Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Siyasal Ve Toplumsal Teoride İnceleme Konuları

Dersin Kodu : IR 461

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. FULYA MEMİŞOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : klasik ve çağdaş bakış açıları da dahil olmak üzere, Avrupa bütünleşme sürecine temel teorik yaklaşımları anlar.
AB´nin çok düzeyli siyasi sistemini ve kurumsal yapısını eleştirel olarak değerlendirir.
AB politika-yapım mekanizmalarını inceler ve bazı önemli politika alanlarını analiz eder.
Avrupa bütünleşme sürecini etkileyen güncel sorunların ve konuların etkilerini tanımlar ve değerlendirir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu ders, öğrencilerin Avrupa bütünleşme çalışmaları alanındaki teorik ve pratik bilgilerini geliştirmeyi amaçlar.

Dersin İçeriği : Bu derste Avrupa bütünleşme süreci, teorileri ve Avrupa genişleme süreci incelenecektir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Derse Giriş Yok Ders anlatma
2 Avrupa bütünleşme süreci, AB ve kurumları Kaynak okuma Ders anlatma, küçük grup tartışması
3 Avrupa bütünleşme teorileri: klasik yaklaşımlar Kaynak okuma, sunum hazırlama Ders anlatma,sunum
4 Avrupa bütünleşme teorileri: güncel yaklaşımlar Kaynak okuma Ders anlatma, küçük grup tartışması
5 Avrupa genişleme süreci I Kaynak okuma Ders anlatma,sunum
6 Avrupa genişleme süreci II Kaynak okuma Ders anlatma, küçük grup tartışması
7 Avrupa Birliği, Türkiye Genel Sekreterliği konuk konuşmacı Kaynak okuma Ders anlatma, küçük grup tartışması
8 Ara sınav Sınava hazırlık -
9 AB küresel bir aktör mü? Kaynak okuma Ders anlatma, küçük grup tartışması
10 Ortak Dış ve Güvenlik Politikası Kaynak okuma Ders anlatma
11 Avrupa Güvenlik ve Savunma Politikası Kaynak okuma Ders anlatma, küçük grup tartışması
12 AB insan hakları politikası Kaynak okuma, sunum hazırlama Ders anlatma,sunum
13 AB göç ve sığınma politikası Kaynak okuma Ders anlatma, küçük grup tartışması
14 Avrupa bütünleşmesinde güncel konular ve sorunlar Kaynak okuma Ders anlatma
15 Araştırma temelli tartışma - Tartışma
16/17 Final sınavı Sınava hazırlık -


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Wallace, H., Wallace, W. and Pollack, M.A. (2005) Policy-Making in the European Union, Oxford: Oxford University Press.
 Wiener, A and Diez, T (eds) (2004) European Integration Theory, Oxford: Oxford University Press.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. 3
2 Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. 5
3 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. 4
4 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. 4
5 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. 4
6 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. 5
7 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. 5
8 Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. 3
9 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 5
10 Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. 5
11 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. 4
12 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. 5
13 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 15 45
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6