Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yabancı Dil

Dersin Kodu : K ING 401

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Tüm Yıl (32 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğretmen BİLGEBERBEROĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : İngilizce zamanlar´ı(tenses) kullanarak konuşabilir
Günlük konularda kısa basit pasajlar yazabilir
Günlük konularda kısa basit pasajlar okuyabilir
Amerikan ve İngiliz İngilizcesi arasındaki temel değişiklikleri fark eder
Daha etkin İngilizce kullanır
Basit seviyede ihtiyaçlarını ifade edebilir
Düşünce ve planlara ilişkin neden, görüş belirtebilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu ders öğrencilerin İngilizce olarak okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır

Dersin İçeriği : Öğrenciler genel ve mesleki hayatlarında iletişim kurabilecekler,kendilerini ve mesleklerini pratikte ifade edebileceklerdir.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Üçüncü sınıfın Genel tekrarı Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
2 Hikayelerle geçmiş zamanı anlatma Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
3 Geçmiş zaman ve sürekli geçmiş Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
4 Kariyer tercihleri, iş hakkında konuşmak Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
5 Like + ing ve would like+ with to mastarı Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
6 Ürün, malzeme ve mal kökeni tanımlama Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
7 Geniş zaman pasif Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
8 A- an- the Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
9 Zorunda,zorunda değil Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
10 Planlı ve spontan kararlar, gıda Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
11 Going to ve will yapılarıyla gelecek zaman Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
12 In-ed ve-ing ile biten sıfatlar Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
13 Ara sınav Değerlendirme
14 Mevcut sonucu açıklamak için geniş zaman Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
15 Sorma,verme,izin ve reddetme Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
16 Would + mastar (without to) Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
17 Pasif Geçmiş zaman Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
18 -ing fiiller/ mastar Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
19 Basit zamanda konular ve olmayan konu soruları Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
20 Which, that, who ve where ile ilgili ilgi cümlecikleri Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
21 insan,yer ve nesnelerle ilgili açıklama Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
22 Must be, might be, can´t be yapıları ile çalışma Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
23 Gelecek zaman için şimdiki zaman Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
24 ara sınav Değerlendirme
25 So+ adjective /such+noun sıfatlar Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
26 For/ since ile şimdiki zaman Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
27 Öneriler yapma ve yanıt Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
28 Hayali durumlar hakkında konuşmak Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
29 Koşul ( if+ past simple+would /could) Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
30 Koşul bildiren yapıların tekrarı Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
31 Genel tekrar Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım, tartışma
32/33/34 Final sınavı Değerlendirme


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   LANGUAGE TO GO PRE-INTERMEDIATE UNITS 21-40(FOR ADULT LEARNERS OF ENGLISH) GILLIE CUNNINGHAM SUE MOHAMED
Diğer Kaynaklar  PHRASEBOOK- WORKBOOK- WORKSHEETS- CLASS CDs


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 0
    Ödev/Proje/Diğer 0 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Piyano Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. 2
2 Piyano Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. 0
3 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. 4
4 Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. 0
5 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. 5
6 Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra edebilir. 0
7 Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. 4
8 Piyano eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. 4
9 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. 3
10 Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. 3
11 Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. 3
12 Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. 1
13 Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba piyano ile eşlik edebilir. 0
14 Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. 0
15 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 32 2 64
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 32 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 4 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 74
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.96
Dersin AKTS Kredisi: 3