Bilgi |
Kuramsal |
Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder.
Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder.
Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler.
Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir.
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir.
Edebi terimleri tanımlar.
Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir.
Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder.
|
|
Uygulamalı |
Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır.
Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar.
Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar.
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır.
Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar.
|
Beceriler |
Kavramsal/Bilişsel |
öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar
|
|
Uygulamalı |
Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder.
|
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
|
Öğrenme Yetkinliği |
|
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
|
Alana Özgü ve Mesleki Yetkinlik |
Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular.
Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar.
İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir.
Edebi metinleri çözümler ve yorumlar.
|
|