Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Koro

Dersin Kodu : YMOP204

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Tüm Yıl (32 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Arş.Gör. SEMİN SÜEDA SİREL

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1.Sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır.
2. Çok sesli müzik çalışmasının yapılmasıyla bu yönde müzikal gelişim becerisi gösterir.
3.Ulusal ve uluslar arası koro literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır.
4.Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilinci kazanır.
5.Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslar arası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar.
6.Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır.
7.Çoksesli söyleyiş tekniği açısından önem taşıyan sahnede uyum becerisi ve sahne disiplini kazanır.
8.Birlikte söyleme tekniği açısından önem taşıyan homojenlik,entonasyon becerisi kazanır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : YMOP 104 Koro

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Çok sesliliğe hazırlık,ses ısıtma,ton,entonasyon ve artikülasyon egzersizleri yardımıyla çok sesli duyum ve birilikte müzik yapma beceri ve alışkanlığının kazandırılması.

Dersin İçeriği : Koro literatüründe yer alan farklı dönem ve stildeki polifonik eserler aracılığıyla çoksesli söyleme tekniğinin, kurallarının, nefes ve ses koordinasyonunun kavranması ve uygulanması.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Önceki dönemlere genel bir bakış.Öneriler. Bireysel çalışma Gösterim
2 Avrupa´da ilk polifonik korolar:İtalya,Fransa,Almanya. Bireysel çalışma Gösterim
3 Rönesans Dönemi stil özelliklerinin kavranması.Praetorius´un eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Gösterim
4 Barok Dönemi stil özelliklerinin kavranması.J.S.Bach´ın eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Gösterim
5 Çoksesliliği hızlandırılan korolar.O.Gibbous´un eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Gösterim
6 Koroda entonasyon ve anlaşılırlık çalışmaları. Bireysel çalışma Gösterim
7 Klasik Dönem stil özelliklerinin kavranması.W.A.Mozart´ın eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Gösterim
8 Romantik Dönem stil özelliklerinin kavranması.F.Schubert´in eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Gösterim
9 Bir insan orkestrası:Korolar Bireysel çalışma Gösterim
10 Koroda homojenlik-entonasyon çalışmaları.F.Schubert´in eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Gösterim
11 Çağdaş Dönem Stillerinin kavranması.N.Cain´in eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Gösterim
12 Türkiye´de korolar ve bugün Bireysel çalışma Düz Anlatım
13 Farklı bir karakter:Türk Müziği.E.Tuğcular´ın eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Gösterim
14 Koroların ülkemizde yaygınlaşma gerekliliğinin nedenlerinin kavranması. Bireysel çalışma Düz Anlatım
15 Ses Alıştırmaları.İ.Baran´ın eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Gösterim
16 Bireysel eksikliklerin tamamlanması. Bireysel çalışma Gösterim
17 Genel tekrar. Bireysel çalışma Gösterim
18 Bir iletişim aracı olarak koro.W.A.Mozart´în eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Gösterim
19 Ülkemizde polifonik koroların ve sorunlarının tanıtılması. Bireysel çalışma Düz Anlatım
20 Ses alıştırmaları.N.Kodallı´nın eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Gösterim
21 Çağdaş Türk müziğinde hatırlanması gereken bazı isimler:A.Saygun,U.C.Erkin,C.R.Rey,M.Sun,Ferit Alnar Bireysel çalışma Düz Anlatım
22 U.C.Erkin´in eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Gösterim
23 A.A.Saygun´un eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Gösterim
24 C.R.Rey´in eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Gösterim
25 Diksiyon-artikülasyon çalışmaları.M.Sun´un eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Gösterim
26 Koroda nüansın önemi.E.Tuğcular´ın eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Gösterim
27 Koroda nefesin öneminin kavranması. Bireysel çalışma Düz Anlatım- Örnekler
28 Temel koro yönetim tekniklerinin uygulamasının yapılması. Bireysel çalışma Gösterim
29 Nefes-ses-söz uyumu.L.V.Beethoven´ın eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Gösterim
30 Rachmaninov´un eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Gösterim
31 Çalışmaların sahnelenmesi. Bireysel çalışma Gösterim
32/33/34 Final sınavı Bireysel çalışma Gösterim


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar
Diğer Kaynaklar  M.Praetorius ´´Kış Gecesi´´
 J.S.Bach ´´Her şey ölümlüdür´´
 O.Gibbous ´´Sevgilim´´
 W.A Mozart ´´Dua´´
 Fr.Schubert ´´Ihlamur Ağacı´´, ´´Bir rüya bu ´´
 N.Cain ´´Deriko´´
 Düz.E.Tuğcular ´´Sular Durulur´´
 İ.Baran ´´Eylül Sonu ´´
 W.A.Mozart ´´Lacrymosa´´
 U.C.Erkin ´´Feraye´´ halk ezgisi
 A.A.Saygun ´´Yunus Emre Oratoryosu´´
 C.R.Rey ´´Onuncu Yıl marşı´´
 Düz.M.Sun ´´Bir Dalda İki Elma´´
 D.Frederichi ´´Üç Güzel Şey ´´
 L.W.Beethoven ´´Choral Fantasy"
 E.Zuckmayer ´´Atatürk´ü Anış Marşı´´
 S.Rachmanninov ´´Koro Konçerto´´


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 0 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 1. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme başarısı kazanır. 0
2 2. Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. 2
3 3. Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. 0
4 4. Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. 4
5 5. Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. 1
6 6.Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. 2
7 7. Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. 0
8 8. Alanında edindiği teknik bilgi sonucunda gelişen söyleme becerisiyle sahne üzerinde oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve eser üzerinde uygulama becerisi geliştirir. 0
9 9. Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. 1
10 10. Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. 4
11 11. Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. 1
12 12. Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. 4
13 13. Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. 3
14 14. Değişik kitlelere opera şan sanatıyla ilgili bilgisini aktarma becerisi kazanır. 0
15 15. Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. 2
16 16. Sahne üzerinde karakteri var etme,esere hakimiyet,birlikte söyleme,partneri hissetme becerisi geliştirir. 0
17 17. Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 32 2 64
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 32 1 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 98
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.92
Dersin AKTS Kredisi: 4