Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Oda Müziği

Dersin Kodu : M ÜVÇ 203

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Tüm Yıl (32 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. ÖZGÜN ARIN
Okutman FİGEN AKGÜN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Oda Müziği Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur.
Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder.
Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır.
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar.
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar.
Sahne üzerinde çalacağı eserleri, birlikte icra etmesini sağlar.
Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır.
Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Oda Müziği yapıtlarının incelenmesi, tanıtılması, birlikte çalmayı öğrenmek, yapıtların yorumlanmasını sağlamak ve orkestra dersinin temelini oluşturmak

Dersin İçeriği : Çeşitli dönemlere ait oda müziği eserlerini yorumlamak

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Öğrencilerin düzeyinin tespit edilmesi Ön çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
2 Eksiklerinin giderilmesi Ön çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
3 Grupların belirlenmesi Ön çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
4 Grupların birlikte entenasyon çalışmasının yapılması Ön çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
5 Akor ve uzun ses çalışmasının yapılması Ön çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
6 Belirlenen gruplara eser verilmesi Ön çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler-Ödev
7 Kentet grubunun dinlenmesi Ön çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
8 Kuartet grubunun dinlenmesi Ön çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
9 Trio grubunun dinlenmesi Ön çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
10 Duet grubunun dinlenmesi Ön çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
11 Kentet grubunun dinlenmesi, teknik ve müzikal çalışmalar yapılması Ön çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
12 Kuartet grubunun dinlenmesi, teknik ve müzikal çalışmalar yapılması Ön çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
13 Trio grubunun dinlenmesi, teknik ve müzikal çalışmalar yapılması Ön çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
14 Duet grubunun dinlenmesi, teknik ve müzikal çalışmalar yapılması Ön çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
15 Tüm grupların dinlenmesi Ön çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
16 Dönem sonu genel değerlendirme yapılması Ön çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
17 Yeni eserler verilmesi Ön çalışma Ödev
18 Grupların birlikte entenasyon çalışmasının yapılması Ön çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
19 Akor ve uzun ses çalışmasının yapılması Ön çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
20 Kentet grubunun dinlenmesi Ön çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
21 Kuartet grubunun dinlenmesi Ön çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
22 Trio grubunun dinlenmesi Ön çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
23 Duet grubunun dinlenmesi Ön çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
24 Kentet grubunun dinlenmesi, teknik ve müzikal çalışmalar yapılması Ön çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
25 Kuartet grubunun dinlenmesi, teknik ve müzikal çalışmalar yapılması Ön çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
26 Trio grubunun dinlenmesi, teknik ve müzikal çalışmalar yapılması Ön çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
27 Duet grubunun dinlenmesi, teknik ve müzikal çalışmalar yapılması Ön çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
28 Tüm grupların dinlenmesi Ön çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
29 Tüm grupların dinlenmesi Ön çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
30 Tüm grupların dinlenmesi Ön çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
31 Final sınavına hazırlık çalışmaları Ön çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
32/33/34 Final Değerlendirme


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  D.AGAY - Five Easy Dances, J.S.BACH - Air and Gigue, J.I.BRICKMAN - Suıte for Woodwind Quintet, E.GRANADOS - A la Cubana, T.ARNE - Suıte of Dances, F.DANZİ - Quintett Op.68 No.2 F-Dur, D.FAVRE - Vent de Folie, G.ROSSİNİ - Overture to William Tell, R.LEVİTT - Woodmen of the World, J.BOCK - Fiddler on the roof
Diğer Kaynaklar  J.PEZEL - Sonata No.22, J.BRAHMS - Guten Abenp, Gut Nach, WEBER - Cher Aus Furvanthe, J.WİLLİAMS - Olympic Fanfare and Theme, H.PURCELL - Trumpet Voluntray, G.A.ROSSİNİ - William Tell Overture, M.PENELLA - El Gato Montes


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 0 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. 5
2 Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. 4
3 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. 1
4 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. 4
5 Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. 4
6 Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 2
7 Üflemeli-Vurmalı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. 4
8 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. 2
9 Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. 4
10 Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. 5
11 Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. 5
12 Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. 5
13 Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra etmesini sağlar. 5
14 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 32 2 64
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 32 3 96
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 162
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.48
Dersin AKTS Kredisi: 6