|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sanat tarihi |
|
Dersin Kodu |
: |
KST211 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. CUMALİASLANTÜRK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sanatın tarihsel bir sürecin ürünü olduğunu anlayabilme Tarih öncesi ve sonrası çağlarda insanların hangi sanatlarla uğraştığını bilebilme Anadoludaki uygarlıklardan kalan sanat eserlerini tanıyabilme Tarihi değeri olan sanat eserlerinin insanlığın hafızası olduğunu ve korunması gerektiğinin bilincine varabilme Tarihi değeri olan sanat eserlerinin insanlığın hafızası olduğunu ve korunması gerektiğinin bilincine varabilme. Kültür, tabiat ve sanat varlıklarının korunma ve yaşatılması noktasında, duyarlı ve çağdaş düşünebilme yeteneğine sahiptir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sanat tarihi dersinin amacı, insanlık tarihi boyunca sanatın nasıl bir gelişim ve dönüşüm süreci geçirdiğini nelerden etkilendiğini, ne tür tepkiler verdiğini açıklamak tarihteki önemli sanatsal oluşumlar konusunda bilgi vermek modernleşme sürecinden sonraki gelişmeleri ve avangard oluşumları anlama ve yorumlamada öğrenciye yeni açılımlar sağlamaktır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Sanatı tanımı ve türleri, sanatın başlangıcından itibaren tarihi devirlere kadar ana hatları ele alınmaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü.Devlet Konservatuvarı derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sanat Tarihine Giriş |
Kaynak tarama |
Anlatım, Okuma,
Soru-Cevap |
|
2 |
Sanatın Kökeni |
Kaynak tarama |
Anlatım, Okuma,
Soru-Cevap |
|
3 |
Tarih Öncesi Çağlarda Sanat |
Kaynak tarama |
Anlatım, Okuma,
Soru-Cevap |
|
4 |
Tarih Öncesi Çağlarda Sanat |
Kaynak tarama |
Anlatım, Okuma,
Soru-Cevap |
|
5 |
İlk Çağ´da Anadolu´da Sanat |
Kaynak tarama |
Anlatım, Okuma,
Soru-Cevap |
|
6 |
ilk çağda Anadolu´da Sanat |
Kaynak tarama |
Anlatım, Okuma,
Soru-Cevap |
|
7 |
Ön Asya Uygarlıkları-Mısır Sanatı |
Kaynak tarama |
Anlatım, Okuma,
Soru-Cevap |
|
8 |
Ara Sınav |
|
Yazılı sınav |
|
9 |
Ön Asya Uygarlıkları-Mısır Sanatı |
Kaynak tarama |
Anlatım, Okuma,
Soru-Cevap |
|
10 |
mezopotamya sanatı |
Kaynak tarama |
Anlatım, Okuma,
Soru-Cevap |
|
11 |
Pirimitif Sanat |
Kaynak tarama |
Anlatım, Okuma,
Soru-Cevap |
|
12 |
Pers Sanatı |
Kaynak tarama |
Anlatım, Okuma,
Soru-Cevap |
|
13 |
Step Sanatı |
Kaynak tarama |
Anlatım, Okuma,
Soru-Cevap |
|
14 |
Yunan Sanatı |
Kaynak tarama |
Anlatım, Okuma,
Soru-Cevap |
|
15 |
Etrüsk Sanatı |
Kaynak tarama |
Anlatım, Okuma,
Soru-Cevap |
|
16 |
Roma Sanatı |
Kaynak tarama |
Anlatım, Okuma,
Soru-Cevap |
|
17 |
Rönesansa Giriş |
Kaynak tarama |
Anlatım, Okuma,
Soru-Cevap |
|
18 |
Final |
|
Yazılı sınav |
|
19 |
Rönesans, Mimari-Heykel-rResim |
Kaynak tarama |
Anlatım, Okuma,
Soru-Cevap |
|
20 |
Rokoko |
Kaynak tarama |
Anlatım, Okuma,
Soru-Cevap |
|
21 |
1789 Sonrası Avrupa´da Sanat,Romantizm-Realizm |
Kaynak tarama |
Anlatım, Okuma,
Soru-Cevap |
|
22 |
Empresyonizm |
Kaynak tarama |
Anlatım, Okuma,
Soru-Cevap |
|
23 |
Fovizm-Fütürizm |
Kaynak tarama |
Anlatım, Okuma,
Soru-Cevap |
|
24 |
Kübizm-Ekspresyonizm |
Kaynak tarama |
Anlatım, Okuma,
Soru-Cevap |
|
25 |
Soyut Sanat-Dadaizm |
Kaynak tarama |
Anlatım, Okuma,
Soru-Cevap |
|
26 |
Ara Sınav |
|
Yazılı sınav |
|
27 |
Endüstri Estetiği |
Kaynak tarama |
Anlatım, Okuma,
Soru-Cevap |
|
28 |
Sürrealizm |
Kaynak tarama |
Anlatım, Okuma,
Soru-Cevap |
|
29 |
1960 Sonrası Sanat Pop Art |
Kaynak tarama |
Anlatım, Okuma,
Soru-Cevap |
|
30 |
Hareket ve Işık Sanatları |
Kaynak tarama |
Anlatım, Okuma,
Soru-Cevap |
|
31 |
Kavramsal Sanat-Hiperrealizm |
Kaynak tarama |
Anlatım, Okuma,
Soru-Cevap |
|
32/33/34 |
Final Sınavı |
|
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
ADNAN TURANİ, DÜNYA SANAT TARİHİ,REMZİ KİTABEVİ ,1995
GERMAİN BAZİN,SANAT TARİHİ,SOSYAL YAYINLAR ,1998
EKREM AKURGAL,ANADOLU KÜLTÜR TARİHİ,TÜBİTAK ,2000
NORBERT LYNTON,MODERN SANATIN TARİHİ,REMZİ KİTABEVİ,2004
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
SANAT DERGİLERİ, BELGESEL(VCD,DVD)
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
1. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme başarısı kazanır. |
1 |
|
2 |
2. Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. |
5 |
|
3 |
3. Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. |
0 |
|
4 |
4. Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. |
0 |
|
5 |
5. Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. |
3 |
|
6 |
6.Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma
duyarlılığını kazanır. |
5 |
|
7 |
7. Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. |
0 |
|
8 |
8. Alanında edindiği teknik bilgi sonucunda gelişen söyleme becerisiyle sahne üzerinde oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve eser üzerinde uygulama becerisi geliştirir. |
0 |
|
9 |
9. Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. |
0 |
|
10 |
10. Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. |
0 |
|
11 |
11. Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. |
0 |
|
12 |
12. Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. |
0 |
|
13 |
13. Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
3 |
|
14 |
14. Değişik kitlelere opera şan sanatıyla ilgili bilgisini aktarma becerisi kazanır. |
4 |
|
15 |
15. Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. |
0 |
|
16 |
16. Sahne üzerinde karakteri var etme,esere hakimiyet,birlikte söyleme,partneri hissetme becerisi geliştirir. |
0 |
|
17 |
17. Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. |
4 |
|
18 |
18.Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
32 |
1 |
32 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
32 |
1 |
32 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
1 |
1 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
4 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
2 |
4 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 81 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.24 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|