Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Genel Zootekni

Dersin Kodu : TBP207

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. SERAP GÖNCÜ KARAKÖK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Islahı içerir, hayvan yetiştirmenin bilgi ve tekniğinden bahseder Anatomi, Fizyoloji, Histoloji, Embriyoloji, Tabii Tarih ve Biyoloji gibi ilim kollarından faydalanır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilere hayvan yetiştirme bilgisidir. Islahı içerir, hayvan yetiştirmenin bilgi ve tekniğinden bahseder Anatomi, Fizyoloji, Histoloji, Embriyoloji, Tabii Tarih ve Biyoloji gibi ilim kollarından faydalanır

Dersin İçeriği : hayvan yetiştirme , Islahı, hayvan yetiştirmenin bilgi ve tekniği, yemleme ve besleme esasları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslikler


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Çiftlik hayvanlarında Zoolojik Sistem ve sınıflama, hayavncılık işletmeleri yok Görsel sunum
2 Çiftlik hayvanlarında sindirim sistemi, anatomisi, fonksiyonu yok Görsel sunum
3 hayavncılık işletmeleri, işletme Yapıları, barınak ve hayvanın çevre ile interaksiyonları yok Görsel sunum
4 Hayvan Islahı,seleksiyon, ayıklama, bilgi kaynakları yok Görsel sunum
5 Sindirim sıvıları, sindirim sistemi kontrolü, besin maddelerinin emilimi yok Görsel sunum
6 Besin Maddeleri (Su ve Karbonhidratlar ve Proteinler), Fonksiyonları ve Metabolizması yok Görsel sunum
7 Hayvan Islahı, döl kontrolü, melezleme, akrabalı yetiştirme, hetrozis yok Görsel sunum
8 Ara sınav 5 saat çalışma Yazılı sınav
9 Besin Maddeleri (Lipitler, Vitaminler ve Mineraller) Fonksiyonları ve Metabolizması Besin madde gereksinmeleri ile ilgili kavramlar, tanımlar ve yem tüketimi yok Görsel sunum
10 Yemler ve Yemlerin besleme değerinin takdiri Yemlerin değerini etkileyen faktörler Yemlerin sınıflandırılması ve yem hammaddeleri yok Görsel sunum
11 üreme organlar anatomisi ve fizyolojisi, çiftleştirme gebelik, doğum ve yapay tohumlama yok Görsel sunum
12 İşletme ziyareti yok Görsel sunum
13 Kaba yemler ve silaj Kesif yemler ve Karma Yem Rasyon hazırlama prensipleri ve teknikleri yok Görsel sunum
14 Besleme yok Görsel sunum
15 Besleme yok Görsel sunum
16/17 Sürü idaresi yok Görsel sunum


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Genel hayvan besleme ders notu
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma. 3
2 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. 3
3 Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. 3
4 Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. 3
5 Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. 4
6 İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. 4
7 Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. 2
8 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. 3
9 Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. 3
10 Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. 4
11 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. 4
12 Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. 4
13 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
14 Meslek etiğine saygılı olma. 4
15 Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. 4
16 Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. 4
17 Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 85
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.4
Dersin AKTS Kredisi: 3