|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Eğitim Bilimine Giriş |
|
Dersin Kodu |
: |
E 231 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ŞÜKRAN KILBAŞ KÖKTAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Eğitimle ilgili temel kavramları (eğitim, öğretim,öğrenme vb.) tanımlar Eğitimle ilgili temel kavramlar arasındaki farklılıkları kavrar Öğretmenlik mesleğini, meslekleşme koşullarını ve özelliklerini kavrar Öğretmenlerin sahip olması gereken özellikleri açıklar Eğitimin psikolojik,sosyal,ekonomik, felsefi ve hukuksal temellerini analiz eder Eğitimde ve öğretimde öğretmenin görev ve sorumluluklarını kavrar Türk eğitim sistemindeki yeni eğilimleri kavrar Türk eğitim sisteminin sorunlarını değerlendirir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilerde eğitimin temel kavramları, öğretmenlik mesleği ve eğitimle diğer kurumlar arasında nasıl bir ilişki olduğu konusunda genel bir anlayış oluşturma amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Eğitimde temel kavramlar, öğretmenlik mesleği ve meslekleşme koşulları, okul ve sınıf ortamı, eğitimin temelleri, yirmi birinci yüzyıl eğitiminde yeni yönelimler, Kitle iletişim araçları ve eğitim, Türk eğitim sisteminin sorunları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Eğitimin tanımı, anlamı ve ilgili temel kavramlar |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
2 |
Eğitimin tanımı, anlamı ve ilgili temel kavramlar |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
3 |
Öğretmenlik mesleği, genel özellikleri, ülkemizde ve dünyada öğretmen yetiştirme süreci |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması |
|
4 |
Öğretmenlik mesleği, genel özellikleri, ülkemizde ve dünyada öğretmen yetiştirme süreci |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması |
|
5 |
Etkili bir öğretmenin sahip olması gereken mesleki ve kişisel özellikler |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması |
|
6 |
Okul ve sınıf ortamı |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması |
|
7 |
ARA SINAV |
|
|
|
8 |
Eğitimin temelleri (psikolojik, sosyal,ekonomik,felsefi,hukuksal) |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması |
|
9 |
Eğitimin temelleri (psikolojik, sosyal,ekonomik,felsefi,hukuksal) |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması |
|
10 |
Eğitimin temelleri (psikolojik, sosyal,ekonomik,felsefi,hukuksal) |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması |
|
11 |
Yirmi birinci yüzyıl eğitiminde yeni eğilimler |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması |
|
12 |
Kitle iletişim araçları ve eğitim |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması |
|
13 |
Türk eğitim sisteminin sorunları ve çözümleri |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması |
|
14 |
Türk eğitim sisteminin sorunları ve çözümleri |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması |
|
15 |
Türk eğitim sisteminin sorunları ve çözümleri |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Erden,M.(2011). Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Ankara: Arkadaş Yayınevi
Saylan,N.(2008). Eğitim Bilimine Giriş,Ankara:Anı Yayıncılık
Kılbaş Köktaş, Ş. (2007) Eğitim Bilimlerine Giriş. 3.Baskı. Hatiboğlu Yayınevi. Ankara.
Sönmez,V.(2009). Eğitim Bilimine Giriş,Ankara: Anı Yayıncılık
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir |
1 |
|
2 |
Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar |
2 |
|
3 |
Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır |
2 |
|
4 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir |
2 |
|
5 |
Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir |
3 |
|
6 |
Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar |
1 |
|
7 |
Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır |
5 |
|
8 |
Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir |
1 |
|
9 |
Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar |
1 |
|
10 |
Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar |
3 |
|
11 |
İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır |
2 |
|
12 |
Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler |
4 |
|
13 |
Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur |
5 |
|
14 |
Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur |
4 |
|
15 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
4 |
|
16 |
Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar |
3 |
|
17 |
Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
1 |
1 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 95 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.8 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|