Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Gelişim Psikolojisi

Dersin Kodu : E 331

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. NURCİHANKİRİŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Gelişim psikolojisinin temel kavramlarını açıklar.
Gelişim dönemlerinin ve görevlerinin farkına varır.
Gelişim süreçlerini öğrenir.
Gelişim psikolojisi kuramlarını açıklar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin genel amacı, insanın bilişsel, sosyal, psikolojik, ahlaki ve fiziksel gelişimi hakkında bilgiler vererek bunların eğitime nasıl uygulanabileceğini öğrencilere öğretmektir.

Dersin İçeriği : İnsan gelişim sürecini birbirini izleyen evreler ve özel gelişim alanları şeklinde bir bütün olarak ele alıp, her evrenin gelişim özelliklerinin, etkileşim içindeki çevresel, bireysel ve biyolojik etmenlerin, kuramsal çerçeve ve bilimsel araştırma sonuçları ile birlikte ele alınması, sorunların tartışılması, kültürlerarası benzerliklerin ve farklılıkların, kültüre ve bireye özgü özelliklerin vurgulanması hedeflenmektedir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : R2-204 dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Gelişim Psikolojisine Giriş Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma
2 Piaget´nin Bilişsel Evre Kuramı Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma
3 Freud´un Psikoanalitik Kuramı Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma
4 Freud´un Psikoanalitik Kuramı Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma
5 Erikson´un Gelişim Kuramı Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma
6 Sosyal Öğrenme Kuramı Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma
7 Bilgi İşleme Kuramı Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlanma Yazılı sınav
9 Evrimsel Kuramlar Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma
10 Vygotsky ve Sosyokültürel Yaklaşım Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma
11 Visual Gösterim ve Tartışma Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma
12 Visual Gösterim ve Tartışma Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma
13 Gibson´un Ekolojik Algı Gelişimi Kuramı Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma
14 Çağdaş Kuramlar Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma
15 Genel değerlendirme Konuların gözden geçirilmesi Etkileşimsel tartışma
16/17 Final sınavı Sınava hazırlanma Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Miller, P. (2008). Gelişim Psikolojisi Kuramları. Ankara: Imge Kitabevi.
 Ergin, H., Yildiz, A. (2010). Gelişim Psikolojisi. Ankara: Nobel Yayın
 Senemoğlu, N. (2010). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Ankara: Pegem Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar  Yeşilyaprak, B. (Ed.) (2002). Gelişim ve öğrenme Psikolojisi. Ankara: Pegem A Yayınevi.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 4
2 Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar 4
3 Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır 4
4 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir 4
5 Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir 4
6 Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar 3
7 Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır 3
8 Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir 4
9 Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar 3
10 Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar 5
11 İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 3
12 Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler 4
13 Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur 2
14 Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur 3
15 Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 3
16 Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar 4
17 Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 104
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.16
Dersin AKTS Kredisi: 4