|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İletişim Psikoljisi |
|
Dersin Kodu |
: |
FGS206 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ESEF ERCÜMENTYERLİKAYA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kişilerarası iletişimin temel kavramlarını tanımlayabilme Kişilerarası iletişim temel kuramlarını tanımlayabilme Kişiler arası iletişimin günlük yaşama yansımaları konusunu açıklayabilme Etkili iletişim kurma becerisi konusunu açıklayabilme Etkili iletişim kurmayı engelleyen faktörler konusunda bilinçlenme Günlük yaşamdaki olayları iletişim psikolojisinin kavramlarıyla betimleyebilme Yaşam boyu yeni bilgi ve beceriler kazanma gerekliliği konusunda bilinçlenme Kişilerarası iletişim etiği konusunda bilgi sahibi olma
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin ana amacı, iletişimin psikolojik süreçlerini anlamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İletişimin temel kavramları, medya, dil, söylem, ve iletişim davranışları ve gelişiminin psikolojik boyutları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
R2-207 dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İletişim nedir? |
Yok |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
2 |
İletişim süreci ve modeller |
Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
3 |
Kişiler arası iletişime giriş |
Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
4 |
Kişiler arası iletişim ve algı |
Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
5 |
Dinleme |
Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
6 |
Sözel iletişim |
Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
7 |
Sözel olmayan iletişim |
Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
9 |
Kişiler arası ilişkilerde çatışma |
Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
10 |
İzlenim yönetimi |
Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
11 |
Kendini açma |
Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
12 |
Ailede iletişim |
Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
13 |
Kültürlerarası iletişim |
Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
14 |
Grup iletişimi |
Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
15 |
Örgütsel iletişim |
Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Kaya, A (2012) Kişilerarası ilişkiler ve Etkili İletişim, Ankara: Pegem yayınevi
Mckay, M., M. Davis, P. Fanning (2006), İletişim Becerileri, Ankara:HYB Yayıncılık.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir |
3 |
|
2 |
Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar |
0 |
|
3 |
Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır |
2 |
|
4 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir |
2 |
|
5 |
Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir |
4 |
|
6 |
Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar |
4 |
|
7 |
Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır |
3 |
|
8 |
Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir |
3 |
|
9 |
Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar |
5 |
|
10 |
Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar |
2 |
|
11 |
İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır |
2 |
|
12 |
Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler |
3 |
|
13 |
Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur |
4 |
|
14 |
Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur |
4 |
|
15 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
4 |
|
16 |
Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar |
3 |
|
17 |
Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 113 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|