Bilgi |
Kuramsal |
Analitik, eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisini geliştirir
Başta üç temel alan ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) olmak üzere konuları ve problemleri bilimsel-felsefi bir soruna dönüştürebilir, kavramsallaştırabilir, kuramlaştırır ve disiplinlerarası değerlendirir
|
|
Uygulamalı |
Felsefe, sosyoloji, psikoloji, eğitimbilimleri başta olmak üzere insani ve toplumsal bilimlerle ilgili kuram, bilgi ve metodolojileri bilir, yeni gelişmeleri izler ve içselleştirir
|
Beceriler |
Kavramsal/Bilişsel |
İnsani ve toplumsal konuları ve çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, analiz eder, sentezler, kavramlaştırır, çözer ve yönlendirir
|
|
Uygulamalı |
Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanı başta olmak üzere insani ve toplumsal sorunlarla ilgili felsefi-bilimsel problemler oluşturur ve araştırmalar yapar
Ulusal ve yerel sorunları evrensel sorunlarla ilişkilendirebilir
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları başta felsefe, sosyoloji ve psikoloji olmak üzere sorunlaştırır
Araştırma ve sorunları ulusal ve uluslararası düzeyde sunar ve bilimsel yayınlara dönüştürebilir
İnsani ve toplumsal sorun ve konuları sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar
|
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
İnsani ve toplumsal konulara duyarlı olur, bu tür konularla empati kurabilir, gördüğü insani ve toplumsal sorunları ele alabilir ve bu tür çalışmaları organize edebilir.
Alanındaki yeni yayınları, bilgi, teori, teknik ve diğer gelişmeleri takip edebilir, kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur.
|
|
Öğrenme Yetkinliği |
Bilimsel, eleştirel ve yaratıcı düşünce yollarını izler, geliştirir ve kullanır
|
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
Öğrencileri, meslektaşları ve insanlarla etkili iletişim becerileri geliştirir ve kullanabilir; ilgili kişi ve kurumlarla bilgi ve gelişmeleri paylaşabilir; ortak proje, bilimsel çalışma ve işbirlikleri geliştirir.
Bilişim ve iletişim teknolojilerini izler ve kullanır
|
|
Alana Özgü ve Mesleki Yetkinlik |
Alanındaki mevcut bilgi, teori ve metodolojileri özümser; kullanabilir; yeni alanlara uygulayabilir ve disiplinlerarası ilişkilendirebilir.
Alanındaki eğitim-öğretim faaliyetlerini yetkin ve nitelikli olarak sürdürür
Alanındaki sorunlara çözüm önerileri geliştirebilir ve uygulamaya geçirebilir.
Alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve yaygınlaştırılması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hareket edebilir
|
|