|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yıl boyu üzerinde çalışılacak dramaturjik malzemelerin (oyun metinlerinin) sunulması ve sahnelerin seçimi. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
2 |
Yıl boyu üzerinde çalışılacak dramaturjik malzemelerin (oyun metinlerinin) sunulması ve sahnelerin seçimi. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
3 |
Sahnede mesleki davranış kuralları, prova etiği ve kulis adabının anlatılması |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
4 |
Sahnede mesleki davranış kuralları, prova etiği ve kulis adabının anlatılması |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
5 |
Seçilen sahnelerin önerilmiş koşulları içerisinde etüt etme mantığının ve psiko-fiziksel olarak var olma temel ilkelerinin uygulamalı olarak anlatılması. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
6 |
Seçilen sahnelerin önerilmiş koşulları içerisinde etüt etme mantığının ve psiko-fiziksel olarak var olma temel ilkelerinin uygulamalı olarak anlatılması. |
* Ödev 1: Seçilmiş sahnelerin önerilmiş koşullarına sadık kalarak sahnelerin etütlerinin hazırlanması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
7 |
Sahne etütleri üzerine çalışma. Öğrenciler tarafından hazırlanan etütlerin sunumu ve yanlışların düzeltilmesi üzerine çalışmalar. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
8 |
Sahne etütleri üzerine çalışma. Öğrenciler tarafından hazırlanan etütlerin sunumu ve yanlışların düzeltilmesi üzerine çalışmalar. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
9 |
Sahne etütleri üzerine çalışma. Öğrenciler tarafından hazırlanan etütlerin sunumu ve yanlışların düzeltilmesi üzerine çalışmalar.* |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
10 |
Sahne teknolojisinin (döner sahne, ışık, ses ve perde sistemleri) var olan sahne üzerinde kullanım kurallarının anlatılması . |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
11 |
Ödev Sunumu* |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
12 |
Ödev Sunumu* |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
13 |
Sahneler üzerine çalışma. Öğrenciler tarafından hazırlanan sahnelerin sunumu ve yanlışların düzeltilmesi üzerine çalışmalar. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
14 |
Sahneler üzerine çalışma. Öğrenciler tarafından hazırlanan sahnelerin sunumu ve yanlışların düzeltilmesi üzerine çalışmalar. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
15 |
Dönem analizi ve genel tekrar. * |
*Ödev 2: Birinci dönemde anlatılan yöntemler bazında, yeni sahnelerin özgürce hazırlanması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
16 |
Dönem analizi ve genel tekrar |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
17 |
Ödev Sunumu* Yanlışların saptanması ve uygulamalı şekilde düzeltilmesi. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
18 |
Ödev Sunumu* Yanlışların saptanması ve uygulamalı şekilde düzeltilmesi. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
19 |
Ödev Sunumu* Yanlışların saptanması ve uygulamalı şekilde düzeltilmesi. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
20 |
Çalışılan sahnelerde, rolü önerilmiş koşullar içerisinde partnerle ilişki kurarak sahne üzerinde icra etmenin temel ilkelerinin uygulamalı anlatılması |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
21 |
Çalışılan sahnelerde, rolü önerilmiş koşullar içerisinde partnerle ilişki kurarak sahne üzerinde icra etmenin temel ilkelerinin uygulamalı anlatılması |
* Ödev 3: Önceki haftalardaki dersler kapsamında hazırlanan parçaların uygulamalı sunumu. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
22 |
Ödev Sunumu* |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
23 |
Ödev Sunumu* |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
24 |
Dekor, kostüm ve aksesuar kullanımının temel ilkelerinin, hazırlanan sahneler içerisinde uygulamalı anlatılması. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
25 |
Dekor, kostüm ve aksesuar kullanımının temel ilkelerinin, hazırlanan sahneler içerisinde uygulamalı adaptasyon provaları. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
26 |
Dekor, kostüm ve aksesuar kullanımının temel ilkelerinin, hazırlanan sahneler içerisinde uygulamalı adaptasyon provaları. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
27 |
Sınav programının provaları. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
28 |
Sınav programının provaları. |
|
|
|
29 |
Sınav programının provaları ve akışlar. |
|
|
|
30 |
Sınav programının provaları ve akışlar. |
|
|
|
31 |
Final hazırlığı ve Genel Provalar. |
*Ödev 4: Öğrencinin bir yıl içerisinde yaptığı çalışmaların içeriğini ve sürecini ortaya koyacak bir savunma dosyası. |
|
|
32/33/34 |
Final. Ödev5 Sunumu ve Savunma. |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. |
5 |
|
2 |
Ulusal ve uluslararası Tiyatro literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. |
3 |
|
3 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. |
3 |
|
4 |
Tiyatro-Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını sağlar. |
4 |
|
5 |
Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
3 |
|
6 |
Sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. |
2 |
|
7 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. |
4 |
|
8 |
Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazanır. |
4 |
|
9 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
5 |
|
10 |
Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. |
5 |
|
11 |
Değişik kitlelere Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır. |
5 |
|
12 |
Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır. |
5 |
|
13 |
Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını gösterir ve sağlar. |
2 |
|
14 |
Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan,solfej ve kulak eğitimi ile destekleyerek gösterir ve sağlar. |
2 |
|
15 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır. |
5 |
|
16 |
Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
5 |
|
17 |
Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|