|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Nurhan Cangal, Müzik Formları-Şarkı (Lied) Formları: Çeşitleme (Variation) |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
2 |
Sonat ve Sonat Formu:Sonatın Tanımı |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
3 |
Sonat ve Sonat Formu:Sonatın Doğuşu ve Gelişimi |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
4 |
Sonat ve Sonat Formu:Barok Çağı Sonat Formu |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
5 |
Sonat ve Sonat Formu:Klasik Çağ Sonat Formu |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
6 |
Sonat ve Sonat Formu:Sonatin |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
7 |
Sonat ve Sonat Formu:Sonat Formunda Kuraldışı Kuruluşlar, 1-Müzik Fikirlerinin Kuraldışı Kuruluşları |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
8 |
Sonat ve Sonat Formu:Sonat Formunda Kuraldışı Kuruluşlar, 2-Tonalitelerin Kuraldışı Kuruluşları |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
9 |
Sonat ve Sonat Formu:Zamanımıza Kadar Sonat ve Sonat Formundaki Gelişmeler |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
10 |
Sonat ve Sonat Formu:Sonat Formunda Yazılan Türler |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
11 |
Sonat ve Sonat Formu:Sonat ve Oda Müziği |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
12 |
Sonat ve Sonat Formu:Uvertür |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
13 |
Sonat ve Sonat Formu:Konçerto |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
14 |
Sonat ve Sonat Formu:Senfoni |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
15 |
Sonat ve Sonat Formu:Senfonik Şiir |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
16 |
Genel Tekrar |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
17 |
Ara Sınav |
|
Değerlendirme |
|
18 |
Füg Formu:Fügün Tanımı |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
19 |
Füg Formu:Füg Teması |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
20 |
Füg Formu:Cevap |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
21 |
Füg Formu:Karşıezgi |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
22 |
Füg Formu:Füg Formunun Genel Yapısı, Sergi |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
23 |
Füg Formu:Füg Formunun Genel Yapısı, Ara Müziği |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
24 |
Füg Formu:Füg Formunun Genel Yapısı, Karşı Sergi ve Gelişme |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
25 |
Füg Formu:Füg Formunun Genel Yapısı, Dönüş-Sonuç ve Pedal |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
26 |
Füg Formu:İki ve Daha Çok Temalı Fügler |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
27 |
Füg Formu:Füget ve Fugato |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
28 |
Füg Formu:Füg Türleri |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
29 |
Füg Formu:Fügün Kısa Tarihçesi |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
30 |
Füg Formu:Fügün Kısa Tarihçesi, 1-Çalgı Müziği, 2-Ses Müziği |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
31 |
Füg Formu:Biçimlerin Tarihsel Evrimi |
Ders kitabında ilgili konu |
Gösterim |
|
32/33/34 |
Yıl Sonu Sınavı |
|
Değerlendirme |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. |
3 |
|
2 |
Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
3 |
|
3 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. |
4 |
|
4 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
0 |
|
5 |
Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
2 |
|
6 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
5 |
|
7 |
Üflemeli-Vurmalı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. |
4 |
|
8 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. |
1 |
|
9 |
Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
4 |
|
10 |
Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
3 |
|
11 |
Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
0 |
|
12 |
Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
0 |
|
13 |
Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra etmesini sağlar. |
0 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|