|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin Tanımının yapılması, Dersin Amaçlarının anlatılması, Dersin İçeriği ve Ders Öğretim Programının tartışılması, dersin izlenmesine ilişkin sorum |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
2 |
Sanat nedir? Estetik yargı nedir? |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
3 |
Sanat nedir? Estetik yargı nedir? Soruları üzerine örneklerle tartışma. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
4 |
Estetik ve Felsefi yaklaşımlarla sanat ürününün üretilmesi arasındaki bağlar. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
5 |
Estetik ve Felsefi yaklaşımlarla sanat ürününün üretilmesi arasındaki bağlar üzerine örneklerle tartışma. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
6 |
Estetiğin tarihine giriş. Antik çağda estetik anlayışları. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
7 |
Antik çağda estetik anlayışları üzerine örneklerle tartışma. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
8 |
Platon ve Aristo’nun sanat ve estetik konusundaki düşünceleri ve karşılaştırılması. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
9 |
Platon ve Aristo’nun sanat ve estetik konusundaki düşünceleri ve karşılaştırılması üzerine örneklerle tartışma. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
10 |
İlkçağ ve ortaçağ estetiğini oluşturan temellerin saptanması. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
11 |
İlkçağ ve ortaçağ estetiğini oluşturan temellerin saptanması üzerine örneklerle tartışma. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
12 |
Antikçağ ile Ortaçağ estetiği arasında karşılaştırma yapılması. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
13 |
Antikçağ ile Ortaçağ estetiği arasında karşılaştırma yapılması üzerine örneklerle tartışma. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
14 |
Ara sınav |
|
|
|
15 |
Dönem analizi ve genel tekrar |
Kaynak Okuma, Araştırma |
|
|
16 |
Dönem analizi ve genel tekrar |
Kaynak Okuma, Araştırma |
|
|
17 |
Toplumsal Tarih ve Estetik. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
18 |
Toplumsal Tarih ve Estetik üzerine örneklerle tartışma. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
19 |
Rönesans Estetiği. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
20 |
Rönesans Estetiği üzerine örneklerle tartışma. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
21 |
Ortaçağ ve Rönesans estetiğinin karşılaştırılması. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
22 |
Ortaçağ ve Rönesans estetiğinin karşılaştırılması üzerine örneklerle tartışma. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
23 |
Aydınlanmadan 21. yüzyla estetik. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
24 |
Aydınlanmadan 21. yüzyla estetik üzerine örneklerle tartışma. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
25 |
Modernizm ve Estetik. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
26 |
Modernizm ve Estetik üzerine örneklerle tartışma. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
27 |
Ara sınav |
|
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
28 |
Estetik kavrayışın dönüşümünde dönemsel etkiler üzerine örneklerle tartışma. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
29 |
Postmodernizm ve Estetik. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
30 |
Postmodernizm ve Estetik üzerine örneklerle tartışma. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
31 |
Final sınavı hazırlık |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
32/33/34 |
Final |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. |
0 |
|
2 |
Ulusal ve uluslararası Tiyatro literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. |
3 |
|
3 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. |
3 |
|
4 |
Tiyatro-Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını sağlar. |
5 |
|
5 |
Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
0 |
|
6 |
Sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. |
1 |
|
7 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. |
4 |
|
8 |
Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazanır. |
5 |
|
9 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
2 |
|
10 |
Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. |
0 |
|
11 |
Değişik kitlelere Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır. |
1 |
|
12 |
Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır. |
4 |
|
13 |
Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını gösterir ve sağlar. |
0 |
|
14 |
Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan,solfej ve kulak eğitimi ile destekleyerek gösterir ve sağlar. |
0 |
|
15 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır. |
2 |
|
16 |
Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
1 |
|
17 |
Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|