|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yıl boyu üzerinde çalışılacak karakter etüdleri için gereken "tarihte ün yapmış şahsiyetler (sanatçılar, bilim adamları, siyaset insanları, caniler v.b.)´in" seçimi ve onları anlatacak edebi ve tarihi malzemelerin seçimi ve araştırılması. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
2 |
Yıl boyu üzerinde çalışılacak karakter etüdleri için gereken "tarihte ün yapmış şahsiyetler (sanatçılar, bilim adamları, siyaset insanları, caniler v.b.)´in" seçimi ve onları anlatacak edebi ve tarihi malzemelerin seçimi ve araştırılması. |
Ödev1: Seçilen karakterin; büyük çember bazında araştırılarak sonuçlarını barındıran dosya ve etüt taslakları hazırlanacaktır. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
3 |
Yıl boyu üzerinde çalışılacak karakter etüdleri için gereken , öğrencinin kendi imgelemini kullanarak oluşturacağı "edebi malzeme (roman, öykü ve dram eseri)" nin seçimi ve araştırılması. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
4 |
Yıl boyu üzerinde çalışılacak karakter etüdleri için gereken, öğrencinin kendi imgelemini kullanarak oluşturacağı "edebi malzeme (roman, öykü ve dram eseri)" nin seçimi ve araştırılması. |
Ödev2: Seçilen edebi malzemenin; büyük çember bazında araştırılarak sonuçlarını barındıran dosya ve etüt taslakları hazırlanacaktır. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
5 |
Ödev Sunumu* |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
6 |
Ödev Sunumu* |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
7 |
Karakter kavramının ve karaktere yaklaşımın temel bilgilerinin anlatılması |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
8 |
Karakter kavramının ve karaktere yaklaşımın temel bilgilerinin anlatılması |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
9 |
Çalışılacak karakter baz alınarak oyunculuk sanatında "forma ve içerik" kavramının uygulamalı anlatılması. Karakter etütleri üzerine çalışma ve susma sahnelerinde önerilmiş koşulların gerektirdiği eylem dinamizmini icra edebilme teknikleri. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
10 |
Çalışılacak karakter baz alınarak oyunculuk sanatında "forma ve içerik" kavramının uygulamalı anlatılması. Karakter etütleri üzerine çalışma ve usma sahnelerinde önerilmiş koşulların gerektirdiği eylem dinamizmini icra edebilme teknikleri. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
11 |
Ödev1 sunumu ve yanlışların düzeltilmesi. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
12 |
Ödev1 sunumu ve yanlışların düzeltilmesi. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
13 |
Ödev2 sunumu ve yanlışların düzeltilmesi. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
14 |
Ödev2 sunumu ve yanlışların düzeltilmesi. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
15 |
Dönem analizi ve genel tekrar. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
16 |
Dönem analizi ve genel tekrar. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
17 |
Bir Karakter Yaratmak üzerine birinci dönem verilen bilgi ve tekniklerin sahne dersi kapsamı içerisinde çalışılan oyundaki karakterler üzerinde uygulanması. Okuma Provaları |
Rol defteri üzerine çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
18 |
Bir Karakter Yaratmak üzerine birinci dönem verilen bilgi ve tekniklerin sahne dersi kapsamı içerisinde çalışılan oyundaki karakterler üzerinde uygulanması. Okuma Provaları |
Rol defteri üzerine çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
19 |
Marke dekor içerisinde yapılan provalarda, eylemli analiz üzerinden karakter arayışları, amaç ve eylemlerin tespiti. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
20 |
Marke dekor içerisinde yapılan provalarda, eylemli analiz üzerinden karakter arayışları, amaç ve eylemlerin tespiti. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
21 |
Marke dekor içerisinde yapılan provalarda, eylemli analiz üzerinden karakter arayışları, amaç ve eylemlerin tespiti. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
22 |
Oyunun gerçek dekorunun kurulması. Kostüm ile birlikte düşünülmüş oynanılacak karakterin makyajının sunulması. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
23 |
“Karakter, etki-değerlendirme-tepki ve tempo-ritim” üçlüsü kavramı bazında Akış Provaları. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
24 |
“Karakter, etki-değerlendirme-tepki ve tempo-ritim” üçlüsü kavramı bazında Akış Provaları. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
25 |
“Karakter, etki-değerlendirme-tepki ve tempo-ritim” üçlüsü kavramı bazında Akış Provaları. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
26 |
Genel prova. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
27 |
Oyunun prömiyeri |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
28 |
Prömiyerin analizi yanlışların tespiti ve oyunun gösterimi.* |
*Ödev3: Öğrencinin bir yıl içerisinde yaptığı çalışmaların içeriğini ve bir karakter yaratma sürecini ortaya koyacak bir savunma dosyası. |
|
|
29 |
Önceki oyunun analizi yanlışların tespiti ve oyunun gösterimi. |
|
|
|
30 |
Önceki oyunun analizi yanlışların tespiti ve oyunun gösterimi. |
|
|
|
31 |
Final hazırlığı. |
|
|
|
32/33/34 |
Final. Ödev 3* Sunumu ve savunma. |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. |
5 |
|
2 |
Ulusal ve uluslararası Tiyatro literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. |
4 |
|
3 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. |
4 |
|
4 |
Tiyatro-Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını sağlar. |
5 |
|
5 |
Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
3 |
|
6 |
Sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. |
1 |
|
7 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. |
4 |
|
8 |
Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazanır. |
4 |
|
9 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
5 |
|
10 |
Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. |
5 |
|
11 |
Değişik kitlelere Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır. |
5 |
|
12 |
Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır. |
5 |
|
13 |
Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını gösterir ve sağlar. |
2 |
|
14 |
Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan,solfej ve kulak eğitimi ile destekleyerek gösterir ve sağlar. |
2 |
|
15 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır. |
5 |
|
16 |
Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
5 |
|
17 |
Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|