|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Language, Mind and Coomunication |
|
Dersin Kodu |
: |
ELT 741 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. CEM CAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Dersi tamamlayan öğrenciler dil ve zihin ilişkisi üzerine temel bilgilere sahip olacaklardır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, her insanın doğduğu ve yaşadığı çevrede hazır bulduğu dilin iletişim sürecine nasıl aktarıldığı, nasıl aktarması gerektiği tartışılmakta, buna bağlı olarak farklı alanlarda iletişimin nasıl kurgulandığı bilgilerini yaşamlarına aktararak doğru iletişimin dille nasıl başarılacağına yönelik farkındalık kazanmalarını sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dil, iletişim, beyin ve dil ilişkisi, dil özürleri |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dili bilmek |
Yok |
Ders anlatımı, tartışma, soru cevap ve beyin fırtınası |
|
2 |
Dilin Karmaşık Yapısı |
Yok |
Ders anlatımı, tartışma, soru cevap ve beyin fırtınası |
|
3 |
Zihinsel bir Kavram olarak Dil |
Yok |
Ders anlatımı, tartışma, soru cevap ve beyin fırtınası |
|
4 |
Evrensel Dilbilgisi |
Yok |
Ders anlatımı, tartışma, soru cevap ve beyin fırtınası |
|
5 |
Evrensel Dilbilgisi |
Yok |
Ders anlatımı, tartışma, soru cevap ve beyin fırtınası |
|
6 |
Vize Sınavı |
Yok |
Ders anlatımı, tartışma, soru cevap ve beyin fırtınası |
|
7 |
Beyin ve Dil |
Yok |
Ders anlatımı, tartışma, soru cevap ve beyin fırtınası |
|
8 |
Dilin biyolojisi |
Yok |
Ders anlatımı, tartışma, soru cevap ve beyin fırtınası |
|
9 |
Dilin biyolojisi |
Yok |
Ders anlatımı, tartışma, soru cevap ve beyin fırtınası |
|
10 |
Söylem
- Sözlü
- Yazılı |
Yok |
Ders anlatımı, tartışma, soru cevap ve beyin fırtınası |
|
11 |
Söylem
- Sözlü
- Yazılı |
Yok |
Ders anlatımı, tartışma, soru cevap ve beyin fırtınası |
|
12 |
Dil ve Siyaset |
Yok |
Ders anlatımı, tartışma, soru cevap ve beyin fırtınası |
|
13 |
Dil ve Kimlik |
Yok |
Ders anlatımı, tartışma, soru cevap ve beyin fırtınası |
|
14 |
Dil ve lehçe |
Yok |
Ders anlatımı, tartışma, soru cevap ve beyin fırtınası |
|
15 |
Dil ve lehçe |
Yok |
Ders anlatımı, tartışma, soru cevap ve beyin fırtınası |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Yok |
Ders anlatımı, tartışma, soru cevap ve beyin fırtınası |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Pinker, S. (1994), The Language Instinct, Penguin, London.
Jackendoff, R. (1993), Patterns in the Mind, Harvester Wheatsheaf, London.
Jackendoff, R. (2002), Foundations of Language: Brain, Meaning, Grammar, Evolution, Oxford: Oxford University Press.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. |
5 |
|
2 |
Sınıf ortamındaki duygusal etkenler ile ilgili farkındalığını daha verimli eğitim öğretim ortamları yaratmakta kullanır. |
5 |
|
3 |
İkinci dil eğitim ve öğretiminde kültür ile ilgili kuramlardan yararlanır. |
5 |
|
4 |
Öğretim izlencesi oluşturur. Kullandığı izlenceyi değerlendirir. |
5 |
|
5 |
Ana dil edinimi ile ilgili kuramlardan uygulamalarında yararlanır. |
5 |
|
6 |
Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. |
5 |
|
7 |
İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. |
5 |
|
8 |
Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
2 |
24 |
48 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
24 |
48 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 142 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|