Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Sahne

Dersin Kodu : MOP202

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Tüm Yıl (32 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 10

Eğitici(ler)nin Adı : Doç. VANİABATCHVAROVA

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1.Kendi psikolojisi ve bedeniyle ilgili farkındalık kazanır.
2.Oyunculuk temel ve ileri tekniklerini kavrar ve uygular.
3.Sahneyi kullanma,partneri dinleme ve algılama,sahne hafızasını geliştirme becerisi kazanır.
4.Sahnede odaklanma ve gözlem becerisi kazanır.
5.Hayal gücünü kullanma ve sahne doğaçlaması yapma becerisi kazanır.
6.Alanında edindiği teknik bilgi sonucunda gelişen söyleme becerisiyle sahne üzerinde oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve eser üzerinde uygulama becerisi geliştirir.
7.Sahne üzerinde karakteri var etme,esere hakimiyet,birlikte söyleme,partneri hissetme becerisi geliştirir.
8.Opera sanatçılığı için gerekli olan etik ve disiplin anlayışına sahiptir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : MOP 002 Sahne
MOP 102 Sahne

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Şan öğrencilerinin aktör olarak operalarda oynamak üzere yetişmesinin sağlanması ve sahne refleksleri ile becerilerinin oluşturulması ve arttırılması.

Dersin İçeriği : Opera eserlerinin solo,duet,terzette gibi bölümleri aracılığıyla sahne üzerinde karakteri var etme,sahne duruşu,partneri hissetme,birlikte söyleme ve esere hakimiyet ile ilgili çalışmalar yapılması.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Sahne dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Bireysel repertuar belirlenmesi Bireysel çalışma Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler
2 Deşifre - bireysel çalışma Bireysel çalışma Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler
3 Deşifre - bireysel çalışma Bireysel çalışma Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler
4 Deşifre - bireysel çalışma Bireysel çalışma Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler
5 Metin ve müziği analiz etme - bireysel çalışma Bireysel çalışma Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler
6 Metin ve müziği analiz etme - bireysel çalışma Bireysel çalışma Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler
7 Metin ve müziği analiz etme - bireysel çalışma Bireysel çalışma Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler
8 Aria sahneleme - bireysel çalışma Bireysel çalışma Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler
9 Aria sahneleme - bireysel çalışma Bireysel çalışma Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler
10 Aria sahneleme - bireysel çalışma Bireysel çalışma Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler
11 Aria sahneleme - bireysel çalışma Bireysel çalışma Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler
12 Aria sahneleme - bireysel çalışma Bireysel çalışma Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler
13 Aria sahneleme - bireysel çalışma Bireysel çalışma Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler
14 Düetler sahneleme - bireysel çalışma Bireysel çalışma Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler
15 Düetler sahneleme - bireysel çalışma Bireysel çalışma Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler
16 Düetler sahneleme - bireysel çalışma Bireysel çalışma Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler
17 Düetler sahneleme - bireysel çalışma Bireysel çalışma Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler
18 Düetler sahneleme - bireysel çalışma Bireysel çalışma Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler
19 Düetler sahneleme - bireysel çalışma Bireysel çalışma Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler
20 Terzet sahneleme - bireysel çalışma, möbil - aksesuar Bireysel çalışma Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler
21 Terzet sahneleme - bireysel çalışma, möbil - aksesuar Bireysel çalışma Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler
22 Terzet sahneleme - bireysel çalışma, möbil - aksesuar Bireysel çalışma Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler
23 Terzet sahneleme - bireysel çalışma, möbil - aksesuar Bireysel çalışma Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler
24 Terzet sahneleme - bireysel çalışma, möbil - aksesuar Bireysel çalışma Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler
25 Terzet sahneleme - bireysel çalışma, möbil - aksesuar Bireysel çalışma Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler
26 Gerekli, farklı recitativ tekniklerin geliştirilmesi Bireysel çalışma Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler
27 Gerekli, farklı recitativ tekniklerin geliştirilmesi Bireysel çalışma Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler
28 Arialar, Düetler, Terzetlerle ilgili yorum geliştirilmesi ve dayanaklılık egzersizleri Bireysel çalışma Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler
29 Arialar, Düetler, Terzetlerle ilgili yorum geliştirilmesi ve dayanaklılık egzersizleri Bireysel çalışma Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler
30 Arialar, Düetler, Terzetlerle ilgili yorum geliştirilmesi ve dayanaklılık egzersizleri Bireysel çalışma Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler
31 Arialar, Düetler, Terzetlerle ilgili yorum geliştirilmesi ve dayanaklılık egzersizleri Bireysel çalışma Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler
32/33/34 Halka açık performans Bireysel çalışma Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Opera kitapları; Mozart, Verdi, Puccini, Bellini, Rossini, Donizetti, Pergolesi, Paisiello, Çaykovski, Musorgski, Glinka, Rimski - Korsakov, Nicolai, Bizet, Haendel, Purcell, Dvorjak, Massenet, Saint Saens, Boito, Weber, S.Ada, M.Sun
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 0 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 1. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme başarısı kazanır. 2
2 2. Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. 5
3 3. Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. 4
4 4. Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. 4
5 5. Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. 4
6 6.Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. 5
7 7. Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. 5
8 8. Alanında edindiği teknik bilgi sonucunda gelişen söyleme becerisiyle sahne üzerinde oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve eser üzerinde uygulama becerisi geliştirir. 5
9 9. Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. 1
10 10. Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. 5
11 11. Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. 3
12 12. Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. 0
13 13. Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. 5
14 14. Değişik kitlelere opera şan sanatıyla ilgili bilgisini aktarma becerisi kazanır. 2
15 15. Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. 5
16 16. Sahne üzerinde karakteri var etme,esere hakimiyet,birlikte söyleme,partneri hissetme becerisi geliştirir. 5
17 17. Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 32 2 64
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 32 6 192
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 258
Toplam İş Yükü / 25 (s): 10.32
Dersin AKTS Kredisi: 10