Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Eskrim |
|
Dersin Kodu |
: |
YMOP413 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
5 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Genel denge, yumuşaklık, konsantrasyon, koordinasyon, refleks, zamanlama, aksiyon-reaksiyon ilişkisi, ritim değişikliklerine uyum becerilerini geliştirerek uygular. Hareket-Nefes koordinasyonunun önemini kavrayıp uygular. Sahne üzerinde plastik ve ritmik olarak hareket etme becerisini kavrar ve uygular. Temel eskrim egzersizlerini uygular. Eskrimi tarihsel gelişimi ile kavrar. Temel eskrim bilincinin önemini kavrar. Doğru silah kullanım tekniklerini bilir ve uygular. Silahları tanır ve ayırt eder. Basit atak ve savunma tekniklerini bilir ve uygular. 10. Eylem içerisinde hızlı düşünme ve tepki verme becerisini kavrar ve uygular.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sahne performansına yardımcı olarak, sahne üzerinde duruş, farkındalık, genel denge, yumuşaklık, konsantrasyon, koordinasyon, refleks, zamanlama, aksiyon-reaksiyon ilişkisi, ritim değişikliklerine uyum becerilerini geliştirerek, temel silahların (Kılıç, Flöre, Epe) kullanım yöntem ve tekniklerinin uygulama çalışmaları ile kazandırılması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Eskrim dersi; kılıç, flöre, epe ve bunların kullanımına ilişkin kuralları içermektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Stüdyo |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Öğrencilerle tanışma ve yıllık ders planının tanıtımı |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
2 |
Eskrim tarihine genel bakış |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
3 |
Silahların tanınması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
4 |
Eskrim sanatı ile ilgili genel bilgilerin kavranması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
5 |
Selam çalışma ve uygulamaları |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
6 |
Duruş ve yürüyüş çalışmalarına giriş |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
7 |
İleri-geri yürüyüş çalışmaları üzerine çalışma ve uygulama. |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
8 |
İleri-geri yürüyüş çalışmaları üzerine çalışma ve uygulama. |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
9 |
İleri-geri yürüyüş çalışmaları üzerine çalışma ve uygulama. |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
10 |
Mesafe çalışma ve uygulamaları |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
11 |
Mesafe çalışma ve uygulamaları |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
12 |
Öne-arkaya çapraz geçiş egzersizleri üzerine çalışma ve uygulama |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
13 |
Öne-arkaya çapraz geçiş egzersizleri üzerine çalışma ve uygulama |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
14 |
Genel değerlendirme ve eksiklerin tespiti |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
15 |
Dönem analizi ve genel tekrar |
|
|
|
16 |
Dönem analizi ve genel tekrar |
|
|
|
17 |
Silah tutuşlarına giriş |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
18 |
Silah tutuşları üzerine çalışma ve uygulama |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
19 |
Silah tutuşları üzerine çalışma ve uygulama |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
20 |
Göster - Hamle tekniğinin öğretilmesi ve uygulanması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
21 |
6 Hattı üzeriden yürüyerek, hamle ve yürüyerek hamle ile ataklar |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
22 |
4 Hattı üzeriden yürüyerek, hamle ve yürüyerek hamle ile ataklar |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
23 |
8 Hattı üzeriden yürüyerek, hamle ve yürüyerek hamle ile ataklar |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
24 |
7 Hattı üzeriden yürüyerek, hamle ve yürüyerek hamle ile ataklar |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
25 |
6 Hattı üzerinden parad ripost çalışmaları |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
26 |
4 Hattı üzerinden parad ripost çalışmaları |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
27 |
8 Hattı üzerinden parad ripost çalışmaları |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
28 |
Dönem analizi ve genel tekrar |
|
|
|
29 |
Kombine hareketlere giriş |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
30 |
Kombine hareketler üzerine çalışma ve uygulama |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
31 |
Final sınavı hazırlık çalışmaları |
|
|
|
32/33/34 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
1. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme başarısı kazanır. |
0 |
|
2 |
2. Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. |
5 |
|
3 |
3. Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. |
0 |
|
4 |
4. Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. |
0 |
|
5 |
5. Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. |
0 |
|
6 |
6.Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma
duyarlılığını kazanır. |
5 |
|
7 |
7. Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. |
5 |
|
8 |
8. Alanında edindiği teknik bilgi sonucunda gelişen söyleme becerisiyle sahne üzerinde oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve eser üzerinde uygulama becerisi geliştirir. |
0 |
|
9 |
9. Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. |
3 |
|
10 |
10. Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. |
1 |
|
11 |
11. Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. |
2 |
|
12 |
12. Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. |
3 |
|
13 |
13. Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
0 |
|
14 |
14. Değişik kitlelere opera şan sanatıyla ilgili bilgisini aktarma becerisi kazanır. |
0 |
|
15 |
15. Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. |
4 |
|
16 |
16. Sahne üzerinde karakteri var etme,esere hakimiyet,birlikte söyleme,partneri hissetme becerisi geliştirir. |
0 |
|
17 |
17. Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|