|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Diplomasi |
|
Dersin Kodu |
: |
IR 415 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kavramsal öğrenme bilgilerini okur ve öğrenir. Diplomasi sanatını anlayabilir. Klasik ve Modern diplomatik teknikleri öğrenir. Siyasal düşünce ile diplomatik düşüncenin çok yönlü olduğunu kavrar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilerin uluslararası ilişkileri düzenleyen anlaşmalar bütünü olarak diplomasi kavramı ile tanışması, dışpolitika ile diplomasi arasındaki yakınlık ile bunun tarihsel süreçte ortaya çıkması; yabancı bir ülkede ve uluslararası toplantılarda ülkesini temsil etme işi ve görevi,müzakere yönetmleri ve asıl amacın savaşsız çözüm olarak diplomatik sorun çözme tekniklerin öğretilmesidir. Diplomasi tarihi ve modern devlet ile yeniden yapılanması, osmanlı diplomasisi,diplomasi teknikleri, diplomasi türleri ve T.C. Dışişleri Bakanlığı organizasyonel yapıları anlatılmakta ve öğrencilere bu konuda donanımlı bilgi vermektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Diplomasi´yi kavramsal olarak anlatabilmek amacıyla Antik dönemden başalamak üzere tarihsel durumlar ve olaylarla açıklamak. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ders içeriğinin açıklanması, Diplomasi Teorisi |
kaynakçaların verilmesi,içeriği ve tekniği konuşmak |
Derse katılım |
|
2 |
Diplomasi teorisine katkıda bulunanlar |
Kaynakçadan iligli bölümlerin dikkatlice okunması,anlaşılması |
Ders anlatım |
|
3 |
Diplomasinin tarihsel gelişimi |
Kaynakçadan iligli bölümlerin dikkatlice okunması,anlaşılması |
Ders anlatım |
|
4 |
Diplomasinin kurumsallaşma süreci |
Kaynakçadan iligli bölümlerin dikkatlice okunması,anlaşılması |
Ders anlatım |
|
5 |
Avrupa Diplomasisi |
Kaynakçadan iligli bölümlerin dikkatlice okunması,anlaşılması |
Ders anlatım |
|
6 |
Osmanlı Diplomasisi |
Kaynakçadan iligli bölümlerin dikkatlice okunması,anlaşılması |
Ders anlatım,sunum |
|
7 |
Modern Diplomasinin Kurumları ve Araçları |
Kaynakçadan iligli bölümlerin dikkatlice okunması,anlaşılması |
Ders anlatım, sunum |
|
8 |
VİZE |
YAZILI ARA SINAV |
YAZILI ARA SINAV |
|
9 |
Diplomasi teknikleri |
Kaynakçadan iligli bölümlerin dikkatlice okunması,anlaşılması |
Ders anlatım,SUNUM |
|
10 |
Müzakere süreci ve protokol örnekleri |
Kaynakçadan iligli bölümlerin dikkatlice okunması,anlaşılması |
Ders anlatım,sunum |
|
11 |
İstihbarat |
Kaynakçadan iligli bölümlerin dikkatlice okunması,anlaşılması |
Ders anlatım,sunum |
|
12 |
Diplomatik Misyonlar ve Düzeni |
Kaynakçadan iligli bölümlerin dikkatlice okunması,anlaşılması |
Ders anlatım,sunum |
|
13 |
Diplomatik Protokoller ve Diplomasi Türleri |
Kaynakçadan iligli bölümlerin dikkatlice okunması,anlaşılması |
Ders anlatım,sunum |
|
14 |
21.yüzyıl diplomasisi |
Kaynakçadan iligli bölümlerin dikkatlice okunması,anlaşılması |
Ders anlatım,sunum |
|
15 |
T.C. Diplomasisi ve Dışişleri Bakanlığı |
Kaynakçadan iligli bölümlerin dikkatlice okunması,anlaşılması |
Ders anlatım,sunum |
|
16/17 |
Genel Değerlendirme |
Genel değerlendirme |
Ders anlatım,sunum,serbest tartışma |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Yurdusev N. Ottoman Diplomacy.ODTU.Ders notları.2007
İskit T. Diplomasi. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. Istanbul.2012
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. |
4 |
|
2 |
Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. |
2 |
|
3 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. |
4 |
|
4 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. |
5 |
|
5 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. |
4 |
|
6 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. |
5 |
|
7 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. |
2 |
|
8 |
Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. |
3 |
|
9 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
|
10 |
Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. |
5 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. |
1 |
|
12 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. |
2 |
|
13 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
12 |
60 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 148 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|