Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yabancı Dil (İngilizce)

Dersin Kodu : ING 101

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Günlük ifadeleri ve temel kalıpları anlar ve kullanır
Günlük ifadeleri ve temel kalıpları anlar ve kullanır
Diğer kişi net ve yavaş konuştuğu takdirde basit şekilde etkileşim sağlar.
Kişisel bilgiler ve aile bilgileri gibi temel cümleleri ve sık kullanılan kalıpları anlar.
Günlük hayatta kullanılan temel noktalarla ilgili metinleri anlar.
Görüş ve planlar hakkında fikir, sebep ve açıklamalar sunabilir.
İngilizcenin konuşulduğu bir bölgede, farklı durumlarla başa çıkabilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Günlük ifadeleri kullanmak, anlamak ve temel kalıpları kullanarak somut ihtiyaçları karşılamak. Kendisini ve başkalarını tanıtabilmek, yaşadığı yer, tanıdığı kişilere dair soru sorup cevap verebilmek, karşıdaki kişi net ve yavaş konuştuğu takdirde etkileşim kurabilmek.Günlük ifadeleri kullanmak, anlamak ve temel kalıpları kullanarak somut ihtiyaçları karşılamak. Kendisini ve başkalarını tanıtabilmek, yaşadığı yer, tanıdığı kişilere dair soru sorup cevap verebilmek, karşıdaki kişi net ve yavaş konuştuğu takdirde etkileşim kurabilmek.

Dersin İçeriği : Ortak Avrupa Çerçevesi A1

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kendini tanıtma, tekil-çoğul, what is /are-to be soruları, milletler ve ülkeler Language to go elementary Simon le Maistre with Mark Trussell, Drew Hyde and Kenna Bourke Students´ book Teacher´s book Worksheets Çeviri ve iletişim
2 İyelik ekleri ve sıfatlar, şimdiki zaman, özel ya da tipik bir günü tanımlama Language to go elementary Simon le Maistre with Mark Trussell, Drew Hyde and Kenna Bourke Students´ book Teacher´s book Worksheets Çeviri ve iletişim
3 Şimdiki zaman soruları ve olumsuzluk-sıfatlar-fiiller-isimler Language to go elementary Simon le Maistre with Mark Trussell, Drew Hyde and Kenna Bourke Students´ book Teacher´s book Worksheets Çeviri ve iletişim
4 Bir tatil hakkında konuşmak, a, an, any, some Language to go elementary Simon le Maistre with Mark Trussell, Drew Hyde and Kenna Bourke Students´ book Teacher´s book Worksheets Çeviri ve iletişim
5 Eşyalar hakkında konuşma, have/has got Language to go elementary Simon le Maistre with Mark Trussell, Drew Hyde and Kenna Bourke Students´ book Teacher´s book Worksheets Çeviri ve iletişim
6 Bir dükkanda bilgi edinmek, there is /are – a, an, any, some Language to go elementary Simon le Maistre with Mark Trussell, Drew Hyde and Kenna Bourke Students´ book Teacher´s book Worksheets Çeviri ve iletişim
7 Zarflar Language to go elementary Simon le Maistre with Mark Trussell, Drew Hyde and Kenna Bourke Students´ book Teacher´s book Worksheets Çeviri ve iletişim
8 Ara sınav Değerlendirme grafiği Değerlendirme grafiği
9 Yer bildirmede kullanılan edatlar, present continuous Language to go elementary Simon le Maistre with Mark Trussell, Drew Hyde and Kenna Bourke Students´ book Teacher´s book Worksheets Çeviri ve iletişim
10 Bir kafede yiyecek ve içecek sipariş etmek, beceri için -´can´ kullanımı Language to go elementary Simon le Maistre with Mark Trussell, Drew Hyde and Kenna Bourke Students´ book Teacher´s book Worksheets Çeviri ve iletişim
11 Geçmiş zaman, düzenli fiiller, geçen hafta ne yaptınız konulu tartışma Language to go elementary Simon le Maistre with Mark Trussell, Drew Hyde and Kenna Bourke Students´ book Teacher´s book Worksheets Çeviri ve iletişim
12 Geçmiş zaman, düzenli fiiller, geçen hafta ne yaptınız konulu tartışma Language to go elementary Simon le Maistre with Mark Trussell, Drew Hyde and Kenna Bourke Students´ book Teacher´s book Worksheets Çeviri ve iletişim
13 Partnerlerle görüşme yapmak ve makale yazmak Language to go elementary Simon le Maistre with Mark Trussell, Drew Hyde and Kenna Bourke Students´ book Teacher´s book Worksheets Çeviri ve iletişim
14 Zamanları yeniden düzenlemek Language to go elementary Simon le Maistre with Mark Trussell, Drew Hyde and Kenna Bourke Students´ book Teacher´s book Worksheets Çeviri ve iletişim
15 Zamanları yeniden düzenlemek Language to go elementary Simon le Maistre with Mark Trussell, Drew Hyde and Kenna Bourke Students´ book Teacher´s book Worksheets Çeviri ve iletişim
16/17 Final sınavı Değerlendirme grafiği Değerlendirme grafiği


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Language to go elementary Simon le Maistre with Mark Trussell,
 Drew Hyde and Kenna Bourke Students´ book Teacher´s book Worksheets
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 0 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. 2
2 Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. 0
3 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. 4
4 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. 0
5 Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. 5
6 Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 4
7 Üflemeli-Vurmalı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. 4
8 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. 3
9 Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. 3
10 Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. 3
11 Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. 1
12 Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. 0
13 Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra etmesini sağlar. 0
14 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 2 32
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 51
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.04
Dersin AKTS Kredisi: 2