Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yardımcı Piyano |
|
Dersin Kodu |
: |
YMOP308 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ULVİYEGÜLER San.Öğ.El. ZEKİYE DUYGU ESEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1.Öğrenci şan eserlerini piyano yardımı ile çalışır. 2.Ses egzersizlerini yapar. 3.Piyano edebiyatını tanır. 4.Piyano çalışını teknik ve müzikal olarak öğrenir. 5. Solfej ve armoni çalışmalarını piyano ile çalışabilir. 6.Opera şan sanatıyla ilgili bilgisini aktarma becerisi kazanır. 7.Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. 8. Eserlerin piyano ile deşifrajını yapma becerisine sahip olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Piyano çalışının teknik olarak öğrenilmesi,öğrenilen bilgilerin pekiştirilerek mesleki gelişimde kullanılması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Piyano Edebiyatında yer alan kolay ya da orta düzeydeki eserlerin teknik ve müzikal anlamda çalıştırılması |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Piyano çalışma odaları,derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Seviye tespiti.Ödev verilmesi. |
çalışma |
Düz Anlatım-Ödev |
|
2 |
Metotdaki 144.parçanın ayrı eller çalışılması. |
çalışma |
Gösterim |
|
3 |
144.parçanın tekrarı.154.parçanın sağ el çalışılması. |
çalışma |
Gösterim |
|
4 |
144.parçanın tekrarı.154.parçanın sağ ve sol el çalışılması. |
çalışma |
Gösterim |
|
5 |
144.parçanın müzikal yorumla tekrarı.154.parçanın iki el çalışılması. |
çalışma |
Gösterim |
|
6 |
144.parçanın tekrarı.154.parçanın tekrarı. |
çalışma |
Gösterim |
|
7 |
Değerlendirme.Yeni parça seçimi. |
çalışma |
Gösterim-Ödev |
|
8 |
Seçilen Sonatinin sağ el alıştırması. |
çalışma |
Gösterim |
|
9 |
Sonatinin sağ el alıştırma tekrarı. |
çalışma |
Gösterim |
|
10 |
Sonatinin sol el alıştırması. |
çalışma |
Gösterim |
|
11 |
Sonatinin sol el alıştırma tekrarı. |
çalışma |
Gösterim |
|
12 |
Sonatinin iki el birleştirilmesi ve nüansla beraber birlikteliği. |
çalışma |
Gösterim |
|
13 |
Sonatinin iki el tekrarı ve nüansla beraber çalınması. |
çalışma |
Gösterim |
|
14 |
Sonatinin iki el tekrarı ve nüansla beraber çalınması. |
çalışma |
Gösterim |
|
15 |
144,154 ve sonatinin tekrarı. |
çalışma |
Gösterim |
|
16 |
Genel değerlendirme. |
çalışma |
Gösterim-Ödev |
|
17 |
Burgmüller etüdlerden parça seçimi ve sağ el çalışılmaya başlanması. |
çalışma |
Gösterim |
|
18 |
Seçili parçanın nüanslarının ve teknik yazımının incelenmesi ve tekrar. |
çalışma |
Gösterim |
|
19 |
Parçanın sağ ve sol el çalınması. |
çalışma |
Gösterim |
|
20 |
Parçanın sağ ve sol el nüanslarıyla çalınması. |
çalışma |
Gösterim |
|
21 |
Gösterilen yere kadar İki el birleştirme. |
çalışma |
Gösterim |
|
22 |
Der Erste Bach´ tan menuet seçimi |
çalışma |
Gösterim-Ödev |
|
23 |
Menuetin ayrı eller çalışılması. |
çalışma |
Gösterim |
|
24 |
Menuetin sağ ve sol el nüanslarıyla çalışılması. |
çalışma |
Gösterim |
|
25 |
Ödevlerin dinlenilmesi. Menuetin sonuna kadar iki el çalınmasının istenilmesi. |
çalışma |
Gösterim |
|
26 |
Burgmüller Parçanın sonuna kadar iki el çalışılması. |
çalışma |
Gösterim |
|
27 |
Burgmüller Parçanın sonuna kadar iki el nüanslarıyla çalışılması. |
çalışma |
Gösterim |
|
28 |
Parça ve menuetin iki el teknik ve müzikal tekrarı. |
çalışma |
Gösterim |
|
29 |
Parça ve menuetin iki el tekrarı.Çalışılan tüm parçaların hazırlığı. |
çalışma |
Gösterim-Ödev |
|
30 |
Sınav parçalarının tespiti. |
çalışma |
Gösterim-Ödev |
|
31 |
Sınav parçalarının tekrarı ve hazırlık. |
çalışma |
Gösterim-Ödev |
|
32/33/34 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
1. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme başarısı kazanır. |
0 |
|
2 |
2. Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. |
3 |
|
3 |
3. Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. |
0 |
|
4 |
4. Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. |
0 |
|
5 |
5. Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. |
3 |
|
6 |
6.Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma
duyarlılığını kazanır. |
4 |
|
7 |
7. Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. |
0 |
|
8 |
8. Alanında edindiği teknik bilgi sonucunda gelişen söyleme becerisiyle sahne üzerinde oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve eser üzerinde uygulama becerisi geliştirir. |
0 |
|
9 |
9. Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. |
3 |
|
10 |
10. Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. |
4 |
|
11 |
11. Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. |
3 |
|
12 |
12. Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. |
2 |
|
13 |
13. Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
4 |
|
14 |
14. Değişik kitlelere opera şan sanatıyla ilgili bilgisini aktarma becerisi kazanır. |
2 |
|
15 |
15. Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. |
3 |
|
16 |
16. Sahne üzerinde karakteri var etme,esere hakimiyet,birlikte söyleme,partneri hissetme becerisi geliştirir. |
3 |
|
17 |
17. Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|