|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Gelişim Psikolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
E 331 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. NURCİHANKİRİŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Gelişim psikolojisinin temel kavramlarını açıklar. Gelişim dönemlerinin ve görevlerinin farkına varır. Gelişim süreçlerini öğrenir. Gelişim psikolojisi kuramlarını açıklar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin genel amacı, insanın bilişsel, sosyal, psikolojik, ahlaki ve fiziksel gelişimi hakkında bilgiler vererek bunların eğitime nasıl uygulanabileceğini öğrencilere öğretmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İnsan gelişim sürecini birbirini izleyen evreler ve özel gelişim alanları şeklinde bir bütün olarak ele alıp, her evrenin gelişim özelliklerinin, etkileşim içindeki çevresel, bireysel ve biyolojik etmenlerin, kuramsal çerçeve ve bilimsel araştırma sonuçları ile birlikte ele alınması, sorunların tartışılması, kültürlerarası benzerliklerin ve farklılıkların, kültüre ve bireye özgü özelliklerin vurgulanması hedeflenmektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
R2-204 dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Gelişim Psikolojisine Giriş |
Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak |
Anlatım-tartışma |
|
2 |
Piaget´nin Bilişsel Evre Kuramı |
Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak |
Anlatım-tartışma |
|
3 |
Freud´un Psikoanalitik Kuramı |
Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak |
Anlatım-tartışma |
|
4 |
Freud´un Psikoanalitik Kuramı |
Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak |
Anlatım-tartışma |
|
5 |
Erikson´un Gelişim Kuramı |
Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak |
Anlatım-tartışma |
|
6 |
Sosyal Öğrenme Kuramı |
Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak |
Anlatım-tartışma |
|
7 |
Bilgi İşleme Kuramı |
Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak |
Anlatım-tartışma |
|
8 |
Ara Sınav |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
9 |
Evrimsel Kuramlar |
Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak |
Anlatım-tartışma |
|
10 |
Vygotsky ve Sosyokültürel Yaklaşım |
Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak |
Anlatım-tartışma |
|
11 |
Visual Gösterim ve Tartışma |
Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak |
Anlatım-tartışma |
|
12 |
Visual Gösterim ve Tartışma |
Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak |
Anlatım-tartışma |
|
13 |
Gibson´un Ekolojik Algı Gelişimi Kuramı |
Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak |
Anlatım-tartışma |
|
14 |
Çağdaş Kuramlar |
Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak |
Anlatım-tartışma |
|
15 |
Genel değerlendirme |
Konuların gözden geçirilmesi |
Etkileşimsel tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Miller, P. (2008). Gelişim Psikolojisi Kuramları. Ankara: Imge Kitabevi.
Ergin, H., Yildiz, A. (2010). Gelişim Psikolojisi. Ankara: Nobel Yayın
Senemoğlu, N. (2010). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Ankara: Pegem Yayıncılık.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Yeşilyaprak, B. (Ed.) (2002). Gelişim ve öğrenme Psikolojisi. Ankara: Pegem A Yayınevi.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir |
4 |
|
2 |
Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar |
4 |
|
3 |
Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır |
4 |
|
4 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir |
4 |
|
5 |
Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir |
4 |
|
6 |
Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar |
3 |
|
7 |
Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır |
3 |
|
8 |
Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir |
4 |
|
9 |
Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar |
3 |
|
10 |
Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar |
5 |
|
11 |
İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır |
3 |
|
12 |
Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler |
4 |
|
13 |
Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur |
2 |
|
14 |
Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur |
3 |
|
15 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
3 |
|
16 |
Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar |
4 |
|
17 |
Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 104 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|