Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yabancı Dil (İngilizce)

Dersin Kodu : ING 102

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Gerektiğinde mesleki ve sosyal alanda ihtiyaçlarını İngilizce olarak karşılar.
Uluslararası bir gereklilik durumunda İngilizce kullanabilir.
Şimdiki zamanda iletişim kurabilir. Geçmiş zamanda konuşur, hikaye anlatır.
Sıfatlar ve büyük miktarlarla soru sorup cevap verebilir.
Kelimeleri birleştirerek soru sorar, cevaplar, tanımlama yazabilir.
En iyi ve kötü hakkında konuşabilir.
Mesaj alarak ya da bırakarak iletişim kurabilir.
Hastalıklar, vücudun kısımları, özür dileme ve kabul etme cümleleri hakkında pratik edinir.
Fikir bildirme, katılma ya da katılmama cümleleri kurabilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Günlük ifadeleri kullanmak, anlamak ve temel kalıpları kullanarak somut ihtiyaçları karşılamak. Kendisini ve başkalarını tanıtabilmek, yaşadığı yer, tanıdığı kişilere dair soru sorup cevap verebilmek, karşıdaki kişi net ve yavaş konuştuğu takdirde etkileşim kurabilmek.

Dersin İçeriği : Ortak Avrupa Çerçevesi A1

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Istekleri oluşturma Language to go Elementary Simon le Maistre and Carina Lewis Students´ book Teacher´s book Phrase book and worksheets Çeviri ve iletişim yöntemi
2 basit geçmiş zaman (düzenli fiiller) Pozitif ve negatif Language to go Elementary Simon le Maistre and Carina Lewis Students´ book Teacher´s book Phrase book and worksheets Çeviri ve iletişim yöntemi
3 Geçmiş zaman (düzensiz fiiller). Language to go Elementary Simon le Maistre and Carina Lewis Students´ book Teacher´s book Phrase book and worksheets Çeviri ve iletişim yöntemi
4 Geçmiş zaman sorular. Language to go Elementary Simon le Maistre and Carina Lewis Students´ book Teacher´s book Phrase book and worksheets Çeviri ve iletişim yöntemi
5 Nasıllı Sorular ve Sıfat Language to go Elementary Simon le Maistre and Carina Lewis Students´ book Teacher´s book Phrase book and worksheets Çeviri ve iletişim yöntemi
6 Miktar İfadeler Language to go Elementary Simon le Maistre and Carina Lewis Students´ book Teacher´s book Phrase book and worksheets Çeviri ve iletişim yöntemi
7 Gelecek zaman Language to go Elementary Simon le Maistre and Carina Lewis Students´ book Teacher´s book Phrase book and worksheets Çeviri ve iletişim yöntemi
8 Vize Değerlendirme Değerlendirme grafiği
9 Hareketin Edatları Language to go Elementary Simon le Maistre and Carina Lewis Students´ book Teacher´s book Phrase book and worksheets Çeviri ve iletişim yöntemi
10 Bağlama Kelimeler: Çünkü, Yani, Ama ve rağmen. Language to go Elementary Simon le Maistre and Carina Lewis Students´ book Teacher´s book Phrase book and worksheets Çeviri ve iletişim yöntemi
11 Zaman Edatlar (at, on, in). Language to go Elementary Simon le Maistre and Carina Lewis Students´ book Teacher´s book Phrase book and worksheets Çeviri ve iletişim yöntemi
12 Karşılaştırmalı bilgiler ve İfadeler. Language to go Elementary Simon le Maistre and Carina Lewis Students´ book Teacher´s book Phrase book and worksheets Çeviri ve iletişim yöntemi
13 İzin ve Talep. Language to go Elementary Simon le Maistre and Carina Lewis Students´ book Teacher´s book Phrase book and worksheets Çeviri ve iletişim yöntemi
14 Tavsiye ve öneriler Language to go Elementary Simon le Maistre and Carina Lewis Students´ book Teacher´s book Phrase book and worksheets Çeviri ve iletişim yöntemi
15 Alıştırma Language to go Elementary Simon le Maistre and Carina Lewis Students´ book Teacher´s book Phrase book and worksheets Çeviri ve iletişim yöntemi
16/17 Final sınavı Değerlendirme Değerlendirme grafiği


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Language to go Elementary Simon le Maistre and Carina Lewis Students´ book Teacher´s book Phrase book and worksheets
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 0 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. 2
2 Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. 0
3 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. 4
4 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. 5
5 Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. 0
6 Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 4
7 Üflemeli-Vurmalı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. 4
8 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. 3
9 Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. 3
10 Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. 3
11 Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. 1
12 Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. 0
13 Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra etmesini sağlar. 0
14 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 2 32
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 51
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.04
Dersin AKTS Kredisi: 2