Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Language, Mind and Coomunication

Dersin Kodu : ELT 741

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. CEM CAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Dersi tamamlayan öğrenciler dil ve zihin ilişkisi üzerine temel bilgilere sahip olacaklardır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, her insanın doğduğu ve yaşadığı çevrede hazır bulduğu dilin iletişim sürecine nasıl aktarıldığı, nasıl aktarması gerektiği tartışılmakta, buna bağlı olarak farklı alanlarda iletişimin nasıl kurgulandığı bilgilerini yaşamlarına aktararak doğru iletişimin dille nasıl başarılacağına yönelik farkındalık kazanmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği : Dil, iletişim, beyin ve dil ilişkisi, dil özürleri

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dili bilmek Yok Ders anlatımı, tartışma, soru cevap ve beyin fırtınası
2 Dilin Karmaşık Yapısı Yok Ders anlatımı, tartışma, soru cevap ve beyin fırtınası
3 Zihinsel bir Kavram olarak Dil Yok Ders anlatımı, tartışma, soru cevap ve beyin fırtınası
4 Evrensel Dilbilgisi Yok Ders anlatımı, tartışma, soru cevap ve beyin fırtınası
5 Evrensel Dilbilgisi Yok Ders anlatımı, tartışma, soru cevap ve beyin fırtınası
6 Vize Sınavı Yok Ders anlatımı, tartışma, soru cevap ve beyin fırtınası
7 Beyin ve Dil Yok Ders anlatımı, tartışma, soru cevap ve beyin fırtınası
8 Dilin biyolojisi Yok Ders anlatımı, tartışma, soru cevap ve beyin fırtınası
9 Dilin biyolojisi Yok Ders anlatımı, tartışma, soru cevap ve beyin fırtınası
10 Söylem - Sözlü - Yazılı Yok Ders anlatımı, tartışma, soru cevap ve beyin fırtınası
11 Söylem - Sözlü - Yazılı Yok Ders anlatımı, tartışma, soru cevap ve beyin fırtınası
12 Dil ve Siyaset Yok Ders anlatımı, tartışma, soru cevap ve beyin fırtınası
13 Dil ve Kimlik Yok Ders anlatımı, tartışma, soru cevap ve beyin fırtınası
14 Dil ve lehçe Yok Ders anlatımı, tartışma, soru cevap ve beyin fırtınası
15 Dil ve lehçe Yok Ders anlatımı, tartışma, soru cevap ve beyin fırtınası
16/17 Final Sınavı Yok Ders anlatımı, tartışma, soru cevap ve beyin fırtınası


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Pinker, S. (1994), The Language Instinct, Penguin, London.
 Jackendoff, R. (1993), Patterns in the Mind, Harvester Wheatsheaf, London.
 Jackendoff, R. (2002), Foundations of Language: Brain, Meaning, Grammar, Evolution, Oxford: Oxford University Press.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 2 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. 5
2 Sınıf ortamındaki duygusal etkenler ile ilgili farkındalığını daha verimli eğitim öğretim ortamları yaratmakta kullanır. 5
3 İkinci dil eğitim ve öğretiminde kültür ile ilgili kuramlardan yararlanır. 5
4 Öğretim izlencesi oluşturur. Kullandığı izlenceyi değerlendirir. 5
5 Ana dil edinimi ile ilgili kuramlardan uygulamalarında yararlanır. 5
6 Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. 5
7 İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. 5
8 Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 2 24 48
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 24 48
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 142
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.68
Dersin AKTS Kredisi: 6