|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Ritmik ve Modern Danslar |
|
Dersin Kodu |
: |
TYM 235 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. LİLİA KOSTOVA PANAYOTOVAPETROVA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Hareket-Ritim koordinasyonu geliştirerek, önemini kavrayıp uygular. Vücut Pozisyonları üzerine çalışarak, kendi bedeni üzerine farkındalık sağlar. Ritme uygun olmayan hareketi koordine eder ve uygular. Karmaşık figürler üzerinde çalışarak beden kullanım estetiğini geliştirerek, önemini kavrayıp uygular. Koreografik figürleri kavrar ve uygular Eşli dansların adımlarını teknik - artistik açıdan kavrar ve uygular Tekli dansların adımlarını teknik-artistik açıdan kavrar ve uygular Gurup dansların adımlarını teknik-artistik açıdan kavrar ve uygular
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
TYM 135 Ritmik ve Dans
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencinin kendi bedensel malzemesinin mesleki prensipler ölçüsünde gelişiminin sağlanması ve ritim duygusunun gelişmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Temel figürlerden başlayarak daha karmaşık figürlere geçiş. Ritme uygun olmayan hareket. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Dans Stüdyosu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Öğrencilere yıllık ders planının tanıtımı |
|
|
|
2 |
Üst metod ısınma ve koordinasyon egzersizlerine giriş |
|
Gösterim |
|
3 |
Üst metod ısınma ve koordinasyon egzersizleri üzerine çalışma ve uygulama |
|
Gösterim |
|
4 |
Isınma ve Koordinasyon. Twist´e giriş. |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
5 |
Isınma ve Koordinasyon. Twist üzerine çalışma birinci figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
6 |
Isınma ve Koordinasyon. Twist üzerine çalışma ikinci figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
7 |
Isınma ve Koordinasyon. Twist üzerine çalışma üçüncü figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
8 |
Isınma ve Koordinasyon. Twist üzerine çalışma dördüncü figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
9 |
Isınma ve Koordinasyon. Twist üzerine çalışma beşinci figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
10 |
Isınma ve Koordinasyon. Twist üzerine çalışma altıncı figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
11 |
Isınma ve Koordinasyon. Basic Jive´ye giriş. |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
12 |
Isınma ve Koordinasyon. Basic Jive üzerine çalışma, dönüşler. |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
13 |
Isınma ve Koordinasyon. Basic Jive üzerine çalışma, dönüşler. |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
14 |
Ara sınav |
|
|
|
15 |
Dönem analizi ve genel tekrar |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
16 |
Dönem analizi ve genel tekrar |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
17 |
Isınma ve Koordinasyon. Jive´ye giriş. |
|
|
|
18 |
Isınma ve Koordinasyon. Jive üzerine çalışma birinci ve ikinci figür etüdü |
|
|
|
19 |
Isınma ve Koordinasyon. Jiveüzerine çalışma üçüncü figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
20 |
Isınma ve Koordinasyon. Jive üzerine çalışma dördüncü figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
21 |
Isınma ve Koordinasyon. Jive üzerine çalışma beşinci figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
22 |
Isınma ve Koordinasyon. Jive üzerine çalışma altıncı figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
23 |
Ara sınav |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
24 |
Isınma ve Koordinasyon. Latin Danslarına giriş. |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
25 |
Isınma ve Koordinasyon. Latin Dansları temel figür çalışmaları. |
|
|
|
26 |
Isınma ve Koordinasyon. "Cha Cha Cha" üzerine çalışma birinci ve ikinci figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
27 |
Isınma ve Koordinasyon. Cha Cha Cha üzerine çalışma üçüncü figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
28 |
Isınma ve Koordinasyon. Cha Cha Cha üzerine çalışma dördüncü figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
29 |
Isınma ve Koordinasyon. Cha Cha Cha üzerine çalışma beşinci figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
30 |
Isınma ve Koordinasyon. Cha Cha Cha üzerine çalışma, altıncı figür etüdü |
|
|
|
31 |
Final sınavı hazırlık çalışmaları |
|
|
|
32/33/34 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
,,TANETS,,-Sovremennıy i klassiçeskiy tanets (Pol Bottomer)
"BATI DANS TARİHİ" Nasuh BARIN
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
4 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. |
0 |
|
2 |
Ulusal ve uluslararası Tiyatro literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. |
0 |
|
3 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. |
0 |
|
4 |
Tiyatro-Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını sağlar. |
3 |
|
5 |
Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
0 |
|
6 |
Sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. |
2 |
|
7 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. |
3 |
|
8 |
Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazanır. |
4 |
|
9 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
1 |
|
10 |
Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. |
5 |
|
11 |
Değişik kitlelere Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır. |
1 |
|
12 |
Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır. |
1 |
|
13 |
Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını gösterir ve sağlar. |
5 |
|
14 |
Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan,solfej ve kulak eğitimi ile destekleyerek gösterir ve sağlar. |
1 |
|
15 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır. |
0 |
|
16 |
Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
2 |
|
17 |
Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
32 |
2 |
64 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
32 |
0 |
0 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
4 |
2 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 74 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|