|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Psikolojiye Giriş II |
|
Dersin Kodu |
: |
FGE108 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ESEF ERCÜMENTYERLİKAYA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Dürtü, içgüdü, güdü, gereksinme kavramları arasındaki farkları ayırt etme Duygusal yaşantıları açıklayan kuramları tanımlama Kişilik kuramları arasındaki temel farkları tanımlama Stres ve stresle başa çıkma konularını analiz edebilme Normal dışı davranışı açıklayan kuramlar arasındaki temel farkları analiz edebilme Normal dışı davranış sınıflamasında yer alan temel bozuklukları tanımlama Temel psikoterapi yaklaşımlarını tanımlama Sosyal psikolojinin temel kavramları
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu derste, psikolojiye ilişkin giriş niteliğinde temel bilgi, süreç ve kavramların verilmesi hedeflenmektedir. Bu ders kapsamında ana amaç davranışın ve bilişsel süreçlerin çeşitli kapsamlardaki özelliklerinin farkına varılması ve kavranmasıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste dürtü, içgüdü, güdülenme, duygusal yaşantılar, kişilik, kişilik ölçümleri, stres, stresle başa çıkma, normal dışı davranışlar, psikoterapiler, toplumsal cinsiyet, kültür konuları işlenmektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
R2-201 dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Güdü türlerinin incelenmesi |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Konu anlatımı, örnek olgu sunumu, grup tartışması |
|
2 |
Duygu, duygu kuramları, duyguların ifade edilmesi konularının incelenmesi. |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Konu anlatımı, örnek olgu sunumu, grup tartışması |
|
3 |
Kişilik ve kişilik kuramlarının incelenmesi. |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Konu anlatımı, örnek olgu sunumu, grup tartışması |
|
4 |
Sosyal gelişim |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Konu anlatımı, örnek olgu sunumu, grup tartışması |
|
5 |
Stres ve stresle başa çıkma konularının incelenmesi. |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Konu anlatımı, örnek olgu sunumu, grup tartışması |
|
6 |
Stres- sağlık ilişkilerinin sağlıklı olma bakımından değerlendirilmesi. |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Konu anlatımı, örnek olgu sunumu, grup tartışması |
|
7 |
Normal dışı davranışların kategorilerinin, boyutlarının belirlenmesi ve normal dışı davranışı açıklayan modellerin incelenmesi. |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Konu anlatımı, örnek olgu sunumu, grup tartışması |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Normal dışı davranışların sınıflandırılması ve bozukuluk kategorilerinin incelenmesi. |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Konu anlatımı, örnek olgu sunumu, grup tartışması |
|
10 |
Psikoterapi türlerinin ve etkililiklerinin değerlendirilmesi |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Konu anlatımı, örnek olgu sunumu, grup tartışması |
|
11 |
Biyolojik tedavilerin, tedavide cinsiyete ve kültüre dayalı farklılıkların değerlendirilmesi. |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Konu anlatımı, örnek olgu sunumu, grup tartışması |
|
12 |
Sosyal biliş, tutum, önyargı ve ayrımcılık olgularının incelenmesi. |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Konu anlatımı, örnek olgu sunumu, grup tartışması |
|
13 |
Sosyal etki konusunun incelenmesi. |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Konu anlatımı, örnek olgu sunumu, grup tartışması |
|
14 |
Toplumsal cinsiyet konusunun incelenmesi. |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Konu anlatımı, örnek olgu sunumu, grup tartışması |
|
15 |
Kültür-biliş, kültür-duygu ve kültür-sosyal davranış ilişkilerinin değerlendirilmesi. |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Konu anlatımı, örnek olgu sunumu, grup tartışması |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Atkinson, R., (1996) Psikolojiye Giriş, İstanbul: Sosyal Yayınları
Morris, C. (1991). Psikolojiye Giriş, Ankara:Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Cüceloğlu, D. (1991). İnsan ve Davranışı, Remzi Kitabevi.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir |
2 |
|
2 |
Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar |
4 |
|
3 |
Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır |
4 |
|
4 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir |
5 |
|
5 |
Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir |
5 |
|
6 |
Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar |
4 |
|
7 |
Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır |
4 |
|
8 |
Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir |
5 |
|
9 |
Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar |
4 |
|
10 |
Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar |
5 |
|
11 |
İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır |
3 |
|
12 |
Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler |
5 |
|
13 |
Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur |
4 |
|
14 |
Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur |
3 |
|
15 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
3 |
|
16 |
Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar |
5 |
|
17 |
Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 113 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|