Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : ESP

Dersin Kodu : ELT 707

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. YASEMİN KIRKGÖZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Özel amaçlı İngilizcenin tarihsel gelişimini bilir.
Öğrenme teorilerini bilir.
İhtiyaç analizi yapmayı bilir.
Özel amaçlı İngilizce alanında ders materyali hazırlar ve geliştirir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı Özel amaçları İngilizce´nin kuramsal öğrenme prensiplerini, Özel amaçlı İngilizce ile ilgili dil öğrenme kuramlarını, program hazırlama konusundaki yaklaşımları ve program hazırlama, materyal tasarlama, materyal geliştirme ve değerlendirmeyi kapsamaktadır. Ders ayrıca Türkiye ve diğer ülkelerdeki özel ve akademik İngilizce durumunu da içermektedir.

Dersin İçeriği : Özel amaçlı İngilizcenin tarihsel gelişimi, öğrenme teorileri, ihtiyaç analizi, Özel amaçlı İngilizce alanında ders materyali hazırlama ve geliştirme, Özel amaçlı İngilizce programı hazırlama, içerik-temelli eğitim

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : İngilizce bölüm toplantı odası


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Genel tanıtım Önceden okuma ve internet araştırması Karşılklı tartışma
2 Özel amaçlı İngilizce nedir? Özel amaçlı İngilizcenin tarihçesi Önceden okuma ve internet araştırması Karşılklı tartışma
3 Program hazırlama: Dil tanımlamaları ve öğrenme kuramları Önceden okuma ve internet araştırması Karşılklı tartışma
4 İhtiyaç analizi ve Özel amaçlı/akademik İngilizcede müfredat programı geliştirme Önceden okuma ve internet araştırması Öğrenci sunumu ve Karşılklı tartışma
5 Program hazırlamada yaklaşımlar Önceden okuma ve internet araştırması Öğrenci sunumu ve Karşılklı tartışma
6 Müfredat programı nedir ve program çeşitleri Önceden okuma ve internet araştırması Öğrenci sunumu ve Karşılklı tartışma
7 Özel amaçlı İngilizcede materyal hazırlama ve değerlendirme Önceden okuma ve internet araştırması Öğrenci sunumu ve Karşılklı tartışma
8 İlk proje teslimi Önceden okuma ve internet araştırması
9 Materyal tasarlama yöntemi Önceden okuma ve internet araştırması Öğrenci sunumu ve Karşılklı tartışma
10 Corpus dilbiliminin Özel amaçlı İngilizceye uygulaması Önceden okuma ve internet araştırması Öğrenci sunumu ve Karşılklı tartışma
11 İkinci ve yavabcı dil öğretiminde içerik tabanlı eğitim Önceden okuma ve internet araştırması Öğrenci sunumu ve Karşılklı tartışma
12 Bitişik ve korunmalı modeller Önceden okuma ve internet araştırması Öğrenci sunumu ve Karşılklı tartışma
13 Türk üniversitelerinde Özel amaçlı/akademik İngilizce Önceden okuma ve internet araştırması Öğrenci sunumu ve Karşılklı tartışma
14 Dünyada Özel amaçlı/akademik İngilizce Önceden okuma ve internet araştırması Öğrenci sunumu ve Karşılklı tartışma
15 Genel değerlendirme Önceden okuma ve internet araştırması Öğrenci sunumu ve Karşılklı tartışma
16/17 İkinci proje teslimi Proje hazırlamak


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   Brown, J. D. (1995). The elements of language curriculum. Boston: Heinle and Heinle Publisher. Chamberlain, Dick & Robert J. Baumgardner (Eds.) (1988) ELT Documents 128 ESP in the Classroom: Practice and Evaluation The British Council Publications Dudley Evans, T., & St John, M. J. (1998). Developments in ESP- a multidisciplinary approach. Cambridge: Cambridge University Press. Hutchinson, T. and A. Waters (1987). English for specific purposes: a learning-centered approach. Cambridge: Cambridge University Press. Jordan, R.R. (1983) Case studies in ELT. Collins ELT.
  Brown, J. D. (1995). The elements of language curriculum. Boston: Heinle and Heinle Publisher. Chamberlain, Dick & Robert J. Baumgardner (Eds.) (1988) ELT Documents 128 ESP in the Classroom: Practice and Evaluation The British Council Publications Dudley Evans, T., & St John, M. J. (1998). Developments in ESP- a multidisciplinary approach. Cambridge: Cambridge University Press. Hutchinson, T. and A. Waters (1987). English for specific purposes: a learning-centered approach. Cambridge: Cambridge University Press. Jordan, R.R. (1983) Case studies in ELT. Collins ELT.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 30
    Ödev/Proje/Diğer 2 70
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. 5
2 Sınıf ortamındaki duygusal etkenler ile ilgili farkındalığını daha verimli eğitim öğretim ortamları yaratmakta kullanır. 2
3 İkinci dil eğitim ve öğretiminde kültür ile ilgili kuramlardan yararlanır. 2
4 Öğretim izlencesi oluşturur. Kullandığı izlenceyi değerlendirir. 4
5 Ana dil edinimi ile ilgili kuramlardan uygulamalarında yararlanır. 3
6 Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. 5
7 İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. 3
8 Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 2 8 16
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 20 40
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 138
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.52
Dersin AKTS Kredisi: 6