışma Gösterim
3 Eserin teknik çalışmasının yapılması Ön Çalışma Gösterim
4 Eserin müzikalite çalışmasının yapılması Ön Çalışma Gösterim
5 Eserin ilgili sanat dalı hocası tarafından dinlenmesi Ön Çalışma Gösterim
6 Eserin ilgili sanat dalı hocası tarafından yorumlanması Ön Çalışma Gösterim
7 Eserin ilgili sanat dalı hocası tarafından teknik çalışmasının yapılması Ön Çalışma Gösterim
8 Eserin ilgili sanat dalı hocası tarafından müzikal çalışmasının yapılması Ön Çalışma Gösterim
9 Genel değerlendirme ve final sınavında çalınacak eserlerin verilmesi Ön Çalışma Gösterim
10 Konçertonun 1. bölümünün deşifresi Ön Çalışma Gösterim
11 Konçertonun 1. bölümünün teknik ve müzikal çalışılması Ön Çalışma Gösterim
12 Konçertonun 2. bölümünün deşifresi Ön Çalışma Gösterim
13 Konçertonun 2. bölümünün teknik ve müzikal çalışılması Ön Çalışma Gösterim
14 Konçertonun 3. bölümünün deşifresi Ön Çalışma Gösterim
15 Konçertonun 3. bölümünün teknik ve müzikal çalışılması Ön Çalışma Gösterim
16 Konçertonun tamamının dinlenmesi ve ilgili sanat dalı hocası tarafından sonat verilmesi Ön Çalışma Gösterim
17 Sonatın 1.bölümünün deşifresi Ön Çalışma Gösterim
18 Sonatın 1.bölümünün teknik ve müzikal çalışması Ön Çalışma Gösterim
19 Sonatın 2.bölümünün deşifresi Ön Çalışma Gösterim
20 Sonatın 2.bölümünün teknik ve müzikal çalışması Ön Çalışma Gösterim
21 Sonatın 3.bölümünün deşifresi Ön Çalışma Gösterim
22 Sonatın 3.bölümünün teknik ve müzikal çalışması Ön Çalışma Gösterim
23 Sonatın 4.bölümünün deşifresi Ön Çalışma Gösterim
24 Sonatın 4.bölümünün teknik ve müzikal çalışması Ön Çalışma Gösterim
25 Sonat ve konçertonun tamamının çalışılması Ön Çalışma Gösterim
26 Sonat ve konçertonun 1.bölümünün ilgili sanat dalı hocası tarafından yorumlanarak çalışılması Ön Çalışma Gösterim
27 Sonat ve konçertonun 2.bölümünün yorumlanarak çalışılması Ön Çalışma Gösterim
28 Sonat ve konçertonun 3.bölümünün yorumlanarak çalışılması Ön Çalışma Gösterim
29 Sonat ve konçertonun tamamının yorumlanarak çalışılması Ön Çalışma Gösterim
30 Final sınavına hazırlık çalışmaları Ön Çalışma Gösterim
31 Final sınavına hazırlık provası Ön Çalışma Gösterim
32/33/34 Final Sınavı Değerlendirme


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   C.P.E.BACH - Solo Sonat, C.CHAMİNADE - Konçertino, MOUQUET - La Flute de Pan, j.S.BACH - Sonat, F.BORNE - Carmen Fantaisie, F.DEVİENNE - .Konçerto, HAYDN - Konçerto, KRAMMER - Konçerto, SAİNT SAENS - Sonat, M. ARNOLD – Fantasy for B flat Clarinet, L. BERNSTEIN – Sonata , A. BLOCH – Denneriana , J. BRAHMS – Clarinet Quintet Op.115, Arr. Cl. La & Piano, J. M. DAMASE – Sonate, M. DAUTREMER – Récit et Impromptu, P. GABAYE – Sonatine,
 P. HINDEMITH – Sonate, W. LUTOSLAWSKY –Dance Preludes, B. MARTINU – Sonatina , G. ROSSINI – Introduction, Tema and Variations, R. SCHUMANN – Fantasie Pieces , M. ARNOLD – Concerto for Clarinet & Strings , M. ARNOLD – Concerto No.2 for Clarinet & Orch., T. ERDENER – Konçerto , P. HINDEMITH – Concerto for Clarinet in A and Orchestra , L. SPOHR – Concerto No. I C Minor, A. TANSMAN – Concerto, C. M. von WEBER – Concerto Op. 74, J.PAUER -Konçerto,
 WEBER - Konçerto, KREUTZER - Variations, MİLDE - Konçerto, TANSMAN - Suit, KOECHLİN - Sonat, BOZZA - Konçertinop, DEVİENNE - Sonat, MOZART - Konçerto No:2, F.STRAUSS - Konçerto, HAYDN - Sonat, H.TOMASİ - Konçerto, V.BRAND - Konser parçaları, E.BOZZA - Caprise, R.MENDES - Çingene havasında , SİEGFRİED - Konçerto, B0ZZA - Ballade ,
 G.F HAENDEL - Concerto in f min, S. STOJOVSKİ - Fantasy, G. REİCHE - Concerto no 2 , B. MARCELLO - Sonata in A min., L. BERNSTEİN - Elegy for Mippy II , J. S. BACH - Suites, TELEMAN - Fantasies , A. PRYOR - Thoughts of love, H.W.HARR - Santa Lucia, BİZET - Menuet, BOZZA - Rythmic, BEETHOVEN - Sonatin,
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 0 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. 3
2 Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. 3
3 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. 1
4 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. 1
5 Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. 3
6 Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 3
7 Üflemeli-Vurmalı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. 2
8 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. 1
9 Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. 1
10 Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. 3
11 Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. 4
12 Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. 4
13 Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra etmesini sağlar. 4
14 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 32 2 64
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 32 1 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 98
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.92
Dersin AKTS Kredisi: 4