Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yardımcı Piyano

Dersin Kodu : YMOP308

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Tüm Yıl (32 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. ULVİYEGÜLER
San.Öğ.El. ZEKİYE DUYGU ESEN

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1.Öğrenci şan eserlerini piyano yardımı ile çalışır.
2.Ses egzersizlerini yapar.
3.Piyano edebiyatını tanır.
4.Piyano çalışını teknik ve müzikal olarak öğrenir.
5. Solfej ve armoni çalışmalarını piyano ile çalışabilir.
6.Opera şan sanatıyla ilgili bilgisini aktarma becerisi kazanır.
7.Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır.
8. Eserlerin piyano ile deşifrajını yapma becerisine sahip olur.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Piyano çalışının teknik olarak öğrenilmesi,öğrenilen bilgilerin pekiştirilerek mesleki gelişimde kullanılması.

Dersin İçeriği : Piyano Edebiyatında yer alan kolay ya da orta düzeydeki eserlerin teknik ve müzikal anlamda çalıştırılması

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Piyano çalışma odaları,derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Seviye tespiti.Ödev verilmesi. çalışma Düz Anlatım-Ödev
2 Metotdaki 144.parçanın ayrı eller çalışılması. çalışma Gösterim
3 144.parçanın tekrarı.154.parçanın sağ el çalışılması. çalışma Gösterim
4 144.parçanın tekrarı.154.parçanın sağ ve sol el çalışılması. çalışma Gösterim
5 144.parçanın müzikal yorumla tekrarı.154.parçanın iki el çalışılması. çalışma Gösterim
6 144.parçanın tekrarı.154.parçanın tekrarı. çalışma Gösterim
7 Değerlendirme.Yeni parça seçimi. çalışma Gösterim-Ödev
8 Seçilen Sonatinin sağ el alıştırması. çalışma Gösterim
9 Sonatinin sağ el alıştırma tekrarı. çalışma Gösterim
10 Sonatinin sol el alıştırması. çalışma Gösterim
11 Sonatinin sol el alıştırma tekrarı. çalışma Gösterim
12 Sonatinin iki el birleştirilmesi ve nüansla beraber birlikteliği. çalışma Gösterim
13 Sonatinin iki el tekrarı ve nüansla beraber çalınması. çalışma Gösterim
14 Sonatinin iki el tekrarı ve nüansla beraber çalınması. çalışma Gösterim
15 144,154 ve sonatinin tekrarı. çalışma Gösterim
16 Genel değerlendirme. çalışma Gösterim-Ödev
17 Burgmüller etüdlerden parça seçimi ve sağ el çalışılmaya başlanması. çalışma Gösterim
18 Seçili parçanın nüanslarının ve teknik yazımının incelenmesi ve tekrar. çalışma Gösterim
19 Parçanın sağ ve sol el çalınması. çalışma Gösterim
20 Parçanın sağ ve sol el nüanslarıyla çalınması. çalışma Gösterim
21 Gösterilen yere kadar İki el birleştirme. çalışma Gösterim
22 Der Erste Bach´ tan menuet seçimi çalışma Gösterim-Ödev
23 Menuetin ayrı eller çalışılması. çalışma Gösterim
24 Menuetin sağ ve sol el nüanslarıyla çalışılması. çalışma Gösterim
25 Ödevlerin dinlenilmesi. Menuetin sonuna kadar iki el çalınmasının istenilmesi. çalışma Gösterim
26 Burgmüller Parçanın sonuna kadar iki el çalışılması. çalışma Gösterim
27 Burgmüller Parçanın sonuna kadar iki el nüanslarıyla çalışılması. çalışma Gösterim
28 Parça ve menuetin iki el teknik ve müzikal tekrarı. çalışma Gösterim
29 Parça ve menuetin iki el tekrarı.Çalışılan tüm parçaların hazırlığı. çalışma Gösterim-Ödev
30 Sınav parçalarının tespiti. çalışma Gösterim-Ödev
31 Sınav parçalarının tekrarı ve hazırlık. çalışma Gösterim-Ödev
32/33/34 Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Rus Metodu 2 Sonatine Albüm, Der Erste Bach,Bach´ın kolay prelüdleri , Etiudy dla dzieci 1-2
Diğer Kaynaklar  F.Burgmüller Etüden , Clementi Sonatin Op.36 No.1-2 , Schumann ve Çaykovky´nin Gençlik Albümleri


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 2 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 1. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme başarısı kazanır. 0
2 2. Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. 3
3 3. Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. 0
4 4. Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. 0
5 5. Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. 3
6 6.Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. 4
7 7. Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. 0
8 8. Alanında edindiği teknik bilgi sonucunda gelişen söyleme becerisiyle sahne üzerinde oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve eser üzerinde uygulama becerisi geliştirir. 0
9 9. Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. 3
10 10. Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. 4
11 11. Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. 3
12 12. Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. 2
13 13. Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. 4
14 14. Değişik kitlelere opera şan sanatıyla ilgili bilgisini aktarma becerisi kazanır. 2
15 15. Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. 3
16 16. Sahne üzerinde karakteri var etme,esere hakimiyet,birlikte söyleme,partneri hissetme becerisi geliştirir. 3
17 17. Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 32 1 32
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 32 1 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 70
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.8
Dersin AKTS Kredisi: 3