Bilgi |
Kuramsal |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma
|
|
Uygulamalı |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme
|
Beceriler |
Kavramsal/Bilişsel |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi
|
|
Uygulamalı |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
|
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme
|
|
Öğrenme Yetkinliği |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme
|
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma
Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
|
|
Alana Özgü ve Mesleki Yetkinlik |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak
|
|