Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Psikolojiye Giriş II

Dersin Kodu : FGE108

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. ESEF ERCÜMENTYERLİKAYA

Dersin Öğrenme Kazanımları : Dürtü, içgüdü, güdü, gereksinme kavramları arasındaki farkları ayırt etme
Duygusal yaşantıları açıklayan kuramları tanımlama
Kişilik kuramları arasındaki temel farkları tanımlama
Stres ve stresle başa çıkma konularını analiz edebilme
Normal dışı davranışı açıklayan kuramlar arasındaki temel farkları analiz edebilme
Normal dışı davranış sınıflamasında yer alan temel bozuklukları tanımlama
Temel psikoterapi yaklaşımlarını tanımlama
Sosyal psikolojinin temel kavramları

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu derste, psikolojiye ilişkin giriş niteliğinde temel bilgi, süreç ve kavramların verilmesi hedeflenmektedir. Bu ders kapsamında ana amaç davranışın ve bilişsel süreçlerin çeşitli kapsamlardaki özelliklerinin farkına varılması ve kavranmasıdır.

Dersin İçeriği : Bu derste dürtü, içgüdü, güdülenme, duygusal yaşantılar, kişilik, kişilik ölçümleri, stres, stresle başa çıkma, normal dışı davranışlar, psikoterapiler, toplumsal cinsiyet, kültür konuları işlenmektedir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : R2-201 dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Güdü türlerinin incelenmesi Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Konu anlatımı, örnek olgu sunumu, grup tartışması
2 Duygu, duygu kuramları, duyguların ifade edilmesi konularının incelenmesi. Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Konu anlatımı, örnek olgu sunumu, grup tartışması
3 Kişilik ve kişilik kuramlarının incelenmesi. Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Konu anlatımı, örnek olgu sunumu, grup tartışması
4 Sosyal gelişim Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Konu anlatımı, örnek olgu sunumu, grup tartışması
5 Stres ve stresle başa çıkma konularının incelenmesi. Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Konu anlatımı, örnek olgu sunumu, grup tartışması
6 Stres- sağlık ilişkilerinin sağlıklı olma bakımından değerlendirilmesi. Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Konu anlatımı, örnek olgu sunumu, grup tartışması
7 Normal dışı davranışların kategorilerinin, boyutlarının belirlenmesi ve normal dışı davranışı açıklayan modellerin incelenmesi. Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Konu anlatımı, örnek olgu sunumu, grup tartışması
8 Ara sınav Sınava hazırlık Yazılı sınav
9 Normal dışı davranışların sınıflandırılması ve bozukuluk kategorilerinin incelenmesi. Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Konu anlatımı, örnek olgu sunumu, grup tartışması
10 Psikoterapi türlerinin ve etkililiklerinin değerlendirilmesi Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Konu anlatımı, örnek olgu sunumu, grup tartışması
11 Biyolojik tedavilerin, tedavide cinsiyete ve kültüre dayalı farklılıkların değerlendirilmesi. Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Konu anlatımı, örnek olgu sunumu, grup tartışması
12 Sosyal biliş, tutum, önyargı ve ayrımcılık olgularının incelenmesi. Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Konu anlatımı, örnek olgu sunumu, grup tartışması
13 Sosyal etki konusunun incelenmesi. Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Konu anlatımı, örnek olgu sunumu, grup tartışması
14 Toplumsal cinsiyet konusunun incelenmesi. Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Konu anlatımı, örnek olgu sunumu, grup tartışması
15 Kültür-biliş, kültür-duygu ve kültür-sosyal davranış ilişkilerinin değerlendirilmesi. Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Konu anlatımı, örnek olgu sunumu, grup tartışması
16/17 Final sınavı Sınava hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Atkinson, R., (1996) Psikolojiye Giriş, İstanbul: Sosyal Yayınları
 Morris, C. (1991). Psikolojiye Giriş, Ankara:Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
Diğer Kaynaklar  Cüceloğlu, D. (1991). İnsan ve Davranışı, Remzi Kitabevi.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 2
2 Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar 4
3 Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır 4
4 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir 5
5 Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir 5
6 Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar 4
7 Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır 4
8 Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir 5
9 Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar 4
10 Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar 5
11 İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 3
12 Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler 5
13 Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur 4
14 Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur 3
15 Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 3
16 Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar 5
17 Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 113
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.52
Dersin AKTS Kredisi: 5