Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Koro |
|
Dersin Kodu |
: |
YMOP204 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Arş.Gör. SEMİN SÜEDA SİREL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1.Sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. 2. Çok sesli müzik çalışmasının yapılmasıyla bu yönde müzikal gelişim becerisi gösterir. 3.Ulusal ve uluslar arası koro literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. 4.Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilinci kazanır. 5.Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslar arası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. 6.Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. 7.Çoksesli söyleyiş tekniği açısından önem taşıyan sahnede uyum becerisi ve sahne disiplini kazanır. 8.Birlikte söyleme tekniği açısından önem taşıyan homojenlik,entonasyon becerisi kazanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
YMOP 104 Koro
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Çok sesliliğe hazırlık,ses ısıtma,ton,entonasyon ve artikülasyon egzersizleri yardımıyla çok sesli duyum ve birilikte müzik yapma beceri ve alışkanlığının kazandırılması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Koro literatüründe yer alan farklı dönem ve stildeki polifonik eserler aracılığıyla çoksesli söyleme tekniğinin, kurallarının, nefes ve ses koordinasyonunun kavranması ve uygulanması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Önceki dönemlere genel bir bakış.Öneriler. |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
2 |
Avrupa´da ilk polifonik korolar:İtalya,Fransa,Almanya. |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
3 |
Rönesans Dönemi stil özelliklerinin kavranması.Praetorius´un eserinin çalışılması. |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
4 |
Barok Dönemi stil özelliklerinin kavranması.J.S.Bach´ın eserinin çalışılması. |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
5 |
Çoksesliliği hızlandırılan korolar.O.Gibbous´un eserinin çalışılması. |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
6 |
Koroda entonasyon ve anlaşılırlık çalışmaları. |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
7 |
Klasik Dönem stil özelliklerinin kavranması.W.A.Mozart´ın eserinin çalışılması. |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
8 |
Romantik Dönem stil özelliklerinin kavranması.F.Schubert´in eserinin çalışılması. |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
9 |
Bir insan orkestrası:Korolar |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
10 |
Koroda homojenlik-entonasyon çalışmaları.F.Schubert´in eserinin çalışılması. |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
11 |
Çağdaş Dönem Stillerinin kavranması.N.Cain´in eserinin çalışılması. |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
12 |
Türkiye´de korolar ve bugün |
Bireysel çalışma |
Düz Anlatım |
|
13 |
Farklı bir karakter:Türk Müziği.E.Tuğcular´ın eserinin çalışılması. |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
14 |
Koroların ülkemizde yaygınlaşma gerekliliğinin nedenlerinin kavranması. |
Bireysel çalışma |
Düz Anlatım |
|
15 |
Ses Alıştırmaları.İ.Baran´ın eserinin çalışılması. |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
16 |
Bireysel eksikliklerin tamamlanması. |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
17 |
Genel tekrar. |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
18 |
Bir iletişim aracı olarak koro.W.A.Mozart´în eserinin çalışılması. |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
19 |
Ülkemizde polifonik koroların ve sorunlarının tanıtılması. |
Bireysel çalışma |
Düz Anlatım |
|
20 |
Ses alıştırmaları.N.Kodallı´nın eserinin çalışılması. |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
21 |
Çağdaş Türk müziğinde hatırlanması gereken bazı isimler:A.Saygun,U.C.Erkin,C.R.Rey,M.Sun,Ferit Alnar |
Bireysel çalışma |
Düz Anlatım |
|
22 |
U.C.Erkin´in eserinin çalışılması. |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
23 |
A.A.Saygun´un eserinin çalışılması. |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
24 |
C.R.Rey´in eserinin çalışılması. |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
25 |
Diksiyon-artikülasyon çalışmaları.M.Sun´un eserinin çalışılması. |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
26 |
Koroda nüansın önemi.E.Tuğcular´ın eserinin çalışılması. |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
27 |
Koroda nefesin öneminin kavranması. |
Bireysel çalışma |
Düz Anlatım- Örnekler |
|
28 |
Temel koro yönetim tekniklerinin uygulamasının yapılması. |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
29 |
Nefes-ses-söz uyumu.L.V.Beethoven´ın eserinin çalışılması. |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
30 |
Rachmaninov´un eserinin çalışılması. |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
31 |
Çalışmaların sahnelenmesi. |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
32/33/34 |
Final sınavı |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
1. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme başarısı kazanır. |
0 |
|
2 |
2. Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. |
2 |
|
3 |
3. Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. |
0 |
|
4 |
4. Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. |
4 |
|
5 |
5. Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. |
1 |
|
6 |
6.Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma
duyarlılığını kazanır. |
2 |
|
7 |
7. Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. |
0 |
|
8 |
8. Alanında edindiği teknik bilgi sonucunda gelişen söyleme becerisiyle sahne üzerinde oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve eser üzerinde uygulama becerisi geliştirir. |
0 |
|
9 |
9. Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. |
1 |
|
10 |
10. Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. |
4 |
|
11 |
11. Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. |
1 |
|
12 |
12. Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. |
4 |
|
13 |
13. Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
3 |
|
14 |
14. Değişik kitlelere opera şan sanatıyla ilgili bilgisini aktarma becerisi kazanır. |
0 |
|
15 |
15. Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. |
2 |
|
16 |
16. Sahne üzerinde karakteri var etme,esere hakimiyet,birlikte söyleme,partneri hissetme becerisi geliştirir. |
0 |
|
17 |
17. Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|