|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Türk Dış Politikasında Güncel Sorunlar |
|
Dersin Kodu |
: |
IR 432 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HARUN ARIKAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrencilerin Soğuk Savaş sonrası uluslararası ve bölgesel sistemdeki değişimleri kavrayabilme becerisini arttırır. Öğrencilerin Soğuk Savaş sonrası Türk Dış Politikasının dinamik yapısını analiz edebilecek analitik çözümleme becerisini arttırır. Öğrencilere Türkiye´nin uluslararası ve bölgesel örgütlerdeki rolünü analiz edebilme becerisi kazandırır. Öğrencilerin uluslararası ve bölgesel sorunlar karşısında eleştirel ve özgün analiz yeteneklerini geliştirir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı; Soğuk Savaş sonrası Türk Dış Politikasında yaşanan gelişme ve değişimlerin teorik arka planı analiz edilerek, öğrencilere Türk Dış Politikasının güncel sorunları konusunda eleştirel ve analitik çözümlemeler geliştirme becerisi sunmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders, Türk dış politikasındaki değişimleri açıklayan kavramsal ve kuramsal çerçeve sunarak, Türk dış politikasının temel dinamikleri konusunda lisans öğrencilere açılımlar sunar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İ.İ.B.F. DERSLİKLERİ |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Soğuk Savaş sonrası uluslararası sistemde değişimler |
Yok |
Düz anlatım ve tartışma |
|
2 |
Soğuk Savaş sonrası bölgesel sistemde değişimler |
Kaynak okuma, odev |
Düz anlatım ve tartışma |
|
3 |
Soğuk Savaş sonrası Türk Dış Politikası: kavramsal ve teorik çerçeve I |
Kaynak okuma, odev |
Düz anlatım ve tartışma |
|
4 |
Soğuk Savaş sonrası Türk Dış Politikası: kavramsal ve teorik çerçeve II |
Kaynak okuma, odev |
Düz anlatım ve tartışma |
|
5 |
Türk Dış Politikası karar alma sürecindeki aktörler |
Kaynak okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
6 |
Soğuk Savaş sonrası Türkiye-ABD İlişkileri |
Kaynak okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
7 |
Soğuk Savaş sonrası Türkiye-AB İlişkileri |
Kaynak okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Sinava hazirlik |
Yazılı sınav |
|
9 |
Soğuk Savaş sonrası Türkiye-Rusya İlişkileri |
Kaynak okuma,sunum hazırlama |
Düz anlatım, tartışma ve sunum |
|
10 |
Soğuk Savaş sonrası Türkiye-Nato İlişkileri |
Kaynak okuma,sunum hazırlama |
Düz anlatım, tartışma ve sunum |
|
11 |
Soğuk Savaş sonrası Türkiye- Yunanistan İlişkileri |
Kaynak okuma,sunum hazırlama |
Düz anlatım, tartışma ve sunum |
|
12 |
Soğuk Savaş sonrası Türkiye-Kafkasya ve Orta Asya |
Kaynak okuma,sunum hazırlama |
Düz anlatım, tartışma ve sunum |
|
13 |
Soğuk Savaş sonrası Türkiye- Ortadoğu |
Kaynak okuma,sunum hazırlama |
Düz anlatım, tartışma ve sunum |
|
14 |
Soğuk Savaş sonrası Türkiye- Balkanlar |
Kaynak okuma,sunum hazırlama |
Düz anlatım, tartışma ve sunum |
|
15 |
Genel değerlendirme |
Yok |
Tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sinava hazirlik |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Baskın Oran (ed.), Türk Dış Politikası: Kurtuluş Savaşından Bugüne Olgular, Belgeler, Yorumlar, Cİlt II, İletişim yayınları.
Ahmet Davutoğlu, Stratejik Derinlik, 37. Baskı, Küre Yayınları, 2009.
Çağrı Erhan, Türk Dış Politikasının Güncel Sorunları, İmaj Yayınevi, 2010.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. |
5 |
|
2 |
Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. |
1 |
|
3 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. |
5 |
|
4 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. |
5 |
|
5 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. |
4 |
|
6 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. |
5 |
|
7 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. |
3 |
|
8 |
Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. |
0 |
|
9 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
10 |
Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. |
5 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. |
3 |
|
12 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. |
2 |
|
13 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
10 |
40 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 139 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|