Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Güncel Sosyoloji Konuları

Dersin Kodu : FGE403

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. CAHİT ASLAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Günlük hayatımızda karşımıza çıkan olay ve olguların ardındaki nedenleri anlama yeteneğini kazanır
Sosyolojik imgelem pratiğini kavrar
Olay ve olguların arka planını inceler

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin ana amacı, günümüz politik, sosyal, kültürel ve çevresel dünya problemlerini anlamak ve gelecek için öneriler sunmak.

Dersin İçeriği : Postmodernizim ve küreselleşme, fakirlik, insan hakları, nüfus, ırkçılık, ekoloji vs. alternatif görüşleri irdelemek.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : R2-207 dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Geçmişten Günümüze Güncellik Uygun kaynaklar çalışılacak Ön okuma, örnek seçimi ve Tartışma
2 Sosyoloji Kavramı Üzerine Uygun kaynaklar çalışılacak Ön okuma, örnek seçimi ve Tartışma
3 Toplumu Yeniden Düşünmek Uygun kaynaklar çalışılacak Ön okuma, örnek seçimi ve Tartışma
4 Birey Uygun kaynaklar çalışılacak Ön okuma, örnek seçimi ve Tartışma
5 Grup Uygun kaynaklar çalışılacak Ön okuma, örnek seçimi ve Tartışma
6 Kültür ve Medeniyet Uygun kaynaklar çalışılacak Ön okuma, örnek seçimi ve Tartışma
7 Sanat ve Müzik Sosyolojisi Uygun kaynaklar çalışılacak Ön okuma, örnek seçimi ve Tartışma
8 Arısınav Sınava hazırlık Yazılı sınav
9 Sosyoloji ve Emprik Sosyal Araştırma Uygun kaynaklar çalışılacak Ön okuma, örnek seçimi ve Tartışma
10 Aileye Yeniden Bakmak Uygun kaynaklar çalışılacak Ön okuma, örnek seçimi ve Tartışma
11 Topluluk Çalışmaları - Komün Araştırmaları Uygun kaynaklar çalışılacak Ön okuma, örnek seçimi ve Tartışma
12 Toplumsal Önyargı Uygun kaynaklar çalışılacak Ön okuma, örnek seçimi ve Tartışma
13 İdeoloji Uygun kaynaklar çalışılacak Ön okuma, örnek seçimi ve Tartışma
14 Tartışma ve Değerlendirme Uygun kaynaklar çalışılacak Ön okuma, örnek seçimi ve Tartışma
15 Tartışma ve Değerlendirme Uygun kaynaklar çalışılacak Ön okuma, örnek seçimi ve Tartışma
16/17 Final sınavı Sınava hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Harvey, D. (1997). Postmodernliğin Durumu. Metis: İstanbul.
 Sarup, M. (1997). Post-yapısalcılık ve Postmodernizm. Ankara: Ark.
Diğer Kaynaklar  Lyotard, J.F. (1994). Postmodern Durum. Ankara: Vadi.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 4
2 Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar 5
3 Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır 4
4 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir 5
5 Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir 4
6 Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar 3
7 Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır 3
8 Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir 4
9 Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar 3
10 Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar 5
11 İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 3
12 Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler 5
13 Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur 5
14 Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur 3
15 Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 3
16 Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar 5
17 Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 113
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.52
Dersin AKTS Kredisi: 5