|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Genel Zootekni |
|
Dersin Kodu |
: |
TBP207 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SERAP GÖNCÜ KARAKÖK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Islahı içerir, hayvan yetiştirmenin bilgi ve tekniğinden bahseder Anatomi, Fizyoloji, Histoloji, Embriyoloji, Tabii Tarih ve Biyoloji gibi ilim kollarından faydalanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilere hayvan yetiştirme bilgisidir. Islahı içerir, hayvan yetiştirmenin bilgi ve tekniğinden bahseder Anatomi, Fizyoloji, Histoloji, Embriyoloji, Tabii Tarih ve Biyoloji gibi ilim
kollarından faydalanır |
|
Dersin İçeriği |
: |
hayvan yetiştirme , Islahı, hayvan yetiştirmenin bilgi ve tekniği, yemleme ve besleme esasları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslikler |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çiftlik hayvanlarında Zoolojik Sistem ve sınıflama, hayavncılık işletmeleri |
yok |
Görsel sunum |
|
2 |
Çiftlik hayvanlarında sindirim sistemi, anatomisi, fonksiyonu |
yok |
Görsel sunum |
|
3 |
hayavncılık işletmeleri, işletme Yapıları, barınak ve hayvanın çevre ile interaksiyonları |
yok |
Görsel sunum |
|
4 |
Hayvan Islahı,seleksiyon, ayıklama, bilgi kaynakları |
yok |
Görsel sunum |
|
5 |
Sindirim sıvıları, sindirim sistemi kontrolü, besin maddelerinin emilimi |
yok |
Görsel sunum |
|
6 |
Besin Maddeleri (Su ve Karbonhidratlar ve Proteinler), Fonksiyonları ve Metabolizması |
yok |
Görsel sunum |
|
7 |
Hayvan Islahı, döl kontrolü, melezleme, akrabalı yetiştirme, hetrozis |
yok |
Görsel sunum |
|
8 |
Ara sınav |
5 saat çalışma |
Yazılı sınav |
|
9 |
Besin Maddeleri (Lipitler, Vitaminler ve Mineraller) Fonksiyonları ve Metabolizması
Besin madde gereksinmeleri ile ilgili kavramlar, tanımlar ve yem tüketimi
|
yok |
Görsel sunum |
|
10 |
Yemler ve Yemlerin besleme değerinin takdiri
Yemlerin değerini etkileyen faktörler
Yemlerin sınıflandırılması ve yem hammaddeleri
|
yok |
Görsel sunum |
|
11 |
üreme organlar anatomisi ve fizyolojisi, çiftleştirme gebelik, doğum ve yapay tohumlama
|
yok |
Görsel sunum |
|
12 |
İşletme ziyareti |
yok |
Görsel sunum |
|
13 |
Kaba yemler ve silaj
Kesif yemler ve Karma Yem
Rasyon hazırlama prensipleri ve teknikleri
|
yok |
Görsel sunum |
|
14 |
Besleme |
yok |
Görsel sunum |
|
15 |
Besleme |
yok |
Görsel sunum |
|
16/17 |
Sürü idaresi |
yok |
Görsel sunum |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Genel hayvan besleme ders notu
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma.
|
3 |
|
2 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. |
3 |
|
3 |
Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. |
3 |
|
4 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. |
3 |
|
5 |
Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. |
4 |
|
6 |
İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. |
4 |
|
7 |
Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. |
2 |
|
8 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. |
3 |
|
9 |
Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. |
3 |
|
10 |
Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. |
4 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. |
4 |
|
12 |
Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
4 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
|
14 |
Meslek etiğine saygılı olma. |
4 |
|
15 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. |
4 |
|
16 |
Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. |
4 |
|
17 |
Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
3 |
3 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 85 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|