Bilgi |
Kuramsal |
İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar.
Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır.
Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular.
İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır.
Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.
Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular.
|
|
Uygulamalı |
Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır.
|
Beceriler |
Kavramsal/Bilişsel |
Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.
Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
|
|
Uygulamalı |
Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır.
Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır.
Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular.
Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar.
|
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir.
|
|
Öğrenme Yetkinliği |
Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır.
Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar.
Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir.
|
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar.
|
|
Alana Özgü ve Mesleki Yetkinlik |
Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır.
Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır.
|
|