| Bilgi | 
                         
| Kuramsal |  Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. 
  Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. 
 | 
    |  | 
| Uygulamalı |  Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. 
  Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. 
 | 
                         
                            | Beceriler | 
| Kavramsal/Bilişsel |  Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. 
  Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. 
 | 
    |  | 
| Uygulamalı |  Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. 
  Alanında yeni teknolojiye ulaşır. 
 | 
                         
                            | Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler | 
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |  Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. 
 | 
    |  | 
| Öğrenme Yetkinliği |  Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. 
 | 
    |  | 
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik |  Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. 
 | 
    |  | 
| Alana Özgü ve Mesleki Yetkinlik |  Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. 
  Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. 
 | 
    |  |