|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uygarlık Tarihi |
|
Dersin Kodu |
: |
K UT 418 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. CUMALİASLANTÜRK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Uygarlıkların ve uygarlık tarihinin kaynaklarını bilir. Uygarlıkların karşılaştırmasını yapar uygarlıkların tarihteki rolünü ve gelecekteki konumunu değerlendirir Uygarlıklarla ilgili güncel tartışmaları izleyip değerlendirebilecek potansiyel kazanır. Dünya ülkelerinin uygarlığa yaptıkları katkıları bilecekler.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrenciler uygarlıkların kaynaklarını, uygarlıkların inanç, düşünce, sanat, kurumlar ve değerlerinin doğup gelişmesini, birbirinden ayıran temel özellikleri, benzer yönleri bilir günümüzdeki yansımaları hakkında açıklama yapar. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İnsanlığın tarihsel süreklilikte bir kuşaktan bir diğerine yapıp-etmeler bütünü olarak uygarlık sürecini oluşturan toplumsal kültürel ve siyasi gelişmelerigenel bir çerçeveyle ele almaktır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Evren, Dünya ve Canlıların Oluşumu |
Kaynak taraması |
Anlatım,Örneklendirme,Soru-Cevap |
|
2 |
Evren, Dünya ve Canlıların Oluşumu |
Kaynak taraması |
Anlatım,Örneklendirme,Soru-Cevap |
|
3 |
Tarih Öncesi Çağlar |
Kaynak taraması |
Anlatım,Örneklendirme,Soru-Cevap |
|
4 |
Tarih Öncesi Çağlar |
Kaynak taraması |
Anlatım,Örneklendirme,Soru-Cevap |
|
5 |
Eski Mezopotamya Tarihi ve Uygarlığı |
Kaynak taraması |
Anlatım,Örneklendirme,Soru-Cevap |
|
6 |
Eski Mezopotamya Tarihi ve Uygarlığı |
Kaynak taraması |
Anlatım,Örneklendirme,Soru-Cevap |
|
7 |
Mısır Tarihi ve Uygarlığı |
Kaynak taraması |
Anlatım,Örneklendirme,Soru-Cevap |
|
8 |
Ara Sınav |
|
Yazılı sınav |
|
9 |
Mısır Tarihi ve Uygarlığı |
Kaynak taraması |
Anlatım,Örneklendirme,Soru-Cevap |
|
10 |
Orta Asya ve İran Uygarlıkları |
Kaynak taraması |
Anlatım,Örneklendirme,Soru-Cevap |
|
11 |
Orta Asya ve İran Uygarlıkları |
Kaynak taraması |
Anlatım,Örneklendirme,Soru-Cevap |
|
12 |
Eski Yunan Uygarlığı |
Kaynak taraması |
Anlatım,Örneklendirme,Soru-Cevap |
|
13 |
Eski Yunan Uygarlığı |
Kaynak taraması |
Anlatım,Örneklendirme,Soru-Cevap |
|
14 |
Roma Uygarlığı |
Kaynak taraması |
Anlatım,Örneklendirme,Soru-Cevap |
|
15 |
Roma Uygarlığı |
Kaynak taraması |
Anlatım,Örneklendirme,Soru-Cevap |
|
16 |
Final Sınav |
|
Yazılı sınav |
|
17 |
Ortaçağlar Tarihi ve Uygarlığı |
Kaynak taraması |
Anlatım,Örneklendirme,Soru-Cevap |
|
18 |
Ortaçağlar Tarihi ve Uygarlığı |
Kaynak taraması |
Anlatım,Örneklendirme,Soru-Cevap |
|
19 |
Ortaçağlar Tarihi ve Uygarlığı |
Kaynak taraması |
Anlatım,Örneklendirme,Soru-Cevap |
|
20 |
Yeniçağda Avrupa 15-17 Yüzyıl |
Kaynak taraması |
Anlatım,Örneklendirme,Soru-Cevap |
|
21 |
Yeniçağda Avrupa 15-17 Yüzyıl |
Kaynak taraması |
Anlatım,Örneklendirme,Soru-Cevap |
|
22 |
Aydınlanma Çağı 18.Yüzyıl |
Kaynak taraması |
Anlatım,Örneklendirme,Soru-Cevap |
|
23 |
Aydınlanma Çağı 18.Yüzyıl |
Kaynak taraması |
Anlatım,Örneklendirme,Soru-Cevap |
|
24 |
Ara Sınav |
|
Yazılı sınav |
|
25 |
Aydınlanma Çağı 18.Yüzyıl |
Kaynak taraması |
Anlatım,Örneklendirme,Soru-Cevap |
|
26 |
Demokrasi Devrimleri ve Sanayi Devrimi |
Kaynak taraması |
Anlatım,Örneklendirme,Soru-Cevap |
|
27 |
Demokrasi Devrimleri ve Sanayi Devrimi |
Kaynak taraması |
Anlatım,Örneklendirme,Soru-Cevap |
|
28 |
Demokrasi Devrimleri ve Sanayi Devrimi |
Kaynak taraması |
Anlatım,Örneklendirme,Soru-Cevap |
|
29 |
20.Yüzyıldan 21.Yüzyıla Savaşlar,Barış ,Küreselleşme |
Kaynak taraması |
Anlatım,Örneklendirme,Soru-Cevap |
|
30 |
20.Yüzyıldan 21.Yüzyıla Savaşlar,Barış ,Küreselleşme |
Kaynak taraması |
Anlatım,Örneklendirme,Soru-Cevap |
|
31 |
20.Yüzyıldan 21.Yüzyıla Savaşlar,Barış ,Küreselleşme |
Kaynak taraması |
Anlatım,Örneklendirme,Soru-Cevap |
|
32/33/34 |
Final Sınavı |
|
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINLARI-UYGARLIK TARİHİ ,2007
TÜBİTAK,EKREM AKURGAL-ANADOLU KÜLTÜR TARİHİ , 2000
TC KÜLTÜR BAKANLIĞI,KÜLTÜREL ANTROPOLOJİ-MAHMUT TEZCAN,1991
BİLİM VE SANAT,ALAEDDİN ŞENEL,İLKEL TOPLULUKTAN UYGAR TOPLUMA,1995
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
BELGESELLER(VDC,DVD)
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Piyano Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. |
0 |
|
2 |
Piyano Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
0 |
|
3 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. |
1 |
|
4 |
Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. |
0 |
|
5 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
1 |
|
6 |
Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra edebilir. |
0 |
|
7 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. |
1 |
|
8 |
Piyano eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. |
0 |
|
9 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. |
3 |
|
10 |
Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
5 |
|
11 |
Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
5 |
|
12 |
Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
1 |
|
13 |
Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba piyano ile eşlik edebilir. |
0 |
|
14 |
Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
0 |
|
15 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
32 |
2 |
64 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
32 |
0 |
0 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
1 |
1 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
4 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
2 |
4 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 81 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.24 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|