|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İnsan Ve Kültür Felsefesi |
|
Dersin Kodu |
: |
FGE407 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA GÜNAY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İlkçağda insan felsefesine yönelik görüşleri bilir Ortaçağda insan felsefesine yönelik görüşleri bilir Rönesansta insan felsefesine yönelik görüşleri bilir Yeniçağ ve Aydınlanmada insan felsefesine yönelik görüşleri bilir Çeşitli filozofların insan felsefesi görüşlerini karşılaştırır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Felsefi antropolojinin ana problemlerini, geçmişini ve günümüz gelişmelerini irdelemek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
“İnsan nedir?” sorusuna verilen yanıtların tarihsel ve sistematik bir çerçevede incelenmesi. İnsan ve kültür dünyasını kavramada felsefede ortaya çıkan başlıca yaklaşımların karşılaştırarak ele alınması. İnsanın bilen, inanan, eğiten,eyleyen, konuşan, değerler yaratan bir varlık olarak çeşitli yönleriyle değerlendirilmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
R2-207 dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Genel giriş: İnsan felsefesinin doğuşu, soruları, sorunları |
Yok |
Anlatım |
|
2 |
Eskiçağda insana bakış: Platon, Aristoteles |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
3 |
Ortaçağda insana bakış:Augustinus , Abelardus |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
4 |
Rönesansta insan anlayışları ve hümanizm |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
5 |
Yeniçağ ve Aydınlanma döneminde insan anlayışları |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
6 |
Hobbes, Rousseau |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
7 |
Kant, Hegel, Feuerbach |
İlkçağ, ortaçağ ve yeniçağdan bir filozofun insan görüşlerinin karşılaştırılması ödevi |
Anlatım-tartışma-soru cevap- proje |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Marx, Nietzsche, Dilthey |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
10 |
Scheler, Camus, |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
11 |
Cassirer, Heidegger |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
12 |
Türkiye´de insan felsefesi çalışmaları |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
13 |
İslam felsefesinde insana bakış |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
14 |
Genel değerlendirme |
Eski konuların incelenmesi |
Etkileşimsel tartışma |
|
15 |
Genel değerlendirme |
Eski konuların incelenmesi |
Etkileşimsel tartışma |
|
16/17 |
Final |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Günay, Mustafa, Felsefe Tarihinde İnsan Sorunu, Karahan Kitabevi, 2010.
Kuçuradi, İoanna, (1996), İnsan ve Değerleri, Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları
Mengüşoğlu, Takiyettin, (1988), İnsan Felsefesi, İstanbul: Remzi Kitabevi
Özlem, Doğan, (2000), Kültür Bilimleri ve Kültür Felsefesi, İstanbul: İnkılap Kitabevi,
Uluğ, Nutku, (1998), İnsan Felsefesi Çalışmaları, İstanbul: Bulut yayınları
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Cassier, Ernst, (1984), İnsan Üstüne Bir Deneme, Çev.: N. Arat, İstanbul: Remzi Kitabevi.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir |
3 |
|
2 |
Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar |
5 |
|
3 |
Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır |
4 |
|
4 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir |
4 |
|
5 |
Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir |
3 |
|
6 |
Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar |
4 |
|
7 |
Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır |
3 |
|
8 |
Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir |
4 |
|
9 |
Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar |
3 |
|
10 |
Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar |
5 |
|
11 |
İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır |
3 |
|
12 |
Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler |
5 |
|
13 |
Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur |
4 |
|
14 |
Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur |
2 |
|
15 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
2 |
|
16 |
Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar |
5 |
|
17 |
Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
3 |
3 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 75 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|