|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tanışma,dersin içeriği ve ders kitaplarının tanıtımı. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
2 |
Temel müzik bilgileri. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
3 |
Müziğin kısa tarihçesi ve müzik teorisinin gelişim süreci. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
4 |
İşaretlerin yazım kuralları. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
5 |
Porte ,ek çizgiler,Dizi ve aralıklar. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
6 |
Aralıklar;Tam-Yarım perde,Diyatonik-Kromatik perde. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
7 |
Ana armoni, basit ve katlanmış aralıklar,melodik ve armonik aralıklar. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
8 |
Aralıkların çevrilmeleri,aralık yazım kuralları. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
9 |
Aralıkların çevrilmeleri,aralık yazım kuralları. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
10 |
Aralıkların çevrilmeleri,aralık yazım kuralları. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
11 |
Ölçü ve zaman:ikişerli ve üçerli zaman. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
12 |
Basit ve bileşik ölçüler,ölçü rakamları,eksik ölçü,aksak ölçüler ve çeşitleri. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
13 |
Senkop ve çeşitleri,karşı zaman. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
14 |
Tekrar çizgileri ve dönüş işareti ve Da Capo vb.örnekler. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
15 |
Hareket terimleri. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
16 |
Genel tekrar ve eksiklerin giderilmesi. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
17 |
Genel tekrar ve eksiklerin giderilmesi. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
18 |
Nüans işaretleri. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
19 |
Anlatım terimleri. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
20 |
Doğuşkanlar. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
21 |
Üç sesli akorlar,çeşitleri,çevrimleri. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
22 |
Major ve minör dizilerin sesleri üzerine akor kurulumları. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
23 |
Antik modlar,mod,dizi ve tonalite kavramı. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
24 |
Süsleme notaları. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
25 |
Türk müziği makam dizileri(eşit düzenli klavyeye göre) |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
26 |
Dört sesli akorlar,çeşitleri ve çevrimleri. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
27 |
Dört sesli akorların major ve minör dizilerin sesleri üzerine kurulmaları. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
28 |
Doğuşkanlar-tonalite ilişkisi. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
29 |
İnsan sesleri,çeşitleri ve ses sınırları. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
30 |
Nota yazım kuralları. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
31 |
Genel tekrar ve eksiklerin giderilmesi. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
32/33/34 |
Yıl Sonu Sınavı |
|
Değerlendirme |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. |
3 |
|
2 |
Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
4 |
|
3 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. |
5 |
|
4 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
5 |
|
5 |
Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
3 |
|
6 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
3 |
|
7 |
Üflemeli-Vurmalı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. |
4 |
|
8 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. |
5 |
|
9 |
Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
5 |
|
10 |
Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
5 |
|
11 |
Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
4 |
|
12 |
Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
3 |
|
13 |
Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra etmesini sağlar. |
3 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|