|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Anlam Verme probleminin felsefi içeriği |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
2 |
Platon ve Aristoteles"te anlam verme sorununa yaklaşımlar |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
3 |
Orta Çağ ve Rönesansın Dünya ve insan tasavvurları |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
4 |
İnsanı dünyada konumlandırma açısından Descartes |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
5 |
Spinoza ve Leibniz |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
6 |
Hegel"de felsefe idesi |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
7 |
Feuerbach"ın Dünya ve insanı anlamlandırma biçimi |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım-tartışma-refleksiyon |
|
8 |
Ara Sınav |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Nietzsche´de anlam-değer bağıntısı
|
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım-tartışma-refleksiyon |
|
10 |
Nihilizm sorununda anlam-anlamsızlık ayrımı |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım-tartışma-refleksiyon |
|
11 |
Varoluşçuluk açısından insanın neliği ve felsefe
|
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım-tartışma-refleksiyon |
|
12 |
Sartre ve Heidegger´de insan varlığının temellendirilmesi açısından anlam verme problemi |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım-tartışma-refleksiyon |
|
13 |
Bilimde anlamlandırma |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
14 |
Sanatta anlamlandırma |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
15 |
Dinde anlamlandırma |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
16/17 |
Dönem sonu sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Nietszche, (2002), Güç İstenci, Çev. S. Ümran, Erzurum: Birey Yayınları.
Husserl, (1995), Kesin Bilim Olarak Felsefe, Çev. T. Mengüşoğlu, İstanbul: YKY.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Foucault, (1999), Bilginin Arkeolojisi, Çev. Veli Urhan, Erzurum: Birey Yayınları.
Nutku, Uluğ, (1998), İnsan Felsefesi Çalışmaları, İstanbul: Bulut Yayınları.
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir |
3 |
|
2 |
Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar |
3 |
|
3 |
Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır |
5 |
|
4 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir |
3 |
|
5 |
Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir |
4 |
|
6 |
Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar |
4 |
|
7 |
Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır |
5 |
|
8 |
Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir |
4 |
|
9 |
Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar |
4 |
|
10 |
Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar |
4 |
|
11 |
İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır |
4 |
|
12 |
Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler |
3 |
|
13 |
Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur |
5 |
|
14 |
Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur |
4 |
|
15 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
3 |
|
16 |
Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar |
5 |
|
17 |
Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|