Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Research Methods I |
|
Dersin Kodu |
: |
ELT 713 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HASAN BEDİR Dr.Öğr. ÜyesiDr. HASAN BEDİR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Araştırma terimleri konusunda bilgi sahibi olmak Araştırma yöntemleri konusunda bilgi artırma, veri toplama araçlarının güçlü ve zayıf yanlarını inceleme Araştırma yapabilmek için soru ve hipotez oluşturma İlgili literatür taramasını öğrenme ve çalışmalarda ki araştırma yöntemlerini inceleme Araştırma yapmak için bir öneri oluşturma Örneklem seçmeyi ve kullanmayı öğrenme APA syle konusunda bilgi sahibi olma SPSS konusunda bilgi sahibi olmak
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
ELT 700 Special Studies
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ders YL ve doktora öğencilerinin araştırma yapabilmek gerekli bilgi birikimine sahip olmalarını amaçlamaktadır. Bu amaçla öğrenciler problem belirleme, gerekli araştırma metoduna karar verme, veri toplama ve değerlendirme aşamalarını öğrenirler |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ders tez yazma aşamalarını izler
Giriş
İlgili Liiteratür tarama ve gerekli bilgi kullanma
Araştırma Yöntemleri
Veri toplama araçları
Örneklem
|
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Bölüm toplantı salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Eğitimde araştırma nedir? |
Ders materyellerinin elde edilmesi |
Sunum&tartışma |
|
2 |
Araştırmanın temel prensipleri |
İlgili literatürden okuma |
Sunum&tartışma |
|
3 |
Nicel ve Nitel araştırmalar |
İlgili literatürden okuma |
Sunum&tartışma |
|
4 |
Araştırma için problem belirleme |
İlgili literatürden okuma |
Sunum&tartışma |
|
5 |
Araştırma için hipotez oluşturma |
İlgili literatürden okuma |
Sunum&tartışma |
|
6 |
İilgili literatür tarama yöntemleri |
İlgili literatürden okuma |
Sunum&tartışma |
|
7 |
Değiştirerek yazma, alıntı yapmak ve özetlemek |
İlgili literatürden okuma |
Sunum&tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Araştırma yapmak |
Proje |
|
9 |
Araştırma dizaynları ve yöntem |
İlgili literatürden okuma |
Sunum&tartışma |
|
10 |
Betimsel çalışmalar |
İlgili literatürden okuma, örnekleme |
Sunum&tartışma |
|
11 |
Korelasyon çalışmaları |
İlgili literatürden okuma, örnekleme |
Sunum&tartışma |
|
12 |
Neden karşılaştırmalı çalışmalar |
İlgili literatürden okuma, örnekleme |
Sunum&tartışma |
|
13 |
Deneysel çalışmalar |
İlgili literatürden okuma, örnekleme |
Sunum&tartışma |
|
14 |
Örneklem yöntemleri |
İlgili literatürden okuma, örnekleme |
Sunum&tartışma |
|
15 |
Veri toplama araçları |
lİgili literatürden okuma, örnekleme |
Sunum&tartışma |
|
16/17 |
Yıl sonu Sınavı |
İgili literatürden okuma |
Araştırma önerisi, hazırlama ve sunmak |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. |
4 |
|
2 |
Sınıf ortamındaki duygusal etkenler ile ilgili farkındalığını daha verimli eğitim öğretim ortamları yaratmakta kullanır. |
4 |
|
3 |
İkinci dil eğitim ve öğretiminde kültür ile ilgili kuramlardan yararlanır. |
3 |
|
4 |
Öğretim izlencesi oluşturur. Kullandığı izlenceyi değerlendirir. |
4 |
|
5 |
Ana dil edinimi ile ilgili kuramlardan uygulamalarında yararlanır. |
3 |
|
6 |
Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. |
5 |
|
7 |
İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. |
4 |
|
8 |
Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|