Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Theoretical Linguistics

Dersin Kodu : ELT 719

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. CEM CAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenciler kuramsal dilbilimin temelleri konusunda gerekli bilgilere sahip olacaklardır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu ders iki amaca hizmet etmektedir. Önce, öğrencilerin (İngilizce öncelikli olarak fakat diğer dilleri de kapsayacak şekilde) dillerde seslerin, sözcüklerin ve tümcelerin çözümlemesi konusunda bilgilendirilmeleri sağlanacaktır. İkinci olarak ve yukarda sözünü ettiklerimizle eşit öneme sahip konular olarak, öğrencileri dilbilim kuramları konusunda bilinçlendirerek, kuramların sorunlardan yola çıkarak nasıl oluşturulduğu konusuna değinilecektir. Bu ders dört bölümde incelenecek olup, bu bölümler sesler, sözcükler, tümceler ve anlam alt konularını içerecektir.

Dersin İçeriği : Öğrencilerin İngilizce ve diğer bazı dilleri de kapsayacak şekilde seslerin, sözcüklerin ve tümcelerin çözümlemesi konusunda bilgilendirilmeleri sağlanacaktır. İkinci olarak dilbilim kuramları konusunda bilinçlendirerek, kuramların sorunlardan yola çıkarak nasıl oluşturulduğu konusuna değinilecektir. Bu ders dört bölümde incelenecek olup, bu bölümler sesler, sözcükler, tümceler ve anlam alt konularını içerecektir.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Sesbilim Yok Ders anlatımı, soru cevap, tartışmalar
2 Biçimbilim Yok Ders anlatımı, soru cevap, tartışmalar
3 Sözdizim Yok Ders anlatımı, soru cevap, tartışmalar
4 Anlambilim Yok Ders anlatımı, soru cevap, tartışmalar
5 Söylem Yok Ders anlatımı, soru cevap, tartışmalar
6 Vize Sınavı Yok Klasik sınav
7 Ruhdilbilim Yok Ders anlatımı, soru cevap, tartışmalar
8 Dildeki değişim Yok Ders anlatımı, soru cevap, tartışmalar
9 Lehçe farklılıkları Yok Ders anlatımı, soru cevap, tartışmalar
10 Dil ve kültür Yok Ders anlatımı, soru cevap, tartışmalar
11 Dil politikası Yok Ders anlatımı, soru cevap, tartışmalar
12 Birinci dil edinimi Yok Ders anlatımı, soru cevap, tartışmalar
13 İkinci dil edinimi Yok Ders anlatımı, soru cevap, tartışmalar
14 Genel tekrar Yok Ders anlatımı, soru cevap, tartışmalar
15 Genel tekrar Yok Ders anlatımı, soru cevap, tartışmalar
16/17 Final Sınavı Yok Klasik sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Pinker, S. (1995). The language instinct (1st HarperPerennial ed.). New York: HarperPerennial.
 Jackendoff, R. (2002). Foundations of language : brain, meaning, grammar, evolution. Oxford ; New York: Oxford University Press.
 Jackendoff, R. (1997). The architecture of the language faculty. Cambridge, Mass.: MIT Press.
 Jackendoff, R. (1994). Patterns in the mind : language and human nature. New York, NY: BasicBooks.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 2 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. 5
2 Sınıf ortamındaki duygusal etkenler ile ilgili farkındalığını daha verimli eğitim öğretim ortamları yaratmakta kullanır. 5
3 İkinci dil eğitim ve öğretiminde kültür ile ilgili kuramlardan yararlanır. 5
4 Öğretim izlencesi oluşturur. Kullandığı izlenceyi değerlendirir. 5
5 Ana dil edinimi ile ilgili kuramlardan uygulamalarında yararlanır. 3
6 Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. 5
7 İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. 5
8 Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 6 12 72
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 12 24
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 142
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.68
Dersin AKTS Kredisi: 6